دانلود و خرید کتاب عبرت ۲ هزار ساله علی‌اکبر خواجه مظفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عبرت ۲ هزار ساله اثر علی‌اکبر خواجه مظفری

کتاب عبرت ۲ هزار ساله

معرفی کتاب عبرت ۲ هزار ساله

کتاب عبرت ۲ هزار ساله نوشته علی‌اکبر خواجه مظفری است. کتاب عبرت ۲ هزار ساله به خیانت حاکمان کلیسا می‌پردازد و بخش جذابی از تاریخ را بازگو می‌کند.

درباره کتاب عبرت ۲ هزار ساله

یکی از دغدغه‌‎های فکری و دل‌مشغولی‌‎های اخیر در جوامع اسلامی انتشار برنامه‌‎های هویت ‎زدایی دینی و اخلاقی و ملی به وسیله رسانه‌‎های فراگیر(ماهواره- فضای مجازی، ...) است که عمدتاً توسط جوامع غربی صورت می‌گیرد و تأثیر منفی بر عقاید و رفتار مخاطبان می‌‎گذارد و ناکارآمدی دین را هدف قرار می‌‎دهد.

موضوع مورد بحث این کتاب موضوع جدیدی نیست، زیرا تضاد دین و مادّی‌گرایی همیشه در طول تاریخ به نوعی وجود داشته است. اما همیشه سؤالی در رابطه با این موضوع برای نویسنده مطرح بود این بود که چرا اروپاییان با اینکه عمدتاً معتقد به یک آیین و مکتب الهی هستند (مسیحیت) این برنام‌ه‎ها بیشتر از سوی آنان منتشر می‎‌شود؟ و چرا خود غرب هم چهرۀ دین داری‌‎اش را عوض کرد؟ مگر چه اتفاقی در غرب افتاد که بعضی اندیشمندان کارآمدی دین را زیر سؤال برده و آن را عامل عقب‎ ماندگی جلوه می‌‎دهند؟ از سوی دیگر چرا بعضی از هم‌‎وطنان مسلمان وقتی راهی غرب می‌‎شوند، با مشاهده پیشرفت‌‎های صنعتی و اقتصادی که انکارناپذیر هم هست تحت تأثیر قرار گرفته، بعضاً از نظر خودباوری و عقاید دینی به تردید می‌‎افتند؟ آیا واقعاً آنان از دین ضربه خورده بودند (یا از گردانندگان دین)؟ برای یافتن پاسخ لازم می‎‌بایست در لابه‌لای متون و منابع معتبر و مختلف تاریخی سفری پرماجرا را شروع کنید.

این کتاب نگاهی به تاریخ غرب است. 

خواندن کتاب عبرت ۲ هزار ساله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عبرت ۲ هزار ساله

مدارک و اسناد پراکنده بود؛ نشانه‌‎هایش را در قرآن دادند؛ از آیاتش سیمای آن حضرت را به تصویر کشیدم تا بیشتر او را بشناسم. با توجه به کم بودن زمان رسالتش کنجکاو شدم که چگونه این آیین از اورشلیم (فلسطین) به رم (ایتالیا) و از آن‌جا به سراسر اروپای غربی گسترش یافت. نحوۀ گسترش آن در رم و اروپا را از قرن یک میلادی دنبال کردم. این مرحله از سفر تاریخی طولانی‌‎تر و حساس‌‎تر بود، زیرا رسمیت یافتن و گسترش و اقتدار این آیین چند قرن به طول انجامید به طوری که پاپ و کلیسای کاتولیک رم با همه فراز و نشیب‌ها توانستند ده قرن رهبری سیاسی و مذهبی سراسر اروپا را به دست گیرند.

 در رم مشاهده کلیساهای سر به فلک کشیده و بزرگ، شوکت ظاهری پاپ ها و اسقفان، مرا مبهوت خود کرده بود که صدا و نداهایی در مخالفت با پاپ زمزمه می‌‎شد توجه‌‎ام را به خود جلب کرد. نهضتی تحت عنوان «نهضت اصلاح دینی» در آلمان علیه پاپ و کلیسا (۱۵۱۷میلادی) برپا گشت. این واقعه حساس ‎ترین جریان تاریخ اروپا و نقطه عطفی در قرون وسطی محسوب می‌‎شد که سرنوشت پاپ و کلیسا و دین مسیحیت را در سراسر اروپا تحت تأثیر قرار داده بود. از این رو علل وقوع آن به واکاوی بیشتر نیاز داشت. ابتدا به علل وقوع این نهضت از جهات مختلف پرداختم که چه شد، دین از سیاست جدا گشت؟ هنوز مشغول همین بررسی‌‎ها بودم که سیر تاریخ مرا به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی هدایت کرد؛ مرا به علل کشمکشی که بین بعضی از فلاسفه اروپا و دین‌داران بود آشنا کرد؛ که چگونه علم میدان‌‎دار و رقیب دین و سیستم سکولار بر اروپا حاکم گشت. این قیل و قال‌‎ها تمام نشده بود که در قرن ۱۹ میلادی پیکاری دیگر بین فلاسفه ملحد بر سر اصل دین برپا شد، دین افیون توده‌‎ها تلقی گشت. این نظریه زلزله‌ای شدیدتر از نهضت اصلاح دینی بود؛ علل و انگیزه‌‎هایی داشت که در جای خود شنیدنی است که در بحث مادّی‌گرایی ملاحظه خواهید نمود وقتی در این سفر تاریخی جنجال ‎برانگیز به تغییر عقاید تفکرات اجتماعی، اقتصادی، مذهبی با نظریه‌‎هایی جدید مواجه می‌‎شدم می‎‌دیدم هر کدام ریشه در ابعاد مختلف دینی، اجتماعی و اقتصادی داشت. در همین حال و هوای تاریخی، در فضای پرفراز و نشیب قدرت‎‌ها از خداوندگاری امپرتوری روم باستان تا قدرت مطلقه پاپ و کلیسا بودم که خبر آوردند در اتحاد جماهیر شوروی اندیشمندان نظریه خود را تحت عنوان مکتب کمونیستی و حاکمیت غیر دینی به اجرا گذاشتند. این واقعه در اروپای شرقی و بعضی نقاط آن روزگار جهان غلغله‎‌ای به پا کرده بود؛ کنجکاوی مرا بر آن داشت به خاطر سرنوشت دین، حاصل این تغییرات بنیادی جدید را از نزدیک مشاهده کنم؛ لذا با یک تأخیر فرضی هفتاد سال منتظر ماندم تا نتیجه حاکمیت سیاست غیردینی را از نزدیک ببینم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان