دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱ دارون عجم اوغلو ترجمه سیدعبدالمجید جلائی اسفندآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱

کتاب مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱ نوشته دارون عجم‌اوغلو است که با ترجمه سیدعبدالمجید جلائی اسفندآبادی و ملیحه واعظی‌زاده منتشر شده است. 

درباره کتاب مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱

این کتاب با چند هدف نوشته شده است، رشد و توسعه بلندمدت اقتصادی را می‌توان اولین ومهم‌ترین این اهداف دانست و روند رشد اقتصادی و عملکرد اقتصادی ملل مختلف، از جمله جالب‌‌ترین، مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین حوزه‌های علوم اجتماعی مدرن هستند. 

هدف عمده این کتاب معرفی پرسش‌های اساسی و ابزارهای نظری لازم به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است. تلاش این کتاب در ایجاد زمینه‌ای قوی برای دانشجویان در جهت تجزیه‌وتحلیل اقتصاد پویاست، چراکه تنها با چنین پیش زمینه‌ای، مطالعه دقیق رشد و توسعه اقتصادی امکان‌پذیر می‌شود. هم‌چنین سعی بر این است که بحث روشنی از الگوهای تجربی گسترده و فرآیندهای تاریخی مهم تحت شرایط کنونی اقتصاد جهانی ارائه شود. نویسنده کتاب براین باور است که برای کشف دلیل رشد برخی کشورها و شکست سایرین، بایستی اقتصاددانان به ورای مکانیسم مدل‌ها گام نهاده و به طرح پرسش‌هایی درباره علل اساسی رشد اقتصادی بپردازند.

این کتاب با نگاهی متفاوت از کتب دیگر، مقدمه‌ای بر اقتصادکلان مدرن و تجزیه‌وتحلیل اقتصاد پویا در سطح تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌نماید. 

بسیاری از ویژگی‌های برجسته فرآیند رشد اقتصادی و ریشه تفاوت‌ عملکرد اقتصادی کشورها در فصل ۱، ۳ و ۴ معرفی می‌شوند. گرچه این فصل‌ها در ایجاد توازن با متون مربوط به تجربه‌های رشد اقتصادی برابری نمی‌کنند، اما زمینه کافی جهت درک مسائل اساسی به منظور مطالعه رشد اقتصادی را برای دانشجویان فراهم می‌نمایند.

فصل‌های ۷- ۵ مفاهیم و مبانی ریاضی تجزیه‌وتحلیل اقتصاد کلان مدرن را پوشش می‌دهند. در فصل ۵ مبانی خرد مورد نیاز برای سایر بخش‌های این کتاب ارائه می‌گردد. در فصل‌های ۶ و ۷ مقدمه کوتاه اما نسبتا دقیقی برای بهینه‌سازی پویا ارائه شده است. اکثرکتب اقتصاد کلان یا رشد اقتصادی، زمان‌های پیوسته و گسسته را به طور جداگانه به کار می‌برند. اما نویسنده براین باور است که دانشجویان (و محققان) بایستی جهت مطالعه جدی رشد اقتصادی و اقتصاد کلان مدرن، در بهره‌گیری از زمان‌های پیوسته و گسسته آزادی عمل داشته و بهترین یا مناسب‌ترین راه را برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود انتخاب نمایند. بنابراین دراین‌جا از شیوه استاندارد خارج شده‌ و در سراسر کتاب به بررسی هر دو زمان پیوسته و گسسته پرداخته می‌شود.

فصل‌های ۲، ۸ و ۹ و ۱۰ به معرفی مدل‌های بنیادی پرکاربرد اقتصاد کلان مدرن و رشد اقتصادی سنتی می‌پردازند و فصل ۱۱ مدل‌های نسل اول رشد اقتصادی پایدار (درون‌زا) را نشان می‌دهد. در فصل‌های ۱۲ تا ۱۵ مدل‌هایی از پیشرفت فن‌آوری ارائه می‌گردد که از بخش‌های اساسی در دروس رشد اقتصادی مدرن است.

فصل ۱۶  ابزارهای معرفی شده در فصل ۶ را به محیط‌های تصادفی تعمیم می‌دهد. فصل ۱۷ با استفاده از این ابزارها به معرفی برخی مدل‌های رشد تصادفی، به‌ویژه مدل رشد نئوکلاسیک در شرایط عدم اطمینان، می‌پردازد که مبنای بسیاری از اقتصادهای کلان مدرن را تشکیل می‌دهد .

در فصل‌های ۱۸  تا ۲۱ به مسائلی پرداخته می‌شود که گاهی از نگاه کتاب‌های درسی رشد اقتصادی دور مانده‌اند. این فصول مدل‌های اتخاذ فن‌آوری، انتشار فن‌آوری، تعامل بین تجارت بین‌الملل و فن‌آوری، فرآیند تغییر ساختاری، انتقال جمعیت، دام‌های احتمالی فقر، اثرات نابرابری بر رشد اقتصادی و تعامل بین توسعه مالی و اقتصادی را شامل می‌شود.

در نهایت، در فصل‌های ۲۲ و ۲۳ به موضوع دیگری پرداخته می‌شود که اغلب از کتب درسی اقتصاد کلان و رشد اقتصادی حذف شده است؛ و آن اقتصاد سیاسی است. گنجاندن این مبحث بر اساس این باور شکل گرفت که اگر نتوان درباره علل اساسی تفاوت‌ کشورهایی که در عملکرد اقتصادی خود دچار شکست شده‌اند پرسش‌هایی مطرح نمود، مطالعه رشد اقتصادی با مانعی جدی روبرو می‌شود. این پرسش‌ها ما را به سوی تفاوت سیاست‌های اقتصادی و نهادی بین ملت‌ها سوق می‌دهد.

خواندن کتاب مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان و دانشجویان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس دارون عجم اوغلو
دارون عجم اوغلو

ما در عصری زندگی می‌کنیم که زیست انسان در آن نسبت به پیشینیانش با پیچیدگی‌های بسیاری همراه است. در این نقطه از تاریخ روابط اقتصادی و سیاسی در سطح کلان به‌طور مستقیم بر سرنوشت افراد تأثیر داشته و این تصمیمات بزرگ دولت‌ها است که زندگی ملت‌هایشان را می‌سازد. اقتصاد یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائلی است که انسان مدرن به‌ناچار با آن دست‌به‌گریبان است، چرا که علاوه‌بر نقش داشتن در مسائلی چون تعیین سطح رفاه یک ملت و رضایت عمومی آن‌ها از زندگی، ریشه‌ی بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان نیز به شمار می‌رود. دارون عجم اوغلو اقتصاددان ترکیه‌ای یکی از پراستنادترین پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد به شمار می‌آید که با همراهی همکار خود، جیمز رابینسون، چندین کتاب‌ در باب نقش اقتصاد در بازی جهانی نوشته و آن را به زبانی قابل‌فهم تحلیل کرده ‌است. در ادامه، به مرور زندگینامه این اقتصاددان و بررسی آثار او می‌پردازیم.

وارن بافت و تفسیر صورت های مالی
ماری بافت
اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی
بریان اسنودن
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار
استفن واینز
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
تحلیل داده های اقتصادی
گری کوپ
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
دیدگاه های پولی میزس
گری نورث
جغرافیای اقتصادی؛ یکپارچگی مناطق و ملل
پیر فیلیپ کومبه
صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETFs)
حسین محسنی
اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل
مهدی میرمحمدی
مدیریت مالی (جلد اول)
ابوالفضل شهرآبادی
تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد
یزدان نقدی
صندوق های سرمایه گذاری
علیرضا تاج بر
نظریه بازی ها و کاربردهای اقتصادی
علی سوری
اقتصاد کلان
اولیور بلانچارد
سواد مالی شخصی (جلد دوم)
ژوان اس. رایان
اقتصاد برای مدیران
یگانه موسوی جهرمی
عوامل رکود تورمی و راهکارهای خروج (جلد دوم)
سیدعلی مدنی‌زاده
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
فقر احمق می ‌کند
سندهیل مولاینیتن
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
اقتصاد به زبان ساده
لس لیوینگستون
معامله گر منضبط (خلاصه کتاب)
مارک داگلاس
۵۰+۱ نکته‌ی یک میلیون تومانی
همایون دارابی
سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد
پاول ملاژنوویچ
پدر ثروتمند پدر فقیر
آرمان سلطان‌زاده
جادوی بورس
شهاب سهرابی
نه به نه در فروش بیمه های عمر
حمید امامی
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
ثروتمندترین مرد بابل
جورج سمیویل کلاسون
نردبان شکسته
کیت پین
توسعه و مبانی تمدن غرب
سیدمرتضی آوینی
با این کتاب بازار را قبضه کنید!
جو گرین بلات
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
آلن دیپ
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
گام دوم
سید محمد حسین راجی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان