دانلود و خرید کتاب پیمانه و دانه مهدی سیاح‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیمانه و دانه اثر مهدی سیاح‌زاده

کتاب پیمانه و دانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیمانه و دانه

کتاب پیمانه و دانه تألیف مهدی سیاح‌زاده است و  انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح و تفسیر همهٔ داستان‌های مثنوی معنوی به نثر روان امروزی است.

درباره کتاب پیمانه و دانه

این کتاب بیان همۀ داستان های مثنوی معنوی است که با زبانی روان، و به دوراز پیچیدگی‌های مرسوم، داستان‌های تودرتوی مثنوی را یک به یک جدا کرده، بیان می‌کند و پس از آن با همان زبان به شرح و تفسیر داستان‌ها و نمادهای آن می‌پردازد. مثنوی شامل چندین لایه از معنی است. سطح ظاهری آن همین صورت داستان‌ها و قصه‌هایی است که می‌توانند برای کثیری از مردم قابل فهم باشند. اما زیر این سطح، لایه‌های دیگری از معنا وجود دارند که هرکس متناسب با فهم و درک و به‌ویژه با بصیرت خود آن ها را می‌فهمد و بهره می‌گیرد. این معانی و نکات عرفانی، با علم به اینکه نمی‌شود تمامی آ‌ن‌ها را در این مجموعه گرد آورد، در مسیر داستان و یا بین قصه‌ها بیان شده‌اند و عموم مردم به فراخور حال می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

دکتر مهدی سیاح‌زاده در سال ۱۳۱۳ در بندر انزلی متولد شد. تحصیلاتِ ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند. در رشتۀ روان‌شناسی در ایران و آمریکا درس خواند و در لس آنجلس مقیم و مشغول به کار شد. هنگام تحصیل در ایران از محضر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر و دکتر عبدالحسین زرین‌کوب بسیار بهره برد و از همان موقع شیفتۀ مولانا شد. او در ۲۰ و چند سال اخیر بیشتر اوقات خود را صرف پژوهش در آثار مولانا کرد که حاصل آن کتاب های «و چنین گفت مولوی»، «فرهنگ مختصر مبانی مثنوی»، «گلبیت‌های شمس» و همین کتاب پیمانه و دانه است.  دکتر سیاح‌زاده چندسالی است که به همت جمعی از جوانان ایرانی مقیم لس آنجلس جلساتِ ِرایگان شرح و تفسیر مثنوی و غزلیات شمس را نیز برپا کرده است.

خواندن کتاب پیمانه و دانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پیمانه و دانه کتابی است که می‌تواند مهمان همه روزهٔ انسان‌های اهل فرهنگ و ادب این سرزمین باشد.

بخشی از کتاب پیمانه و دانه

داستان پادشاه و کنیزک:

در زمان‌های قدیم، پادشاهی بود که هم ثروت و مال و منال بسیار داشت و هم در باور و اعتقاد به خدا راسخ و ثابت قدم بود. روزی پادشاه با همراهان خاص خود به شکارگاهی رفت، اما به جای آنکه شکار کند، خود شکار عشق گردید. درراه کنیزکی را دید و یک دل نه صد دل عاشق او شد. 

بود شاهی در زمانی پیش ازین

ملک دنیا بودش و هم ملک دین

اتفاقا شاه روزی شد سوار

با خواص خویش از بهر شکار

یک کنیزک دید شه بر شاه‌راه

شد غلام آن کنیزک پادشاه

مرغ جانش در قفس چون می‌طپید

داد مال و آن کنیزک را خرید

برای شاه وصال به کنیزک بسیار آسان بود. کافی بود که او را از صاحبش بخرد و همین کار را هم کرد و کنیزک هوس باز را به حرم سرای خود فرستاد. چند ماهی با او بود و کام دل گرفت، اما هیچ گاه مانند کام‌جویان معشوق سیر نشد. از قضای روزگار کنیزک زیبا و عشوه‌گر بیمار شد. شاه، پزشکان را خواست. اما پزشکان که هریک لقمان زمان خود به حساب می آمدند، قادر به علاج کنیزک نشدند. هرچه دارو می‌دادند، اثر عکس در بیمار داشت و بیماری شدت می یافت.

نظرات کاربران

Atamalek Hashemi
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

سلام مدیر محترم این کتاب فوق‌العاده کتاب روشنگری است و فرد را برای شناکردن در اقیانوس موّاج مثنوی آماده می‌کند. امّا قیمت پیشنهادی شما اصلاً بصرفه نیست چون کسی که بخواهد ۱۴۰ هزار تومان بپردازد خوب خودِ کتاب را می‌خرد نه

- بیشتر
کاربر ۴۴۲۷۶۷۵
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

چقد گرون 😔 حسرت که بخاطر پولش نمیتونم بخونم🤏😭

سیما قربانی
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

چرا انقدر گرون. خواهش میکنم تخفیف بذارید فیدبو ۸۰ تومن هست چرا اینجا انقدر گرونه

محمد شیرازی
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

لطفا کد تخفیف بزارید واسه این کتاب

کاربر ۹۴۶۳۰۱
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

قیمتش گرونه شاید صفر اضافی گذاشتین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶۲ صفحه

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶۲ صفحه

قیمت:
۲۴۰,۰۰۰
۱۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان