دانلود و خرید کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی سیده سپیده رمضان‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی اثر سیده سپیده رمضان‌نیا

کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی

امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی

نقش سرسختی روانی و ویژگی‌های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی اثری از سیده سپیده رمضان‌نیا است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی

اصولا در برابر هر فقدانی، سوگی وجود دارد و از دست دادن هر چیز مورد علاقه. می‌تواند موجب بروز سوگ می‌شود اما واکنش سوگ به طور مشخص در برابر فقدان عزیزی از دست رفته ایجاد می‌شود که در شکل بهنجار خود پس از طی زمانی مشخص و بروز حالت‌هایی شناخته شده رفع می‌شود و فرد مجددا به زندگی باز می‌گردد و فعالیت‌هایش را از سر می‌گیرد. مرگ افراد مورد علاقه از دردناک‌ترین تجربه‌های زندگی است و منجر به بروز حالتی در بازماندگان می‌شود که آن را واکنش به سوگ می‌نامند.

 این واکنش تأثیرات متنوعی بر زندگی بازمانده دارد و دامنه وسیعی از احساس‌ها، تجربه‌های جسمانی، رفتارها و حالت‌های ذهنی را در بر می‌گیرد، مرگ عزیزان یکی از عوامل اصلی بروز استرس است. در اکثر پژوهش‌ها مرگ عضوی از اعضاء خانواده از مهم‌ترین علل بروز ترس و اضطراب دانسته شده است. خاتمه سوگ پا پشت سر گذاشتن آن، نیازمند گذشت زمان و طی مراحلی است که در طی آن فرد باید حالت‌های درونی خود را به طور کامل و آزادانه ابراز و بیان کنند. چگونگی شکل‌گیری و بروز سوگ در هر فرد خاص خود اوست که ریشه آن را باید در تجارب اولیه زندگی او جستجو کرد. 

کتاب پیش روی، به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی سوگواری، سرسختی روانی و ویژگی‌های شخصیتی می‌پردازد. 

خواندن کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی‌های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب نقش سرسختی روانی و ویژگی‌های شخصیتی برای گذر از داغدیدگی

مهم‌ترین عامل در زندگی نوزاد دلبستگی و تعلق او به مادر یا جانشین وی است که تظاهر بیرونی آن وابستگی است. چگونگی رویارویی کودک با جدایی‌ها، گسستگی پیوندها با مادر چه به صورت موقت و چه به شکل دائمی ظرفیت آنی او برای مقابله با فقدان و محرومیت‌ها و چگونگی واکنش‌های بعدی او را مشخص می‌کند. تجارب اولیه ناخوشایند زمینه را برای بروز واکنش‌های نابهنجار بعدی از جمله واکنش سوگ نابهنجار فراهم می‌کند. همچنین اگر ما تنها بوده، دوستی نداشته باشیم تحت فشار روانی باشیم، نگرانی‌های دیگری داشته و یا از نظر جسمی افت کرده باشیم احتمال بیشتری می‌رود که دچار سوگ پاتولوژیک شویم از سوی دیگر نگرش مذهبی فرد در چگونگی واکنش و سازگاری وی در برابر حوادث و ناملایمات زندگی تأثیر به سزایی دارد.

انسان گاهی خود را با تجارب استرس‌زای شخصی مواجه می‌بیند. از جمله استرس‌هایی که بر سیستم شناختی، هیجانی و رفتاری تأثیر می‌گذارد، مرگ و از دست دادن عزیزان است. واکنش طبیعی انسان در مواجهه با فشار روانی ناشی از داغدیدگی و جدایی، غم‌زدگی است (عباسی جهرمی، ۱۳۹۲). وقتی عزیزی را از دست می‌دهیم با سوگ واکنش نشان می‌دهیم که منظور از آن پریشانی شدید جسمانی و روانی است، چون سوگ می‌تواند توانکاه باشد، فرهنگ‌های گوناگون روش‌هایی را ابداع کرده‌اند تا به اعضای خود کمک کنند سوگ را پشت سر گذاشته و به تغییرات زندگی که مرگ فرد عزیز آن را ایجاب می‌کند، بپردازد. آداب و رسومی‌مانند جمع شدن اعضای خانواده و دوستان، پوشیدن لباس سیاه، شرکت در تشیع جنازه و انجام دادن یک دوره سوگواری مقرر شده با تشریفات خاص. از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت دارد (بخشعلی زاده مرادی، ۱۳۹۱).

سوگ و سوگواری

سوگواری و عزاداری در عرف عام به دو معنا اطلاق می‌شود:

الف) سوگواری و داغدیدگی شخصی و بالفعل

ب) مراسم سوگواری و عزاداری که به صورت سنتی برای بزرگان دینی و دیگران برگزار می‌شود



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان