دانلود و خرید کتاب امید ناب (جلد اول) علی احمدی میانجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امید ناب (جلد اول) اثر علی احمدی میانجی

کتاب امید ناب (جلد اول)

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امید ناب (جلد اول)

کتاب امید ناب نوشتة حاج میرزاعلی احمدی میانجی است. کتابی که در دست ماست دفتر پنجم از سلسله سخنرانی‌های، عالم عامل حضرت آیت‌اللّه حاج میرزاعلی احمدی میانجی است. کتاب امید ناب بعد از پیاده‌سازی، ویرایش، تنظیم و منبع‌یابی به‌صورت کامل و مرتب نوشته شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره کتاب امید ناب (جلد اول)

کتاب امید ناب، مربوط به شرح بخش‌هایی از دعای شریف ابوحمزه ثمالی است. البته در دورانی که حاج میرزاعلی احمدی میانجی چنین جلساتی را داشتند، امکانات کنونی وجود نداشت و همان امکانات حداقلی موجود آن دوره هم گاه با کاستی فراهم می‌شد. به همین دلیل، آنچه از جلساتی یادشده که شاید عمدتاً با دستگاه ضبط صوت معمولی ضبط شده و پس از مدت‌ها با همت بیت آن مرحوم جمع‌آوری شد،

محور این کتاب، بخش‌هایی از دعای شریف ابوحمزه ثمالی است و سایر مطالب ارائه شده از سوی ایشان، به‌عنوان توضیح آن بخش از دعا با بسط مطلب و ارائه آیات و روایات مربوط به مطلبی از ذکر داستانی یا خاطرة یا مطالب پیرامونی است که با هدف محوری ارائه مباحث اخلاقی ارائه شده است.

خواندن کتاب امید ناب (جلد اول) را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که دوست دارند آیت‌اللّه حاج میرزاعلی احمدی میانجی را بیشتر بشناسند.

درباره آیت‌الله حاج میرزاعلی احمدی میانجی

آیت‌الله میرزاعلی احمدی میانجی در سال ۱۳۰۵ در روستای پورسخلو به دنیا آمد. این روستا از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی است. پدر استاد، با آنکه از راه کشاورزی به کسب روزی می‌پرداخت، همچون اجدادش از عالمان دین بود. وی همچنین نخستین معلم پسرش به شمار می‌آمد. مادر آیت‌الله میانجی هم از سادات حسینی بود.

آیت‌الله میرزاعلی احمدی میانجی ابتدا در مدرسه حسن پادشاه و مدرسه حاج علی‌اصغر تبریز، دروس دینی را نزد استادانی همچون مرحوم شیخ لطفعلی زنوزی فرامی‌گیرد، اما پس از چندی، با رضایت پدر تصمیم می‌گیرد که کسب علم را در قم پی بگیرد. میانجی، حدود شصت سال در حوزه علمیه قم حضور داشت و در این سال‌ها در کنار تحصیل، به تدریس فقه، اصول و اخلاق پرداخت. وی در تربیت شاگردان خویش از مهارت کم‌نظیری برخوردار بود.

او از شمار عالمانی بود که در عرصه اجتماعی نیز توفیقاتی داشته‌اند. در خصوص هدایت مردم و گسترش تعالیم اسلام و راهنمایی نسل جوان احساس مسؤولیت می‌کرد. از این رو، در سال ۱۳۴۸ اقدام به تأسیس مرکزی به نام «انجمن دین و دانش» در شهرستان میانه کرد و در ایام تعطیلات تابستان و مناسبت‌های تبلیغی، در آن مرکز به اداره جلسات علمی و تربیتی می‌پرداخت. از دیگر اقداماتش، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدیه و مؤسسات قالیبافی بانوان در شهرستان میانه است. وی از طرف سید روح‌الله خمینی در سال ۱۳۵۸ به عنوان قاضی شرع در شهر میانه منصوب شد.

آیت‌الله میرزاعلی احمدی میانجی در روز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۷۹ در سن ۷۵ سالگی چشم در قم از جهان فروبست و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

بخش‌هایی از کتاب امید ناب (جلد اول)

ادب این است که کارهای انسان بر اساس نیکی و خوبی باشد و همه می‌دانیم که معنای ادب چیست. مثلاً اگر یک جوان پایش را پیش بزرگ‌تر دراز کند، این را خلاف ادب می‌دانند، ی ا اگر با لباس زیر نزد میهمان بنشیند، خاف ادب است. همچنین اگر کسی سخنانی بگوید که مناسب مجلس نیست و احترام کسانی را که در مجلس حضور دارند، در نظر نگیرد، در عرف این را بی‌ادبی می‌دانند. ادب این است که انسان محترمانه صحبت کند.

خداوند در سوره حجرات به ما یاد می‌دهد که وقتی با رسول خدا صحبت می‌کنید، برای رعایت ادب و مقام پیامبر، صدای خود را از صدای آن حضرت بلندتر نکنید و همان‌طور که با کس دیگر بلند سخن می‌گویید، با او بلند سخن نگویید؛ بلکه با پیامبر مؤدبانه صحبت کنید. خدا به عرب‌های آن روز یاد می‌دهد که وقتی با رسول خدا صحبت می‌کنید، اسم کوچکش را نگویید؛ و مؤدب حرف بزنید. 

نظرات کاربران

کاربر 2349485
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید.

کاربر ۳۱۸۳۱۴۱
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

سلام، لطفا جلد دو هم بگذارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان