دانلود و خرید کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی ارلن گریس آونز ترجمه منیره آرزومندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی اثر ارلن گریس آونز

کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی

معرفی کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی

کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی نوشتۀ ارلن گریس آونز و ترجمۀ منیره آرزومندی است. این کتاب را انتشارات نشر دانژه منتشر کرده است.

درباره کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی

خودمراقبتی شعار نیست؛ بلکه این موضوع، برای همه مددکاران اجتماعی و متخصصان این حوزه، مسئله‌ای واقعی و جدی است. خوانندگانی که جذب چنین مقالاتی شده‌اند یا هم اکنون فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند یا درباره فرسودگی شغلی چیزهایی می‌دانند یا با افرادی کار می‌کنند که چنین تجربه‌ای داشته‌اند و مایل‌اند تا از فرسودگی شغلی دوری کنند.

ارلن گریس - اونزا، جی میلر و میندی ایوز الگوهای خودمراقبتی هستند. آنها به نسل بعدی مددکاران جامعه، درباره خودمراقبتی، آموزش می‌دهند و آن را به یک اولویت بدل می‌کنند. با این کار، آنها این تفکر را به دانشجویان مددکاری اجتماعی القا می‌کنند که خودمراقبتی، مهارتی عملی و ضروری است، نه فعالیتی «مازاد»؛ از نظر آنها خودمراقبتی جزء مهمی از رفتارهای اخلاقی است. آنها متوجه این نکته نیز می‌شوند که خودمراقبتی نه‌تنها برای مددکاران اجتماعی، بلکه برای همه متخصصان حرفه‌های یاورانه مهم است.

ارزش این کتابچه راهنما، فقط راهنمای خودمراقبتی‌های فردی نیست. این کتابچه می‌تواند، به‌عنوان ابزاری برای سازمان‌ها، در جهت پشتیبانی از سلامت مددکاران آنها و همچنین در زمینه آموزش و سرپرستی به کار گرفته شود. این کتابچه این ایده را تقویت می‌کند که خودمراقبتی بخشی ضروری برنامه‌های اخلاقی و شایسته است. خودمراقبتی به‌خودی‌خود اتفاق نخواهد افتاد؛ بلکه زمانی رخ می‌دهد که شما هوشیارانه به دنبال ابزارهایی برای ساختن برنامه‌ای باشید. این کتاب، به‌عنوان یک راهنما، ابزارهایی برای ایجاد اهداف مخصوص و روش‌هایی واقع‌بینانه در جهت رسیدن به این اهداف ارائه خواهد داد.

خواندن کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان حرفه‌های یاورانه مناسب است.

درباره ارلن گریس اوونز

ارلن گریس اوونز به‌عنوان مدیر و پروفسور MSW، دانشکده مددکاری اجتماعی، دانشگاه اسپالدینگ، لوئیزویل، KY خدمت می‌کند. او در نقش‌های بالینی و اداری کارکرده است. او با تقریباً دو دهه تجربه، آموزش مددکاری اجتماعی را عرصه فعلی عمل خود می‌داند. او سهم قابل‌توجهی در بورس تحصیلی آموزش و یادگیری دارد. او مأموریت دارد تا از طریق ارتقاء سلامتی/مراقبت از خود، بر فرهنگ حرفه تأثیر مثبت بگذارد.

بخش‌هایی از کتاب کتابچه الفبای خودمراقبتی

در یک دوره پیشرفته کارورزی عملی، تمرین مباحثه از دانشجویان می‌خواهد تا موفقیت‌ها و راهبردهای مربوط به خودمراقبتی خودشان را به اشتراک بگذارند، اکثر دانشگاه‌ها اکنون از پنل‌های گفت‌وگو به‌عنوان بخشی از بستر یادگیری برای مشارکت کلاس آنلاین، مشابه ایمیل یا پست استفاده می‌کنند، دانشجویان شرکت‌کننده در این گفت‌وگو، پیشینه‌های متنوعی دارند؛ برخی سال‌ها در این زمینه حضور داشته‌اند و برخی دیگر نیز تازه شروع کرده‌اند. اکثر دانشجویان درحالی‌که محصل تمام‌وقت‌اند؛ اما در رشته عملی تمام‌وقت کار می‌کنند. دانشجویان به طور مکرر و خودجوش بیان می‌کنند که چگونه پنل گفت‌وگو درباره موفقیت‌ها، مبارزه‌ها و راهبردها، مکی و معنادار است. آنها این تجربه را به حفظ تمرین حرفه‌ای خود ارتباط می‌دهند. آنها به‌عنوان دانشجویان متخصصان، مشتاقانه موفقیت‌ها و مبارزه‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند و گنجینه‌ای از راهبردها و منابع ایجاد کردند.

همان‌طور که یکی از شرکت‌کنندگان خاطرنشان کرد: «این هیئت گفت‌وگو، به اتاق فکری درباره خودمراقبتی تبدیل شده است.» که دانشکده و دانشجویان تصمیم گرفته‌اند از این اتاق فکر و تجربه مداوم، درباره تأثیر تاکید بر خودمراقبتی در توسعه حرفه‌ای، کتابی را برای متخصصان مهیا کنند. هر مبحث A تا Z در این کتاب از مبحث صفحه گفت‌وگوی دانشجویان تولید شده است. همان‌طور که در طرح‌های بیوگرافی شرکت‌کنندگان مشهود است، هر نوشته توسط یک متخصص نوشته می‌شود؛ بنابراین، این نوشته‌ها «اتاق فکر» را به جامعه حرفه‌ای وسیع‌تری گسترش می‌دهند. زمینه حرفه‌ای و محتویات کلیدی درباره سلامتی سازمانی خودمراقبتی، برای تمرین حرفه‌ای اخلاقی ضروری است؛ مانند سایر مهارت‌های عملی، خودمراقبتی به توجه ویژه و پیشرفت مهارت نیاز دارد. همان‌طور که اشاره شد، برنامه MSW دانشگاه spalding تقریباً یک دهه است که به خودمراقبتی به‌عنوان یک مهارت عملی توجه می‌کند. به طور هم‌زمان، در زمینه وسیع‌تر، تخصص کمکی به طور فزاینده، تاثیرهای زیان‌آور خستگی، فرسودگی شغلی و آسیب جانبی را شناسایی می‌کند. مقالات تخصصی و استانداردهای حرفه‌ای بر خودمراقبتی، به‌عنوان پادزهر اصلی این پدیده‌های نگران‌کننده، تاکید می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
یکی از راه‌هایی که با آن از هرچیز دیگری جدا می‌شوم این است که با دعا و مراقبه با خود ارتباط برقرار کنم. من از طریق دعا به خدای خودم متصل می‌شوم که فکر می‌کنم روح هستی است؛ یعنی، من به نیرویی ورای زندگی خود اعتقاد دارم، که به همه ما کمک می‌کند. من هر صبح و شب و همچنین در طول روز دعا می‌کنم و این کار به من کمک می‌کند تا بر افکار و اعمالم متمرکز شوم. مطمئناً همه به خدا یا روح هستی باور ندارند. بینش هر فردی منحصربه‌فرد است. امیدوارم همه اعتقاد به خود و شاید قدرت شفابخش نوع انسان را داشته باشند.
نگار

حجم

۲۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان