دانلود و خرید کتاب تکنا امید محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنا اثر امید محمدی

کتاب تکنا

نویسنده:امید محمدی
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تکنا

کتاب تکنا نوشتهٔ امید محمدی در انتشارات عطران به چاپ رسیده است. پس از آنکه ناکاها به زمین مهاجرت کرده و با جمعیت بالای انسان نسبت به دیگر گونه‌ها مواجه شدند، شروع به کشتن آنها برای مصارف جاری خود کردند و مقدار بسیاری را هم جهت مصرف و ذخیره سازی به سرزمین خود ارسال کردند. پس از ده سال ناکاها دریافتند که می‌توانند از انسان‌ها به واسطه هوش بالایی که نسبت به دیگر گونه های جانوری دارند، برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند؛ به همین دلیل مکان‌هایی مخصوص پرورش و نگهداری انسان ساختند. 

درباره کتاب تکنا

تعدادی از انسان‌ها برای استفاده در گله‌های حیوانات اهلی، به نام «انسان گله» و تعدادی برای کارهای ابتدایی کارخانجات به عنوان «انسان کارگر» پرورش یافتند. ناکاها پس از ورود به زمین بسیار سریع توانستند زبان و راه ارتباطی انسان‌ها را بیابند؛ اما لزومی نمی‌دیدند با انسان ارتباط برقرار کنند زیرا از نظر ناکاها انسان‌ها درک درستی از خود ندارند.

آروید اما برنامه‌ای ویژه‌ای داشت.

آروید دستیار خود ‌«فربار» را مسؤل ساخت و مدیریت انسان‌داری کوچکی با ویژگی‌های سطح بندی شده کرد و جزئیات ساخت آن را توضیح داد. آروید انسان‌داری را می‌خواست در سه سطح، که سه گروه انسانی در آن قرار گیرند. آروید «یابان»، دستیار دیگر خود را مسؤل یافتن و قرار دادن انسان‌ها در این سه گروه کرد. سطح بالاتر باید دارای ویژگی‌هایی همچون میانگین فضای بالاتر برای هر انسان، مقدار غذای بیشتر و دیگر امکانات برتر باشد. همچنین گروه بالاتر باید از نظر ویژگی‌های ظاهری و هوش برتر باشند.

کتاب تکنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های علمی - تخیلی ایرانی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تکنا

ناکاها انسان‌هایی با ویژگی‌های برتر و بالاتر را جهت بدست آوردن فرزندانی موثرتر، بهینه و کاراتر با هم آمیزش می‌دادند. در روند این بهینه‌سازی ناکاها با موارد خاص و متفاوتی مواجه شدند. در یکی از این موارد، ناکاها هنگامی که سه انسان با ویژگی‌های برتر را برای آمیزش از یک انسان‌داری در غرب، به انسان‌داری «ماوین» در مرکز منتقل کردند، مشاهده کردند که یکی از آنها که او را «تکنا» نامیدند؛ نه تنها با انسانی از جنس مخالف آمیزش نمی کند؛ بلکه با کسی حرف هم نمی‌زند. تیمی تحقیقاتی متشکل از چهار ناکایا به سرپرستی «سرام آروید» برای بررسی بیشتر موضوع انتخاب شدند. تیم آروید وضعیت تکنا را قبل از ورود به انسان‌داری ماوین بررسی کردند. تکنا در انسان‌داری غرب بیشترین ارتباط را با انسانی ماده به نام حورا داشته، اما با دیگر همنوعان خود نیز ارتباطی هر چند جزئی برقرار می‌کرد. یکی از اعضای تیم پیشنهاد داد برای حل مشکل عدم آمیزش، حورا را نیز به تکسان منتقل کنند؛ اما آروید تذکر داد؛ این چیزی جز پاک کردن صورت مسئله نیست و گزارش‌های دیگری از چنین مشکلی وجود دارد که به این سادگی قابل حل نیست. پیشنهاد دیگر این بود که با تکنا ارتباط برقرار کنند و از او سوالات مدنظرشان را بپرسند. اما آروید‌ یادآوری کرد که انسان‌ها درک درستی از خود ندارند و در ضمن این کار باعث به وجود آمدن پیشفرض در روند تحقیقات می‌شود. این در حالی بود که آنچه ممکن بود از تکنا بشنوند برایشان قابل پیش‌بینی بود؛ احتمالاً «دوست داشتن»،‌ و در خوشبینانه‌ترین حالت، «وابستگی‌» یا «عادت» کلماتی بودند که می‌شنیدند. آروید احتمال می‌داد نگاه انسان‌ها به یکدیگر با نگاه او و همنوعانش به یکدیگر متفاوت باشد. ناکاها‌ سطح هر یک از همنوعان خود را با یک عدد مشخص می‌کنند و این عدد محدوده خاص و سطح تغییرات محدودی دارد و هیچ‌گاه بی‌نهایت نمی‌شود.

فرهنگ واژه های قریب المعنی در قرآن کریم
محمدمحمد داوود
آکادمی اکلیلی ها؛ گرد جادویی
تیتانیا وودز
منهج مناظرات الانبیاء و الامام الصادق (علیهم السلام)
فاطمه حسینی میرصفی
ایام تحصیل
علی گنجی
۲۶ دوره آزمون کارگزاری رسمی و نمایندگی بیمه شرکت بیمه جمهوری اسلامی ایران
باقر باقریان کاسگری
خاطره ها
طیبه بختیاری
تحلیل حقوقی استخدام
کریم حسن پور
المنهج القویم فی شرح تحفه الحکیم
محمدحسین الغروی الاصفهانی
حسابداری صنعتی ۲
هادی امینی
سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد اول)
محمد عترت‌دوست
روح
دیوید کینگ
یک سوپر استار بازاریابی شبکه ای باشید
ماری کریستین سن
افق های آرمانی
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان
لادیسلاو تیمولاک
چگونه می نویسم؛ ۹ روش از ۹ نمایشنامه نویس معاصر
کاظم رهبر
بازی تموم! بازی تموم!
نسیم عرب امیری
از قیام تا قیام
اسماعیل منصوری لاریجانی
بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا
فاطمه صمدی امین آباد
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان