دانلود و خرید کتاب کمند بر کوه محمدسرور مولایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمند بر کوه اثر محمدسرور مولایی

کتاب کمند بر کوه

انتشارات:انتشارات معین
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کمند بر کوه

کتاب کمند بر کوه، یکی از کتاب‌های مجموعه گنج حکمت، گزیده رسایل منسوب به خواجه عبدالله انصاری که با انتخاب و گزینش دکتر محمد سرور مولایی در یک مجموعه قرار گرفته است. 

درباره کتاب کمند بر کوه

خواجه عبدالله انصاری، ملقب به پیر هرات، ۲ شعبان ۳۹۶ ه‍.ق در هرات به دنیا آمد. او را به عنوان مفسر قرآن، محدث، اهل فن جدل و استاد اخلاق، می‌شناسند. عمده شهرتش را مدیون فن سخنوری، اشعار و متون نغز و بی مانندش، بخصوص در مدح و ثنای خداوند به زبان‌های عربی و فارسی است. او همچنین از اولین کسانی بود که سجع را در زبان فارسی وارد کرد و نثر فارسی را به نثر مسجع یعنی نثری که همانند شعر، دارای قافیه باشد، بدل کرد. آثار زیبای او، با نثر دلنشینش، هرکسی را که اندک علاقه‌ای به خواندن متون ادبیات کلاسیک فارسی داشته باشد، به خود جذب می‌کند و از سوی دیگر، عمق ارادت و محبت او را به خداوند نشان می‌دهد.

از آثار خواجه عبدالله انصاری می‌توان به مناجات‌نامه، نصایح، زادالعارفین، کنزالسالکین، قلندرنامه، محبت‌نامه، هفت‌حصار، رسالهٔ دل و جان، رسالهٔ واردات و الهی‌نامه اشاره کرد. هرچند لازم است بدانید دکتر شفیعی کدکنی در صحت انتساب برخی از این آثار به خواجه عبدالله انصاری مردد است. خواجه عبدالله انصاری در سن هفتاد سالگی بینایی‌اش را از دست داد. اما این سبب نشد که از کارش در مجالس سخنرانی ارشاد جوانان دست بکشد. در نهایت در ۲۲ ذی الحجه ۴۸۱ ه.قمری در سن هشتاد و پنج سالگی چشم از دنیا فروبست.

کمند بر کوه، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ گنج حکمت است، این مجموعه گزیده‌ای است از آثار منثور پارسی که اگرچه ناشناخته نیستند، بی‌تردید به اندازه‌ای که باید و شاید خوانده نشده‌اند. از این رو، بنای فراهم آورندگان این مجموعه بر آن بوده است که از هر جهت متنی گیرا و تاثیرگذار به دست دهند تا لااقل این اندازه از میراث گرانبهای ادب پارسی خوانده و فهمیده شود.

انتخاب کارهای مجموعه کار استادان ادبیات است کسانی که غالبا این آثار را تصحیح کرده‌اند و بهترین فرازها را انتخاب کرده‌اند. استادانی که با حوصله و وسواسی مثال زدنی کوشیدند تا بی آنکه «درست خواندن» را فدای «زیبا خواندن» کنند این متنها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

کمند بر کوه، گزیده رسایل خواجه‌ عبدالله انصاری است. در این اثر از محبت‌نامه، از رساله سوال دل از جان، از کتاب واردات، از رساله پرده حجاب، حقیقت ایمان، از کنزالسالکین، قلندرنامه و از چهل و دو فصل در حکایت مشایخ می‌خوانیم.  

کتاب کمند بر کوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرف‌داران مطالعه متون عرفانی هستید و دوست دارید آثار پیر هرات، خواجه عبدالله را بخوانید، کتاب کمند بر کوه، انتخاب مناسبی برای شما است.  

درباره محمد سرور مولایی 

محمد سرور مولایی در سال ۱۳۲۴ در غزنی متولد شد. او پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی اهل افغانستان است که در دانشگاه تهران تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه تهران دکترا گرفت. از میان آثار منتشر شده از محمد سرور مولایی می‌توان به کتاب‌های تجلی اسطوره در دیوان حافظ، تصحیح طبقات الصوفیه، عبدالله بن محمد انصاری، مقدمه دیوان بیدل، عبدالقادربن عبدالخالق بیدل دهلوی و تصحیح آتشکده وحدت: دیوان حضرت خواجه مستان شاه کابلی اشاره کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۷۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان