دانلود و خرید کتاب دانش برای دانایی محمدعلی زلفی‌گل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانش برای دانایی اثر محمدعلی زلفی‌گل

کتاب دانش برای دانایی

معرفی کتاب دانش برای دانایی

کتاب دانش برای دانایی اثر محمدعلی زلفی‌گل و ابوالفضل کیانی بختیاری در انتشارات هزاره ققنوس به چاپ رسیده است.

درباره کتاب دانش برای دانایی

کتاب دانش برای دانایی، مجموعه ای از مقالات حاصل از سال ها تجربه و درد آشنایی علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی است، که حاوی سیاست ها و خط مشی های علمی و پیشنهادهای راهبردی لازم برای توسعه علمی، مدیریت نخبگان و استعداد های برتر، علم سنجی و ارائه زیر ساخت ها ی علمی، ساختار های دانش محور، علوم راهبردی و راهبرد های علمی و فرهنگی ضروری برای کشور بوده که بتدریج در نشریات و پایگاه های علمی کشور منتشر و ثبت گردیده است. در راستای سهولت استفاده علاقه‌مندان، سیاستگذاران علمی و پژوهشی، اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان محترم به صورت منسجم و در قالب یک مجلد کتاب ارائه شده است.

خواندن دانش برای دانایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان، سیاستگذاران علمی و پژوهشی، اساتید، پژوهشگران، دانشجویان مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب دانش برای دانایی

افکار شهروندان یک جامعه، احساسات و اعمال آنان را شکل می دهد و فرهنگ یک جامعه نه تنها سازنده افکار شهروندان فعلی بلکه نسلهای بعدی آن جامعه نیز می باشد. لذا اگر نوآوری و شکوفایی مد نظر باشد، ابتدا بایستی فرهنگ سازی لازم در این خصوص صورت پذیرد. از جمله راهکارهای عملی برای تحقق نوآوری و شکوفایی در عرصه های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی، اقتصادی و.... در جامعه، نوآوری فرهنگی است. با نوآوری فرهنگی و فرهنگ سازی است که فرهنگ نوآوری ایجاد شده و باعث شکوفایی استعدادها و منابع مادی و انسانی جامعه می شود. هر گونه توسعه ای نیاز به فرهنگ ویژه ای دارد که بایستی طراحی و مهندسی شود. در نوآوری فرهنگی، بایستی نقش توده مردم به گونه ای پر رنگ دیده شود تا خلق و خوی های مثبت جامعه از جمله: علم و دین باوری، وطن دوستی و هویت ملی، اخلاق انسانی و اسلامی تقویت شده و با پالایش خلق و خوهای منفی فرهنگ جامعه اصلاح شود. ترویج فرهنگ استانداردسازی و استاندارد پذیری مقدمه ایجاد فرهنگ صنعتی شدن، رقابت سالم در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی و در نتیجه عرضه محصولات با کیفیت و تقویت فرهنگ نوآوری است. مهندسی و نوآوری فرهنگی بهترین راه سرمایه گذاری مادام العمر (جاودان) برای هر کشوری است.

***

در طی چند سال گذشته به خصوص از سال ۱۳۸۴ که ابتدای شروع سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران بوده توجه زیادی به بررسی عملکرد و موقعیت کشور های مختلف، دانشگاه ها و ۲۲ شاخه مختلف علوم (تعیین شده توسط موسسات معتبر بین المللی) در زمینه تولید علم شده تا اینکه کشور بتواند در سال ۱۴۰۴ بر اساس چشم انداز رتبه نخست را در منطقه به دست آورد (۱۱-۱). یکی از مسائل بسیار مهمی که در این سند بر آن تکیه شده جهش علمی ایران و افزایش تولیدات علمی است به طوری که بر اساس این سند قرار است که ایران در سال ۱۴۰۴ از مهم ترین رقیب خود در منطقه یعنی ترکیه پیشی گرفته و رتبه نخست علمی در منطقه را به خود اختصاص دهد. در این نوشته علاوه بر مقایسه وضعیت علمی ایران و ترکیه، وضعیت علمی ۴۵ کشوری که از لحاظ علمی مطرح بوده و دارای رتبه بالاتر می باشند بر اساس تعداد اسناد علمی نمایه شده در پایگاه نمایه سازی اسکاپوس و همچنین رده بندی آنها بر اساس تعداد اسناد علمی به نسبت جمعیت در سال ۲۰۱۱ مورد مطالعه واقع شده است. تحقیقات پیشین با توجه به حداقل سهمی که هر کشور می بایست، با توجه به جمعیت خود، از تولید علم در جهان داشته باشد مفهوم خط فقر علمی را ابداع نمودند

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان