دانلود و خرید کتاب قواعد تربیت کودک نوپا آبری هارگیس ترجمه سعیده فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قواعد تربیت کودک نوپا اثر آبری هارگیس

کتاب قواعد تربیت کودک نوپا

معرفی کتاب قواعد تربیت کودک نوپا

کتاب قواعد تربیت کودک نوپا نوشته آبری هارگیس است که با ترجمه سعیده فراهانی منتشر شده است. کتاب قواعد تربیت کودک نوپا، روش‌های مؤثر برای کنترل خشم، غلبه بر چالش‌ها و کمک به رشد کودک را به بهترین شکل به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب قواعد تربیت کودک نوپا

شما، درست مانند کودکتان، در مسیر تغییر قرار دارید. شما باید برای پرورش توانایی کودکتان تلاش کنید. هم‌زمان باید بیاموزید که چگونه به انسانی قوی‌تر و دلسوزتر تبدیل شوید. هر روز، به‌شکل شجاعانه‌ای با بدخلقی و مخالفت‌های زیادی مواجه می‌شوید؛ موانعی که ممکن است حتی برای قهرمان‌ترین فرد در میان ما مشکلاتی به‌وجود بیاورد. بااین‌حال، شما در این جنگل تنها نیستید.

برخلاف افسانه‌ها، هیچ چوب جادویی یا طلسمی وجود ندارد که بتواند شما را به‌خوبی و خوشی به پایان داستان برساند. بااین‌حال، آنچه نویسنده می‌تواند به شما پیشنهاد کند، نقشه‌ای است که مسیر رشد طبیعی فرزندتان را نشان می‌دهد. همچنین، می‌تواند با پر کردن کوله‌پشتی‌تان با قواعد تربیتی برای این سفر به شما کمک کند. می‌توانید از میان این قواعد انتخاب کنید و بیاموزید که چه‌چیزی برای شما و فرزندتان بهتر است. 

بدون تردید شما دوست دارید کودکی خوش‌رفتار داشته باشید. حتی ممکن است ازسوی اعضای خانواده، دوستان و غریبه‌هایی که در خیابان می‌بینید، تحت‌فشار باشید تا مطمئن شوید کودکتان مؤدب و ساکت است. خبر خوب اینکه شما می‌توانید کودکی خوش‌رفتار داشته باشید

اما بدانید همیشه نمی‌توانید کودکی خوش‌رفتار داشته باشید. باتوجه‌به ماهیت رشد مغز انسان، فرزندان ما برای آنکه یاد بگیرند چگونه با دیگران رفتاری محترمانه داشته باشند و حالت‌های عاطفی خودشان را کنترل کنند، به زمان، صبر و راهنمایی نیاز دارند. این کتاب مرحله به مرحله شما را برای رسیدن به یک کودک آرام و موفق همراهی می‌کند. 

خواندن کتاب قواعد تربیت کودک نوپا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیان مهدکودک پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب قواعد تربیت کودک نوپا

کارشناسان فرزندپروری هنوز درباره اینکه چه قواعدی برای کودکان خردسال مناسب است، با یکدیگر در مباحثه‌اند. با اینکه روش‌های زیادی برای امتحان کردن وجود دارد، بلافاصله ممکن است تنبیه به ذهن خطور کند؛ اما اردنگی یا سیلی زدن‌های روزمره، در اتاق زندانی کردن یا محروم کردن کودک از اسباب‌بازی، امتیازها یا تجربه‌ها، امکان دارد در آینده پیامدهای ناخواسته‌ای در زندگی آن‌ها داشته باشد. زمانی‌که از مجازات به‌عنوان روشی برای قاعده‌مند کردن کودکتان استفاده می‌کنید، این پیام را به او منتقل می‌کنید که می‌خواهید برای اعمالش زجر بکشد. او هم به این نتیجه می‌رسد که عشق شما با تأیید شما برابر است.

به‌عنوان پدر و مادر ممکن است اجرا کردن قوانین به‌وسیله تنبیه باعث شود که خود را «متهم» یا «به‌شدت مقرراتی» ببینید. آنچه شاید نبینید این است که در لایه‌های پنهان اطاعتِ کودکتان، او تصمیم دارد رفتارش را تغییر دهد؛ زیرا می‌ترسد صدمه ببیند یا رها شود. بسیاری از بزرگ‌سالانی که در کودکی به‌شدت تنبیه می‌شدند، با استرس زیادی مواجه می‌شوند که ممکن است منجر به احساس گناه، اضطراب یا افسردگی بیش‌ازحد شود. این در حالی است که بزرگ‌سالان دیگر برای حفظ روابط سالم و اعتماد به دیگران تلاش می‌کنند. در مقابل، استفاده منطقی از عواقب یک عمل که ممکن است مستلزم دور کردن فرزندتان از موقعیت‌های خطرناک یا مشکل‌ساز باشد، بر او چنین تأثیری نمی‌گذارد. به‌بیان‌دیگر، اِعمال محدودیت بر رفتارهای خطرناک یا نامناسب منجر به نتایج مثبت می‌شود. در فصل چهارم درباره پیامدها و نحوه استفاده از آن‌ها به‌روش غیرتنبیهی، توضیح کامل‌تری ارائه می‌شود.

نکته: ازنظر عاطفی برایمان دشوار است با روشی که والدینمان ما را با آن بزرگ کردند، مخالفت کنیم. امتناع از استفاده از روش‌های تربیتی، ارزش یک رابطه را کم یا تلاش‌های مثبت یک فرد را نفی نمی‌کند. ازآنجاکه حرکت در مسیر فرزندپروری باعث می‌شود کمی درباره خودتان تأمل کنید، از شما دعوت می‌کنم هنگام خواندن پیشنهادهای ارائه‌شده در این کتاب، هرگونه احساس ناراحت‌کننده را ابراز کنید و ذهن خود را باز بگذارید.


نظرات کاربران

کاربر ۸۶۶۵۴۱
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

این کتاب مث یه راهنمای تربیت فرزند بود و به نطرم لازمه که هر مادر این مطالعه کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
فرزندپروری فرصتی نهایی و عالی برای رشد به‌عنوان یک انسان است.
کربلایی
ازنظر اجتماعی، کودکان دوساله بیشتر با خود مشغول هستند و تمایل به بازی‌هایی دارند که در آن‌ها کنار دیگری و نه همراه او بازی کنند.
smoothybook
والدین معمولا نیروی مهارنشدنی کودکان یک‌ساله را شبیه داشتن «گردبادی کوچک» در خانه توصیف می‌کنند. معمولا ساده‌ترین راه برای جلب‌توجه کودک نوپای شما، حرکاتی بزرگ مانند پریدن، دویدن و بالا رفتن است. این حرکات مهارت‌هایی هستند که کودک شما طی یک سال گذشته برای تسلط بر آن‌ها سخت تلاش کرده است و امسال نیز بدن او هنوز باید این حرکات را روزانه تکرار کند.
smoothybook
بسیاری از مردم فرض می‌کنند که شخصیت کودک همیشه نتیجه مستقیم این است که والدین چقدر سهل‌گیر یا مستبد هستند، اما این یک افسانه است. کودک شما فردی منحصربه‌فرد و ارزشمند است که با گرایش به ویژگی‌هایی خاص که در رحم به‌وجود می‌آیند، متولد می‌شود و تجربیاتش روند رشد او را در تمام دوران کودکی شکل می‌دهند.
روح سرگردان

حجم

۱۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان