دانلود و خرید کتاب جادوی موفقیت لیلا ترابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی موفقیت اثر لیلا ترابی

کتاب جادوی موفقیت

معرفی کتاب جادوی موفقیت

کتاب برنامه‌ای برای خودشکوفایی و تاب‌آوری در نوجوانان نوشتهٔ لیلا ترابی و معصومه تشکری آبکناری به موضوع رشد و شکوفایی فردی و رسیدن به موفقیت در نوجوانان می‌پردازد و با توجه به حساسیت‌های این سن، برای اینکه نوجوانان بتوانند از خوشی‌ها لذت ببرند و مشکلات و ناملایمات را تال بیاورند، راهکارهایی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب جادوی موفقیت؛ برنامه‌ای برای خودشکوفایی و تاب‌آوری در نوجوانان

برای پیشرفت هر کشوری، نیروی انسانی خلاق مهم‌ترین عامل می‌باشد. برای تسریع بخشیدن به پویایی در زمینه‌های متعدد اقتصادی، صنعتی و کشاورزی به افراد شایسته و بالنده نیاز بوده. خودشکوفایی بازنمایی حالت روانی بهینه برای انسان بوده و تقریباً به‌عنوان یک کوشش درون‌زا، برای به حداکثر رساندن استعدادهای فرد تعریف‌شده است و می‌تواند به‌عنوان یکی از اجزاء رشد شخصی در نظر گرفته شود. افراد خودشکوفا، خود را با طبیعت انسانی و جایزالخطا بودن می‌پذیرند، آنها ایمن هستند و نیازی به رفتار دفاعی ندارند و به‌آسانی مورد تهدید واقع نمی‌شوند. این افراد نسبت به محیط و محرک‌ها، حساس و آگاه هستند، مکان کنترل آن‌ها بیشتر درونی است تا بیرونی و بنابراین، خودمختار و مستقل بوده و سیستم ارزشی خود را ایجاد می‌نمایند. هم‌چنین آن‌ها قادرند روابط میان فردی مناسب ایجاد نمایند و نسبت به دیگران پذیرش، احترام و حس همدلی دارن. مفهوم سلسله‌مراتب نیازهای مزلو بر این فرض استوار است که نیازهای سطح پایین باید قبل از این‌که نیازهای سطح بالاتر برانگیزنده شوند، ارضا یا حداقل نسبتاً ارضا شده باشند. 

مزلو نیازهای زیر را به ترتیب چیرگی آن‌ها فهرست کرد: فیزیولوژیکی، ایمنی، محبت و تعلق پذیری، احترام و خودشکوفایی. به نظر مزلو محبت کافی در کودکی و ارضای نیازهای فیزیولوژیک و ایمن در دو سال اول زندگی، شرایط لازم برای خودشکوفایی وجود دارد. آخرین مانعی که مزلو برای خودشکوفایی یادآور می‌شود، تأثیر منفی و نیرومندی است که توسط نیازهای ایمنی اعمال می‌شود. به عقیده وی، فرد در هرلحظه انتخابی میان حفظ «امنیت» و رشد پیش رو دارد. لازمه فرایند رشد، میل دائمی به خطر کردن، اشتباه کردن و شکست عادت‌های کهن است و این نیازمند شهامت است و به دنبال خود هر چیزی که ترس و اضطراب فرد را افزایش دهد و میل به بازگشت به‌سوی امنیت و ایمنی را افزایش می‌دهد؛ به همراه دارد. حیدری، مدنی و رستمی در پژوهش خود دریافتند که خودشکوفایی به‌طور مثبت با تاب‌آوری در ارتباط است.

کتاب جادوی موفقیت؛ برنامه‌ای برای خودشکوفایی و تاب‌آوری در نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان و والدینی که فرزندشان در این بازهٔ سنی است پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانند.

بخشی از کتاب جادوی موفقیت؛ برنامه‌ای برای خودشکوفایی و تاب‌آوری در نوجوانان

نوجوانی مرحله‌ای از مراحل تحول و رشد انسان است که محدوده سنی آن را بین 11-12 سالگی تا 18-19 سالگی می‌دانند. البته این محدوده سنی به‌زعم برخی صاحب‌نظران به 3 مرحله ابتدای نوجوانی از 11 تا 15 سالگی؛ اواسط نوجوانی 14 تا 17 سالگی و اواخر نوجوانی از 17 سالگی به بعد تا 18 یا 19 سالگی تقسیم می‌شود. این مرحله را با رشد سریع قد و وزن و تغییرات فیزیولوژیکی متناسب می‌دانند که البته جنبه‌های روان‌شناختی و ارتباطی نوجوان نیز در این دوره، تغییرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

پدیده قابل‌ملاحظه‌ای که در این مرحله اتفاق می‌افتد و از آن به‌نوعی تعبیر به بحران می‌کنند، بلوغ نام دارد. درواقع بلوغ به اولین مرحله نوجوانی اطلاق می‌گردد؛ یعنی آن زمان که بلوغ جنسی بارز می‌شود.

پدیده بحرانی دیگر در دوره نوجوانی، بحران هویت است؛ نگرانی در مورد جواب این سؤال که «من کیستم؟» و در همین حین استقلال (موجودی مستقل و جدا شدن) را تمرین می‌کند.

نگرش شایعی که درباره دوره نوجوانی وجود دارد اینکه، هم ازنظر والدین و هم ازنظر نوجوانان این دوران، دورانی دشوارتر از سال‌های اولیه کودکی قلمداد شده است، لذا افراد را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند. .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان