دانلود و خرید کتاب خانه محل آسایش سیدمجید پورطباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه محل آسایش اثر سیدمجید پورطباطبایی

کتاب خانه محل آسایش

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خانه محل آسایش

کتاب خانه محل آسایش نوشته‌ی سید مجید پور طباطبائی است. این کتاب درمورد نیازهای مهم انسان با ما صحبت می‌کند. نیاز به آرامش و امنیت در زمرۀ بنیادی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای بشر است. جست‌وجو برای فراهم کردن سرپناه و ساخت خانه یکی از مصادیق این نیاز مهم به‌حساب می‌آید در کتاب خانه محل آسایش به آن پرداخته شده است.

درباره کتاب خانه محل آسایش

انسان مسلمان بر پنهان نگهداشتن لایه‌های خصوصی و شخصی زندگی خود اصرار می‌ورزد و به همین علت برای تدارک این امر مهم، مؤلفه‌هایی مانند عفاف و حیا و... را در زندگی خود مهم می‌داند. اسلام کنونی برداشت ما از اقدامات پیامبر اکرم است که در این اقدامات خانه‌سازی از آموزه‌های دینی بسیار مهم به‌شمار می‌رفت. هرچه انسان از این آموزه‌ها دور باشد، کمتر رنگ‌وبوی اسلامی به خود می‌گیرد. اگر شهر مسجدمحور و خدامحور باشد، شهری اسلامی قلمداد می‌شود. چنانچه از همۀ شاخص‌ها برخوردار باشد، باید آن را بهشتی نامید که سعی همۀ دینداران رسیدن به آن است.

خواندن کتاب خانه محل آسایش را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

 کتاب خانه محل آسایش برای افرادی مناسب است که علاقه دارند صحبت‌های اسلام را در زمینه‌های مختلف بدانند و از آن‌ها آگاه باشند.

درباره سید مجید پور طباطبائی

سید مجید پور طباطبائی در سال 1336 در تهران متولد شد. او سه سال اول ابتدایی را در قم خواند و از تابستان 1345 به تهران آمد. سید مجید پور طباطبائی دیپلم ریاضى خود را در سال 1354 از دبیرستان محمد على فروغى تهران دریافت کرد. از سال 1350 مشغول آموختن زبان انگلیسى در مؤسسات انگلیسى بود. در همان سال در کنکور سراسری در رشته زبان انگلیسى مدرسه عالى ادبیات و زبانهاى خارجى پذیرفته شد. تحصیل در دورة کارشناسى مدت سیزده سال طول کشید و در سال 1367 از دانشگاه علامه طباطبایى فارغ التحصیل شد. در سال 1357 به‌خاطر شرکت در فعالیت‌های سیاسى به مدت یک ترم از دانشگاه اخراج شد که بعد از پیروزى انقلاب اسلامى به دانشگاه برگشت.  طباطبائی از اواخر سال 59 با مرحوم آیت الله رحمانى خلیلى که به تازگى از نجف به تهران آمده بود آشنا شد و به دنبال آن علاقمند به آموختن دروس حوزوى شد، البته این علاقه بیشتر ریشه در آشنایى با مرحوم آیت الله حاج شیخ على صفایى حایرى که در اواخر سال 1355 در منزل یکى از اقوام که از مکه آمده بود شروع شده بود. از مهر ماه 1360 به طور رسمى از تهران به قم منتقل شد تا براى آموزش حوزوى خود شکل مناسب و مفیدى فراهم کند. تیر ماه 61 با زمزمه بازگشایى دانشگاه‌ها به تهران برگشت ولى دروس حوزوى را رها نکرد و به‌طور خصوصی تحصیل آن را ادامه داد.

از سال 1364 با هدایت مرحوم آیت الله صفایى حایرى به بررسى مطالعه عرفان و فلسفه پرداخت. این سیر مطالعاتى حدود 3 سال طول کشید که براى سید مجید پور طباطبائی حاصلى به عنوان بررسى فلسفة افلاطونى و تأثیر آن بر عرفان و فلسفه مسیحیان و مسلمانان را داشت که به دلیل وسواس‌‌هاى او هنوز براى نشر به هیچ ناشرى ارائه نشده است. از سال 1371 با آشنایى با دکتر على لاریجانى که به واسطه حجة الاسلام مهندس مجتبى همدانى با یکدیگر آشنایى و رفاقت داشتند به وزارت فرهنگ و ارشال اسلامى و در پى آن صدا و سیما راه یافت و در کنار دروس حوزوى به انجام خدماتى نیز مشغول شد. در سال 1375 با تشکیل دانشکده اصول دین، در اولین دوره آن دانشکده پذیرفته شد که در سال 1378 از آن دانشکده با نگارش پایان نامه‌اى تحت عنوان جایگاه صحیح مسلم در سیر تدوین حدیث فارغ التحصیل شد.

بخش‌هایی از کتاب خانه محل آسایش

برخی اصول معماری اسلامی ازاین قرار است:

محرمیت و محصوریت؛

اشراف نداشتن؛

مهمان‌پذیری؛

تعادل در متراژ خانه و تزیینات.

یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد که این اصول به‌طور عمده در بافت‌ها و خانه‌های سنتی ایران رعایت می‌شده است و در دورۀ معاصر نیز نظریه‌پردازان و معماران مطرح جهانی در طراحی بسیاری از خانه‌های معاصر بر آن تأکید می‌ورزند. در برخی مواقع نیز ناسازگاری آموزه‌ها و مصداق‌های معاصر با اصول اسلامی مشاهده می‌شود. الگوبرداری از این مصداق‌ها و آموزه‌های غیراصیل موجب بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی در جوامع اسلامی می‌شود؛ به همین علت لازم است مسلمانان با استفاده از اصول اسلامی و تجسم کالبدی آن، در طراحی مسکن مطلوب خود انعکاسی از دین داشته باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان