دانلود و خرید کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم) هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم) اثر هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم)

انتشارات:امام موسی صدر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم)

کتاب «سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم)» نوشتۀ هیئت رئیسۀ جنبش أمل لبنان و ترجمۀ مهدی سرحدی است و مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم)

در کشاکش غصب فلسطین توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ و به وجود آمدن مسئلۀ فلسطین و نبرد میان شرق و غرب همراه با عارهای حزبی امام صدر به لبنان آمد و از همان ابتدا رهبری حرکت ملت به سوی اصلاحات را برعهده گرفت و گفتمان خود را بر پایۀ مقابله با دشمن صهیونیستی و همچنین مبارزه با کم‌کاری و بی‌توجهی که باعث فقر و ناآگاهی می‌شود بنا نهاد. رویکرد ایشان تمامی ملت لبنان را بدون توجه به مذهبشان مدنظر قرار می‌داد. امام صدر تلاش می‌کردند تا هم جنگ داخلی لبنان را آرام کنند و هم از طریق ارتباط با رهبران عربی ارتباط کشورهای عربی را مستحکم کنند اما در سال ۱۹۷۸ ربوده شدند.

جنبش محرومان از دل نهضت امام صدر، از رنج اهل لبنان و از دل مسئلۀ فلسطین بیرون آمد و مسیر را ادامه داد. این جنبش از ابتدا برای اصلاح نظام سیاسی لبنان تلاش و در برابر هجوم دشمن صهیونیستی مقاومت کرد تا در نهایت منجر به اخراج دشمن اشغالگر شد. جنبش أمل در این مسیر شهدای زیادی را در راه بقای لبنان تقدیم کرده است.

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم) پرسش‌های زیادی را دربارۀ جنبش أمل مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. برای مثال کتاب می‌خواهد توضیح دهد که زمینه‌های پیدایش جنبش أمل چه بوده، چه زمانی پدیدآمده و مهم‌ترین اصول و مبانی آن چیست، نقش بنیان‌گذار این جنبش در حیات سیاسی لبنان و دنیای عرب و جهان اسلام چه بوده و این جنبش چگونه در دفاع از محرومان و رشد و توسعۀ کشور نقش ایفا کرده است.

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم) درواقع به نخستین مرحله از تاریخ جنبش أمل یعنی زمینه‌های پیدایش جنبش تا ربودن امام موسی و صدر و همراهانش، سید محمد یعقوب و عباس بدرالدین در سال ۱۹۷۸ به دست عامل صهیونیسم جهانی، قذافی پرداخته است.

درباره سیّد موسی صدر

سیّد موسی صدر در سال ۱۳۰۷ در قم به دنیا آمد. پدر او سید صدرالدین صدر، جانشین شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزۀ علمیۀ قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. او درس‌های ابتدایی را در دبستان حیات قم گذراند و پس از آن وارد دبیرستان سنایی شهر قم شد و هم‌زمان با دورهٔ دبیرستان، به تحصیل علوم اسلامی در حوزۀ علمیۀ قم مشغول شد. موسی صدر پس از اتمام سیکل اول و بخش مقدمات علوم حوزوی، در خرداد سال ۱۳۲۲ رسماً به حوزۀ علمیۀ قم وارد شد

سیّد موسی صدر روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. درحالی‌که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد.

خواندن کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به تفکر و اندیشۀ امام موسی صدر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد اول و دوم)

«مراحل شکل‌گیری هویت جامعۀ شیعیان لبنان فقط به دستاوردهای فرهنگی و باورهای اعتقادی محدود نشد. هرچند این دو مقوله در بیشتر سرزمین‌های اسلامی از شام و عراق تا ایران و هند، در خدمت اندیشۀ دینی قرار داشت. ازآنجا که هویت جامعه همانند هویت افراد مجموعه‌ای منسجم و یکپارچه و واجد ابعاد گوناگون است، در شکل‌گیری هویت اجتماعی هر فرد یا جامعه تاریخ آن فرد یا جامعه دخالت دارد. باتوجه‌به اینکه دو بعد فرهنگی و عقیدتی، از دیگر ابعاد قدیمی‌ترند، و ظهور بیشتری دارند ابتدا این دو بعد آشکار شدند و سایر ابعاد در مراحل بعدی تجلی و ظهور یافتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۹ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۹ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان