دانلود و خرید کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن کارولین لیف ترجمه علی علی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن اثر کارولین لیف

کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن

معرفی کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن

کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن نوشته کارولین لیف و ترجمه علی علی پناهی است که در انتشارات ذهن آویز به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن

کارولین لیف در این کتاب پنج گام ساده، علمی و تایید شده برای کاهش اضطراب، استرس و افکار سمی به شما معرفی می‌کند.

آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که گویی مغزتان «از کار» افتاده است؟

آیا تابه‌حال احساس ناامیدی، آشفتگی و درماندگی کرده‌اید؟

آیا رفتارهای ناسالمی را در زندگی یا خانواده مشاهده کرده‌اید که احساس می‌کنید نمی‌توانید از شَرشان خلاص شوید؟

آیا روز خود را با خستگی و بی‌حالی شروع می‌کنید؟

آیا نگران آینده هستید؟

آیا غرق در گذشته خود هستید؟

آیا احساس تردید و تزلزل می‌کنید؟

اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت باشد، بدانید که فقط شما به این وضع دچار نیستید. بسیاری از ما دچار استرس و افسردگی هستیم و بسیاری اوقات احساس درماندگی می‌کنیم؛ اما به این معنا نیست که به بیماری روانی مبتلا شده‌ایم و ذهنمان آسیب دیده است. اضطراب، افسردگی و اختلال‌های روانی پس از رویدادهای سخت و استرس شدید یا تروما همگی واکنش‌های طبیعی انسان به حادثه‌ها و رویدادهای تلخ زندگی هستند که به‌نحوی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود؛ درعین‌حال حادثه‌ها و رویدادهای سخت بخشی از زندگی مدرن و تاریخ بشر هستند.

اشتباه است که این نوع واکنش‌های احساسی و ذهنی را بیماری بنامیم. اضطراب، افسردگی، احساس یأس، احساس تأسف، عصبانیت، احساس اندوه و مانند این‌ها علایم طبیعی و جسمانی هستند که به ما می‌گویند باید با چیزی روبه‌رو شویم که در زندگی‌مان رخ داده یا قرار است رخ دهد و آن را مدیریت کنیم. این ناراحتی‌ها که کاملاً واقعی هستند نشان می‌دهند خطایی رخ داده یا مشکلی پیش آمده است و درواقع تعادلمان به‌هم خورده است نه اینکه مغزمان بیمار شده باشد؛ بنابراین لزومی ندارد خود را بیمار تلقی و تصور کنیم مغزمان آسیب دیده است. این علایم عادی هستند؛ البته باید بررسی شوند و بدیهی است اگر نادیده گرفته شوند، شرایط ما بدتر خواهد شد.

همه ما هر روز تصمیماتی می‌گیریم که بر زندگی‌مان تأثیر می‌گذارند و به‌شکلی موجب آزار و ناراحتی خود یا عزیزانمان می‌شوند. نمی‌توان شرایط و رویدادهای زندگی را کنترل کرد؛ اما می‌توان واکنش خود به آن‌ها را کنترل کرد؛ مدیریت ذهن یعنی همین.

مدیریت ذهن با کمک پنج گامِ نوروسایکل که کارولین لیف در این کتاب معرفی کرده است می‌تواند تمام این اطلاعات ارزشمند را به اطلاعات کاربردی تبدیل کند. وقتی از مدیریت ذهن استفاده می‌کنیم یاد می‌گیریم چگونه توصیه‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در زندگی به کار بگیریم. وقتی با مدیریت ذهن آشنا می‌شویم با شیوهٔ زندگی عملی خودمان، می‌توانیم با ارسال جملات انگیزشی در شبکه‌های مجازی به دیگران انگیزه بدهیم.

در بخش اول، ذهن را بررسی می‌کنیم و درمی‌یابیم اگر از آن درست استفاده نکنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه چرا مدیریت ذهن با استفاده از پنج گام و با توجه به تحقیقات اخیر کارولین لیف راهی است برای ازبین‌بردن آشفتگی‌های ذهن. بخش دوم کتاب به طرح عملی و کاربردی مدیریت ذهن یا همان نوروسایکل اختصاص دارد.

 خواندن کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌هخای روان‌شناسی و رشد فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن

گاهی زندگی به‌گونه‌ای است که گویی همه جا را ترس و نگرانی فرا گرفته است. افراد نگران سلامتی، وضعیت اقتصادی، شغل و آینده خود هستند و نگرانی‌هایی چون فساد، جرم و جنایت و ضعف و ناتوانی هم به آن‌ها افزوده می‌شود. نتیجه این نگرانی‌ها افکار سمی، استرس و اضطراب است که به‌نوبه‌خود آسیب‌پذیری ما را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد. اگر نتوانیم با ذهن خود نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و این چرخه باطل را مدیریت کنیم، نتیجه نهایی جامعه‌ای خواهد بود که به عوامل بیرونی مانند انواع مُسکن و دارو وابسته است و ما نیز به‌ناچار متحمل هزینه‌های سرسام‌آور درمان برای بهبودی خود خواهیم بود.

آیا راه‌حل دیگری هم وجود دارد؟ آیا امکان دارد پاسخ این پرسش درون خود ما باشد؟ آیا امکان دارد کلید حل مشکل در دست خود ما باشد؟

افراد بسیاری متوجه این نکته هستند که باید سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند، البته ممکن است کاملاً متوجه تأثیر سبک زندگی مورد نظرِ خود بر فرایند بیماری‌ها نباشند. آنچه بیشتر افراد متوجه نیستند این است که باید روشی مناسب برای مدیریت ذهن خود داشته باشند که هم حامی سبک زندگی سالم باشد و هم این سبک را مستمر پی بگیرد.

اگر افکار ما سمی باشند، با استرس‌هایی که بر ما وارد می‌کنند به ما آسیب می‌زنند، درنتیجه بدن ما در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شود، به همین دلیل است که اکنون بسیاری از محققان بر این باورند که استرس عامل تقریباً نود درصد بیماری‌های ما ازجمله بیماری‌های قلبی، انواع سرطان و دیابت است. گفته می‌شود فقط پنج تا ده درصد بیماری‌ها ریشه ژنتیک دارند.

بد نیست بدانید وقتی فرد دچار استرس می‌شود ترشح هورمون‌های استرس چون کورتیزول و هوموسیستئین به‌شدت بر سیستم ایمنی، گردش خون و سیستم عصبی او تأثیر می‌گذارند. درواقع ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس چنان تأثیر بدی بر سیستم ایمنی می‌گذارند که پزشکان به افرادی که عضو پیوندی دارند هورمون استرس تجویز می‌کنند تا سیستم ایمنی آن‌ها عضو پیوندی را پس نزند.

نظرات کاربران

بهرام
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

اوایل کتاب خیلی درمورد مفید بودن این روش از اثبات های علمی استفاده می کنه.هر کسی می خواد این کتاب رو بخونه باید یه کم صبر داشته باشه تقریبا از وسطای کتاب شروع می کنه کامل و جامع در مورد

- بیشتر
lord sparrowhawk
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

به صورت کلی میشه تمام کتاب را که شامل ۵ گام نوروسایکل است در حداکثر ۱۰ صفحه خلاصه کرد و بقیه کتاب شامل اثبات ها ، توضیح ها ، خاطره ها و مطالب اضافه ای است که فقط باعث اتلاف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
من کاملاً باور دارم که نمی‌توان شرایط و رویدادهای زندگی را کنترل کرد؛ اما می‌توان واکنش خود به آن‌ها را کنترل کرد؛ مدیریت ذهن یعنی همین
بهرام
ما می‌توانیم سه هفته بدون غذا، سه روز بدون آب و سه دقیقه بدون اکسیژن زنده بمانیم؛ اما بدون تفکر نمی‌توانیم حتی سه ثانیه هم به حیات خود ادامه دهیم.
بهرام
هر فرد پدیده‌ای کاملاً منحصربه‌فرد است، ازاین‌رو تلاش او برای سلامتی و نشاطِ مطلوب، باید خاص خود او باشد.
بهرام
بد نیست بدانید وقتی فرد دچار استرس می‌شود ترشح هورمون‌های استرس چون کورتیزول و هوموسیستئین به‌شدت بر سیستم ایمنی، گردش خون و سیستم عصبی او تأثیر می‌گذارند. درواقع ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس چنان تأثیر بدی بر سیستم ایمنی می‌گذارند که پزشکان به افرادی که عضو پیوندی دارند هورمون استرس تجویز می‌کنند تا سیستم ایمنی آن‌ها عضو پیوندی را پس نزند.
بهرام
بسیاری از ما دچار استرس و افسردگی هستیم و بسیاری اوقات احساس درماندگی می‌کنیم؛ اما به این معنا نیست که به بیماری روانی مبتلا شده‌ایم و ذهنمان آسیب دیده است. اضطراب، افسردگی و اختلال‌های روانی پس از رویدادهای سخت و استرس شدید یا تروما همگی واکنش‌های طبیعی انسان به حادثه‌ها و رویدادهای تلخ زندگی هستند که به‌نحوی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود
بهرام
در بیش از شصت سال اخیر بودجه و زمان زیادی را صرف بهداشت و سلامت بخش فیزیکی بدن ازجمله مغز کرده‌ایم؛ اما از ذهن به‌طورکامل غافل بوده‌ایم.
بهرام
نبخشیدن باعث قوی‌تر و استوارتر شدن درخت فکر سمی در مغز ما می‌شود و جلوی بهبودی ما را می‌گیرد، زیرا همچنان به عامل حادثه وصل است. این امر ناشی از قانون درگیری در فیزیک کوانتوم است که باعث می‌شود هر عنصر با عناصر دیگر ارتباط متقابل داشته باشد و بر یکدیگر تأثیر بگذارند. وقتی می‌بخشیم عملاً بخشی از مغز ما به نام ASTSرشد می‌کند. هرچه بیشتر باعث رشد این ناحیه شویم، کنترل رنج ناشی از تروما راحت‌تر خواهد بود.
بهرام
دقیقاً مانند اینکه باید منظم غذا بخوریم. بازسازی مغز مانند برنامهٔ غذایی سالم است. درواقع بازسازی مغز روند «تغذیه» منظم مغز با اطلاعات جدید و چالش‌برانگیز (غذای سالم) است که باید خوب «هضم شود»، یعنی خوب و عمیق فهمیده شود.
بهرام
در مورد تروما چند عامل اهمیت دارند. این عوامل که همگی تأثیرگذار هستند و عبارت‌اند از: نوع تأثیر، عامل و زمینه یا شرایط.
بهرام
که آسیب و ترومایی که در ذهن ناخودآگاه مخفی شده و لانه کرده است، ممکن است به مغز و روح و روان شما آسیب بزند.
بهرام

حجم

۸۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان