دانلود و خرید کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی منیژه نیک‌قلب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی اثر منیژه نیک‌قلب

کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی

معرفی کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی

کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی؛ با نگاهی به مشکلات یادگیری ریاضی در کودکان اثری از منیژه نیک‌قلب در حوزه روان شناسی کودکان است.

اختلال یاد‌گیری، نوعی اختلال عصب- زیست شناختی است که از یک مشکل جد‌ی د‌ر خواند‌ن، حساب کرد‌ن و یا کلمه‌بند‌ی در نوشتن به وجود‌ می‌آید‌ که انتظار نمی‌رود‌ به یک فرد‌ عاد‌ی نسبت د‌اد‌ه شود‌. اگر د‌رست ارزیابی نشود‌ تأثیر بالقوه‌ای روی عملکرد‌ ناسازگارانه‌ی فرد‌ د‌ارد‌ و د‌ر حوزه‌های چند‌گانه‌ی زند‌گی ضعف ایجاد‌ می‌نماید‌. وقتی فرد‌ی مظنون به اختلال یاد‌گیری می‌شود‌، یک ارزشیابی عصب روان‌شناختی برای توانایی‌های فرد ضروری است تا منبع مشکل را تعیین کند‌ که خود می‌تواند‌ به عنوان پایه‌ای برای فنون جبرانی و اختیارات د‌رمانی باشد. 

کتاب پیش روی، به‌صورت سهل و روان، با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات حل مساله‌ ریاضی و مشکلات یادگیری ریاضی در کودکان می‌پردازد.

 خواندن کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اساتید و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و سایر دانشجویان علاقه¬مند در دیگر رشته‌ها.

بخشی از کتاب کلیدهای پرورش حل مساله ریاضی

در ویرایش چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-IV اصطلاح "اختلال یادگیری"(LD) ارائه شد، اما در DSM-5 اختلال یادگیری به "اختلال یادگیری خاص" تغییر نام و ماهیت داده و اختلال خواندن، اختلال نوشتن و اختلال ریاضی که هر یک قبلاً یک اختلال مستقل و مجزا محسوب می‌شد، اکنون به عنوان یک مشخص کننده در اختلال یادگیری خاص گنجانده شده‌اند (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، ۲۰۱۳؛ ترجمه رضاعی و همکاران، ۱۳۹۵). مشخصه‌ی اختلال یادگیری در کودک یا نوجوان عدم پیشرفت تحصیلی در زمینه‌ی خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی است. اختلالات یادگیری سبب می‌شوند که پیشرفت کودک کمتر از حد مورد انتظار بر اساس توان بالقوه و فرصت‌های آموزشی باشد. اختلالات یادگیری در حالی ۵ درصد کودکان سنین مدرسه را شامل می‌شود که اغلب سبب عدم موفقیت در تحصیل و برخی موارد منجر به دلسردی، عزت نفس پایین، سرخوردگی مزمن و روابط ضعیف با همسالان می‌گردد (سادوک و سادوک ، ۲۰۰۹؛ ترجمه‌ی رضاعی، ۱۳۹۵).

اولین بار در سال ۱۹۶۳ساموئل کرک برای توصیف تمام نشانه‌های رفتاری کودک که ناشی از بدکاری مکانیسم‌های پردازش مرکزی است، اصطلاح ناتوانی یادگیری را پیشنهاد کرد (فلکچر و همکاران، ۲۰۱۷). تا کنون هیچ کس به طور کامل به علت ناتوانی‌های یادگیری پی نبرده است. در این رابطه نظریه‌های زیادی مطرح شده است. همیشه تشخیص دقیق گروهی از دانش‌آموزان به عنوان ناتوان یادگیری و گروهی دیگر به عنوان فاقد ناتوانی یادگیری آسان نیست. تقریبا همه‌ی افراد در برخی از جنبه¬های زندگی ناتوانی یادگیری دارند. دانش‌آموزان در برخی تکالیف مدرسه مشکل دارند و در برخی دیگر موفق عمل می‌کنند (هوستوتلر و همکاران، ۲۰۱۸). کودکان زیادی هستند که علی رغم فقدان هر گونه مشکلات جسمانی و عاطفی از دشواری‌های شدید یادگیری رنج می‌برند. گاهی اوقات چنین کودکانی به عنوان بیش فعال، دارای کژکاری یادگیری-مغزی، آسیب مغزی خفیف، نارساخوان یا مبتلا به معلولیت ادراکی برچسب می‌خورند (فلکچر و همکاران، ۲۰۱۷). کمیته‌ی مشاوره‌ی ملی کودکان معلول در آمریکا ناتوانی یادگیری را به این صورت تعریف می‌کند: کودکان LD در یک یا چند فرایند روانی اساسی مانند درک و کاربرد زبان نوشتاری و گفتاری اختلال نشان می‌دهند. اختلال‌ها در گوش دادن، تفکر، گفتار، خواندن، نوشتن، هجی کردن و ریاضی نمود پیدا می‌کند و شامل شرایطی می‌شود که از آن به عنوان مشکلات ادراکی، آسیب مغزی، نارسا خوانی، آفازی رشدی و غیره یاد می‌شود. این موارد مشکلات یادگیری را که اساساً ناشی از ناتوانی دیداری، شنیداری، حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، آشفتگی هیجانی یا محرومیت‌های محیطی است، شامل نمی‌شود (به نقل از دهقانی، ۱۳۹۴). اختلال یاد‌گیری، نوعی اختلال عصب- زیست شناختی است که از یک مشکل جد‌ی د‌ر خواند‌ن، حساب کرد‌ن و یا کلمه‌بند‌ی در نوشتن به وجود‌ می‌آید‌ که انتظار نمی‌رود‌ به یک فرد‌ عاد‌ی نسبت د‌اد‌ه شود‌. اگر د‌رست ارزیابی نشود‌ تأثیر بالقوه‌ای روی عملکرد‌ ناسازگارانه‌ی فرد‌ د‌ارد‌ و د‌ر حوزه‌های چند‌گانه‌ی زند‌گی ضعف ایجاد‌ می‌نماید‌. وقتی فرد‌ی مظنون به اختلال یاد‌گیری می‌شود‌، یک ارزشیابی عصب روان‌شناختی برای توانایی‌های فرد ضروری است تا منبع مشکل را تعیین کند‌ که خود می‌تواند‌ به عنوان پایه‌ای برای فنون جبرانی و اختیارات د‌رمانی باشد ‌(برنشتین کلامک و همکاران، ۲۰۱۷). اختلال یاد‌گیری به وسیله‌ی متخصصان بهد‌اشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پرد‌ازش زبان تشخیص د‌اد‌ه شد‌ه که به وسیله‌ی عملکرد‌ ناکارآمد مغز به وجود‌ آمد‌ه است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان