دانلود و خرید کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول) هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول) اثر هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول)

معرفی کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول)

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول) نوشتۀ هیئت‌رئیسه جنبش أمل لبنان و ترجمه آقای مهدی سرحدی است. کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر سیری است در زندگی و فعالیت‌های اجتماعی امام موسی صدر در لبنان.

درباره کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول)

در باب ضرورت مطالعۀ تاریخ و عملکرد و جایگاه آن در بررسی و شناختن وضعیت موجود و ساختن آینده بسیار سخن رفته است. آموزه‌های آسمانی و میراث مکتوب بشری و حتی، گنجینه تجربیات فردی هرکدام از ما مؤید ضرورت مذکور است. انسان واجد عقل سلیم این مهم را باور دارد و به سبب برخورداری از موهبت فطری کمال‌طلبی همواره خالصانه سعی کرده است. آنچه امروز «متون تاریخی» نامیده می‌شود، نمی‌تواند منعکس‌کنندۀ همۀ حقیقت ماجرا باشد، زیرا این‌گونه منابع را با حاکمان نوشته‌اند و یا به دستور حکومت‌ها و در حوزۀ دربارها و به قلم و روایت درباریان نوشته شده‌اند و طبیعتاً، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های هیئت حاکمه را منعکس کرده‌اند.

میان عمل به وظیفه و پرتگاه‌هایی که آدمی را از حقیقت دور می‌کند، پلی باریک و طولانی است، اما خلوص نیت در عمل به وظیفۀ یاری و نصرت خداوندی را به همراه دارد و ایمان و اعتماد به خداوند عمل آدمی را از خطا و لغزش مصون و محفوظ می‌دارد. کتابی که پیش‌رو دارید اولین مصداق از ثمر دادن باورها و نیت‌های مذکور است و بخشی از حوادث دو دهه از برهه‌های مهم تاریخ لبنان را عیناً منعکس می‌کند.

خواندن کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره سیّد موسی صدر

سیّد موسی صدر در سال ۱۳۰۷ در قم به دنیا آمد. پدر او سید صدرالدین صدر، جانشین شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزۀ علمیۀ قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. او درس‌های ابتدایی را در دبستان حیات قم گذراند و پس از آن وارد دبیرستان سنایی شهر قم شد و هم‌زمان با دورهٔ دبیرستان، به تحصیل علوم اسلامی در حوزۀ علمیۀ قم مشغول شد. موسی صدر پس از اتمام سیکل اول و بخش مقدمات علوم حوزوی، در خرداد سال ۱۳۲۲ رسماً به حوزۀ علمیۀ قم وارد شد

سیّد موسی صدر روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. درحالی‌که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد.

بخش‌هایی از کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول)

در ابتدای قرن شانزدهم میلادی، حکومت عثمانی بر خلافت اسلامی احاطه یافت و ساحل شرقی دریای مدیترانه نیز، تحت سیطرۀ آن در آمد. در اواخر قرن هجدهم، ناپلئون بناپارت مصر را درنوردید و برای اشغال سرزمین شام نیز، تلاش کرد. اما در پس دروازه‌های عکا متوقف شد و ناکام بازگشت. پس از وقایع مذکور، منطقه به مرحله‌ای جدید گام نهاد و گفتمانی مطرح شد که آن را «مسئلۀ شرق» نامیدند و در آن دوره بود که قلمرو حکومت عثمانی موردتوجه مربیان و اروپاییان قرار گرفت.

محمدعلی پاشا در تشکیل امپراطوری جدید عربی ناکام ماند و کشورهای اروپایی به‌تدریج به قلب منطقه نفوذ کردند، اما مهم‌ترین پیامدهای آن وقایع عبارت بود از دخالت‌های مستقیم اروپاییان. نخستین نشانه‌های حضور سیاسی اروپاییان در سرزمین شام با تشکیل حکومت قائم‌مقامی‌ها در منطقۀ جبل لبنان در سال ۱۸۴۰ میلادی آشکار شد که در ادامه، گسترش یافت و حکومت متصرفیه در ۱۸۶۱ از آن به وجود آمد.

نظرات کاربران

⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

اول از همه بگم که "طاقچه" چرا جلد دوم در بی نهایت قرار داره ولی جلد اول را برای استفاده عموم در بی نهایت قرار ندادی 😠😡. حالا توضیحات کتاب : یک مجموعه کتاب دو جلدی هست که من نسخه فیزیکی کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان