دانلود و خرید کتاب انگشت جادویی رولد دال ترجمه گیتا گرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگشت جادویی اثر رولد دال

کتاب انگشت جادویی

نویسنده:رولد دال
انتشارات:نشر کتاب چ
امتیاز:
۴.۱از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انگشت جادویی

کتاب الکترونیکی «انگشت جادویی» نوشتهٔ رولد دال با ترجمهٔ گیتا گرکانی در کتاب چ به چاپ رسیده است. این دختر کوچولو با «انگشت جادویی» خود، خشمش را نشان می‌دهد و دیگران را به سزای کارهایشان می‌رساند. این داستان دوستی با طبیعت را نشان می‌دهد، آن‌ هم با روایتی بامزه و خیال‌انگیز درباره خشم و تغییرها. این کتاب برنده جایزه تصویرگری هانس کریستین آندرسن نیز شده است.

درباره کتاب انگشت جادویی

او تنها دختری ۸ ساله است. در نگاه اول درست مانند همه دخترهای کوچک دیگر است؛ اما با یک تفاوت بزرگ. این دختر یک انگشت جادویی دارد. هر وقت کسی او را عصبانی کند و خون جلوی چشم‌هایش را بگیرد سر انگشتش گزگز می‌کند و نیروی جادویی از آن بیرون می‌جهد. آن وقت است که وای به حال کسی که ناراحتش کرده است. او خانواده همسایه را که همیشه دنبال شکارند، ادب می‌کند. جادوی انگشت دخترک، دست‌های آن‌ها را با بال پرنده‌ها عوض می‌کند. همسایه‌ها مجبور می‌شوند در لانه زندگی کنند. پرنده‌ها هم تلاش می‌کنند تا شکارشان کنند. آن‌ها می‌ترسند و قول می‌دهند تا دیگر شکار نکنند. حالا همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد و خانواده همسایه برای کمک به پرندگان کارهایی را می‌کنند. دخترک اما دست‌بردار نیست و می‌خواهد با جادوی انگشتش شکارچی‌های دیگر را هم ادب کند.

درباره رولد دال

«رولد دال»  در جنگ جهانی دوم، خلبان جنگنده نیروی‌هوایی بوده است و زمانی که از انگلستان به واشنگتن آمده، نوشتن را آغاز کرده است. اولین داستان او درباره جنگ بود. او در سال ۱۹۹۰ میلادی از دنیا رفت اما هنوز هم از برترین و محبوب‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان دنیا محسوب می‌شود.

درباره کوئنتین بلیک

«کوئنتین بلیک» تصویرگر انگلیسی این کتاب است. او در رشته ادبیات انگلیسی دانش آموخت و به صورت پاره‌وقت در کالج هنر چلسی، نقاشی خواند. وی از کودکی نقاشی را دوست داشت و تا کنون بیش از ۳۰۰ کتاب را تصویرگری کرده است. هم‌چنین او داستان‌هایی را برای کودکان نوشته است که جایزه برده‌اند. «بلیک» از برترین تصویرگران بریتانیاست که در سال ۲۰۰۲ جایزه «هانس کریستین اندرسن» مهم‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک را دریافت کرده است.

  کتاب انگشت جادویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان است.

بخشی از کتاب انگشت جادویی

هفتهٔ پیش برای خانوادهٔ گرئگ حادثهٔ بسیار خنده داری اتفاق افتاد. می‌خواهم آن حادثه را به بهترین نحوی که می‌توانم برای شما تعریف کنم. می‌دانید آقای گرئگ و دو پسرش بیش از هر چیز عاشق این بودند که به شکار بروند. هر شنبه صبح تفنگ‌هایشان را بر می‌داشتند و به جنگل می‌رفتند تا حیوانات و پرندگان را پیدا کرده و به آن‌ها شلیک کنند. حتی فیلیپ هشت‌ساله هم برای خود تفنگی داشت. من نمی‌توانم شکار کردن را تحمل کنم. اصلاً نمی‌توانم تحمل کنم. اصلاً درست نیست که مردها و پسربچه‌ها فقط برای تفریح حیوانات را بکُشند. به همین دلیل سعی می‌کردم فیلیپ و ویلیام را از این کار منع کنم. هر بار که به مزرعهٔ آن‌ها می‌رفتم تلاش می‌کردم با حرف‌زدن آن‌ها را قانع کنم این کار غلط است، اما فقط به من می‌خندیدند.

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

LIANA
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

این کتاب شگفت انگیزه ♥️♥️♥️ ممنونم بابت این کتاب جذاب 😘

Ariana
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

یعنی به صورت خیلی عجیبی عاشقش شدمممم😄😍 ‌داستان در مورد یک دختره که یک انگشت جادویی داره و وقتی با انگشتش به هرکی اشاره کنه ، اون...... حتما بخونید معرکه بود 🤩

𝓑𝓸𝓸𝓴
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

خیلی قشنگه .. فکر کنم بیشتر از ۵ بار این کتاب را خوانده باشم ... توصیه میکنم حتماا بخونید .📚👌

شیوا
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

کتاب خوبی بود. هم تخیل جالبی داشت و هم یجورایی آموزش میده با حیوانات مهربان باشیم.

کاربر ۴۶۸۰۲۵۸
۱۴۰۱/۰۹/۲۶

از این کتاب بهتر ندیدم محشرهههههههههههههه 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

مهسا♡
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

اگه کسی انگشت جادویی داشته باشد هر کاری که دلش بخواد می کند من فکر می کنم باید با مشورت با پدر و مادر یا بزرگ تر ها کاری را انجام دهیم لطفا همیشه حرف من یادتان باشد و به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان