دانلود و خرید کتاب شیطان و راه های دوری از آن طیبه خرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیطان و راه های دوری از آن اثر طیبه خرمی

کتاب شیطان و راه های دوری از آن

معرفی کتاب شیطان و راه های دوری از آن

کتاب شیطان و راه های دوری از آن نوشته طیبه خرمی و محبوبه مقدس فریمانی است. کتاب شیطان و راه های دوری از آن به وسوسه‌های شیطان و روش‌های مقابله با آن می‌پردازد.

درباره کتاب شیطان و راه های دوری از آن

واژه شیطان اسم عام است و در معنای وصفی به معنی شریر بدکار به کار برده شده است.

شیطان به هر موجود موذی و منحرف کننده و طاغی و سرکش، خواه انسانی و یا غیرانسانی باشد گفته می‌شود. شیطان نام کلی برای موجوداتی است که انسان‌ها را اغوا می‌کنند و به بدی‌ها و خواهش‌های ناشایست می‌خوانند.

این کتاب سعی دارد با نشان دادن حقیقت خلقت و زیست این موجود به انسان دغدغه‌مند رستگاری کمک کند مسیر خوشبختی را طی کند. کتاب --- شما را به سمت یک زندگی اسلامی هدایت می‌کند و مانند یک راهنما در بخش‌های مختلف زندگی همراهی‌تان می‌کند. 

خواندن کتاب شیطان و راه های دوری از آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی دینی و پاک پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شیطان و راه های دوری از آن

ابلیس اسم خاص است و از همین رو بر وجود دیگری قابل اطلاق نیست مگر به صورت مجاز و یا کنایه و استعاره. نام اصلی ابلیس، حارث (حرث) بود که به دلیل عبادت طولانی او را عزراییل یعنی عزیز خدا خطاب کردند. وی پس از عجب و تکبری که ورزید «ابلیس» نام گرفت و پس از امتناع از سجده و رانده شدن از درگاه الهی «شیطان» نامیده شد. از معصوم (ع) روايت شده: او از این جهت ابلیس نام گرفت که از رحمت خداوند بی‌نصیب گردید زیرا این کلمه به معنای محروم و مأیوس از رحمت خداوند است.

ماهیت ابلیس راجع به ماهیت ابلیس مفسران اختلاف نظر دارند عده‌ای او را فرشته می‌دانند وعده‌ای دیگر به استناد آیه ۵۰ سوره کهف معتقدند که ابلیس از جن بوده است. القاب ابلیس برای ابلیس چندین کنیه و لقب هم ذکر کرده‌اند مانند ابوخلاف، ابومره، ابوگراس، ابودوجانه، ابولجن، ابوقتره، ابولبیبی(لبیبی نام دختر ابلیس)، خناس.

ابلیس در قرآن

لفظ ابلیس و لقب او چندین بار در قرآن آمده که جز دو مورد بقیه مربوط به خلقت آدم (ع) است: اعراف ۱۱ بقره ۳۴ - حجر ۳۲ - ناس ۴-۵ -اعراف ۱۹- طه ۱۱۹

حکمت آفرینش شیطان

وجود شیطان و شیطنت و اضلال او مبنی بر حکمت و مصلحت است. او شر نسبی است نه شر مطلق و حقیقی. خداوند خودش به شیطان پست اضلال و گمراه‌سازی را عطا فرموده است.

در سوره اسرا آیه ۶۴ می‌خوانیم خداوند پس از درخواست شیطان برای مهلت تا روز قیامت می‌فرماید:«هر کدام از آنها را می‌توانی با صدایت تحریک کن و لشگر سواره و پیاده‌ات را بر آنها گسیل‌دار و در ثروت و فرزندانشان شرکت جوی و آنان را با وعده‌ها سرگرم کن، ولی شیطان جز فریب و دروغ وعده‌ای به آنها نمی‌دهد» حجت الاسلام قرائتی در این باره فرموده‌اند: شیطان را خدا شیطان نیافرید بلکه لجبازی کرد و خودش خودش را شیطان کرد. و همچنین بیان کرده‌اند اگر خیر و شر نباشد قدرت انتخاب برای بشر نیست. بنابراین شیطان نه تنها زیانی به بندگان حق طلب نمی‌رساند بلکه نردبان ترقی آنان می‌باشد و این انسان است که باید متوجه اطراف

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۳۷۷۴۰
۱۴۰۱/۰۶/۳۰

چرا این کتاب (و چندین کتاب دیگه) از لیست کتاب‌های بی نهایت حذف شدن؟! داشتم مطالعه می‌کردم 😐

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان