دانلود و خرید کتاب حماسه سرخ حسن علی‌پور وحید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه سرخ اثر حسن علی‌پور وحید

کتاب حماسه سرخ

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حماسه سرخ

کتاب حماسه سرخ نوشته حسن علی‌پور وحید است. این کتاب به حیات، هجرت و شهادت حسین بن علی (ع) می‌پردازد و روایتی جذاب در اختیار علاقه‌مندان به این امام بزرگوار قرا می‌دهد. 

درباره کتاب حماسه سرخ

 در خصوص حماسه عاشورا آثار بسیاری در زمینه‌های تاریخی، اجتماعی، مذهبی و ادبی آفریده شده اما وسعت زیبایی معنوی و عرفانی این حماسه به اندازه‌ای است که تا ابد هر هنرمندی به این وادی پای نهد می‌تواند اثری بدیع و منحصر به فردی را در شرح این حماسه بیافریند.

کتاب حماسه سرخ؛ هبوط، حیات، هجرت و شهادت حسین بن‌علی(ع) نیز یکی از آثاری است که تلاش کرده با قلمی ادبی و زیبا به شرح این حماسه بپردازد. 

در این کتاب نه فقط حماسه عاشورا، بلکه از ولادت تا شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با زبانی ادبی و جذاب به رشته تحریر درآمده است و مخاطب را در میان کلماتی لطیف و سرشار تشبیه، استعاره و آرایه‌های ادبی امام حسین(ع) را بهتر می‌شناسد.

فصل اول کتاب با عنوان «شاهد عهد شباب» به بیان حوادث و زیبایی‌های زندگی امام حسین (علیه السلام) از هنگام تولد تا دوران نوجوانی می‌پردازد. 

فصل دوم کتاب با عنوان «راه و رسم منزل‌ها» به همراهی امام حسین(ع) با پدر بزرگوارشان و دریافت معارف الهی در حضور ایشان پرداخته است.

فصل سوم که «بعثت سرخ» نام دارد به آغاز امامت ایشان در زمان حکمومت ستمگرانه معاویه و مقابله آن حضرت با معاویه اختصاص یافته است.

فصل چهارم «طنین انقلاب»، به آغاز امارت یزید ملعون و سرآغاز قیام حق‌طلبانه امام حسین (علیه السلام)‌ پرداخته است. 

فصل پنجم «هجرت» نام دارد و ماجرای هجرت ایشان را به همراه صحبت‌هایشان اشخاص مختلف در این مسیر بیان می‌شود. 

فصل ششم کتاب «نهیب حادثه» روایت ماجرای خروج اجباری امام(ع) از سرزمین مکه و رو‌به‌رو شدن ایشان با لشکریان ستم‌پیشه شام و کوفه است.

فصل هفتم «هبوط» ماجرای توقف کاروان امام حسین(علیه السلام) در سرزمین کربلا و احوالات ایشان و همراهانشان را در این سرزمین است.

فصل هشتم «تماشاگه راز» شرح ادبی و زیبایی از وقایع روز عاشورا است روایت جنگی در میدانی سرشار از عزت، عشق، ایثار و مظلومیت.

خواندن کتاب حماسه سرخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت سیدالشهدا امام حسین(ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حماسه سرخ

خود گزیدم و حسین را گنجینه‌دار وحی خویش نهادم. با شهادت گرامی‌اش داشتم و زندگی‌اش را سعادت‌مندانه تقدیر کردم. وی برترین شهیدان است و والاترین جایگاه را دارد. کلمهٔ تامّهٔ خود را با او قرار دادم و حجّت کامل را نزد او نهادم و عترت او را معیار پاداش و کیفر شناختم».

خداوندگارِ آفرینش، بنده‌ای را سر برگنجینهٔ وحی می‌دارد و جماعتی او را سر بر نی. صاحب هستی، او را مایهٔ تکریم پیامبرش می‌شمارد و خلایق، خونش را مایهٔ تقرّب به خدا. و چه قصهٔ شگفت و شررباری است شیوهٔ بشر!

آنکه تولدش شکوهمند باشد، تبارش ارجمند و مهر پروردگارش بی‌مانند، بر قلّهٔ حُسن می‌نشیند. آنگاه دیگران به دامنه و قعر می‌خزند. شاهکار، هر چهرهٔ زیبایی را پس از خویش، زشت و سرد و بی‌معنا می‌نمایاند. حسین! فراهم آوردن این همه فضیلتِ فاخر، از نگاهِ تنگ‌نظران و روزنهٔ تاریک‌اندیشان، یعنی عصیان و طغیان. پس برنتافتن‌ها خواهد انگیخت و برشوریدن‌ها.

هنوز از دور صدای محمد می‌آید که در بازار شهر، مردم را به انسانیت می‌خواند. آن سوتر، مردمی که جاهلیت تا مغز استخوانشان نفوذ کرده، او را به سخره می‌گیرند و خاکروبه بر سرش می‌ریزند. دخترکی دوان‌دوان می‌آید و از پشتِ حباب‌های چشم، مظلومیت و غربت پدر را می‌نگرد و با دست‌های کوچکش، خاک از سر و صورت وی می‌روبد. دست پدر را می‌گیرد و به خانه می‌برد تا مادر باشد بر پدر ... آفریدگارا! کنون این جماعت اعرابی که هنوز آن جاهلیتِ غلیظ را با همهٔ سیاهی و سنگینی بر دل و دوش می‌کشد، چسان تاب آورد حسین و آوازه‌اش را؟

روح بلند و پرشکوه، تحملش برای ارواح زبون شکنجه‌آور است. احساس بودن آن‌ها، عقده‌های حقارت و پوچی را به خشم می‌آورد و دیوارهٔ جانشان را نیش می‌زند. بر قلّهٔ بلندی که بر همهٔ کائنات إشراف دارد و همه‌چیز و همه‌کس در پایش حقیر و دور و مبهم می‌گذرد، تنها ماندنْ طاقت فرساست. نه می‌توانی به میان خلق فرود آیی و از آبشخوری آلوده که بر گردش ازدحام کرده‌اند بنوشی، و نه می‌توانی در بالای ابرها تنها و مجهول و بریده از بشر بمانی. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۸۸,۲۰۰
تومان