دانلود و خرید کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست مریم هاشمی بخشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست اثر مریم هاشمی بخشی

کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست

معرفی کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست

کتاب آموزش و روانشناسی دانش‌آموزان چپ دست اثر دکتر مریم هاشمی، راهنمای عملی و کاربردی ویژه والدین و معلمان برای دانش‌آموزان چپ دستشان است.

 درباره کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست

 چپ‌دستی یک شگفتی در دنیای راست‌دستان است. اگرچه محققین فقط روی چپ‌دستی به عنوان یک مسأله جالب مطالعه ننموده‌اند، چپ‌دستی می‌تواند راهی بر موضوعات متفاوت و گوناگون به روی ما باز کند. تربیت دست که از دوره شیرخوارگی آغاز می‌شود، از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا دست یا چنان که «فوسیون» گفته است «این خدای پنج شخصیت»، هم وسیله آفرینش است و هم وسیله دانش. وانگهی حس لامسه اطمینان‌ بخش‌ترین حواس است، تا جایی که این حس بر اثر تماس با اشیا و گرفتن آن‌ها، اطلاعات؛ حواس دیگر را اصلاح می‌کند.

در دوران سیر تکاملی، تغییراتی در مغز اتفاق افتاده است که منجر شده که بیشتر انسان‌ها ترجیح دهند که از دست راست‌شان استفاده نمایند، و در همین زمان مشابه نیز اقلیت پایداری بودند که ترجیح می‌دادند که بایستی با دست چپ؛ کارهایشان را انجام دهند.

این ژن‌ها هستند که عدم تقارن راست و چپ را در مغز به وجود می‌آورند. تشخیص ژن‌هایی که بر دست غالب تأثیر می‌گذارند و ممکن است استدلال‌هایی را در قسمت‌بندی جانبی مغز و دیگر عملکردهای بدن منجر شوند.

قسمت‌بندی جانبی زبان در مغز (توسط انسان‌های نخستین) منجر شد به این تفکر و تعمق که انسان‌های اولیه در ابتدا با دست‌هایشان ارتباط برقرار کردند و بعدها زبان گفتاری آن‌ها توسعه یافت.

چگونگی این مسائل در مدت تکامل هنوز به طور ضعیفی درک شده است، اما این هنوز یک جنبه خیلی مهم از بیولوژی ما است.

 در این کتاب علاوه بر این که اطلاعات جالبی درباره چپ‌دستی و افراد چپ‌دست به دست می‌آورید. می‌آموزید که چگونه با کودکان و دانش‌آموزان چپ‌دست برخود کنید و چگونه به آنها کمک کنید تا در یک جهان راست دست راحت‌تر زندگی کنند.

 خواندن کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدین و معلمان و مربیان کودک و همه افرادی که دوست دارند درباره چپ‌دست‌ها بیشتر بدانند.

 بخشی از کتاب آموزش و روانشناسی دانش آموزان چپ دست

دست غالب و نیمکره برتر

مرکز حرکت‌های ارادی دست و پا، در قسمتی از نیمکره متقابل مغز قرار دارد یعنی مرکز حرکت‌های ارادی دست و پای چپ، در مغز قسمتی از نیمکره راست مغز قرار گرفته است و بالعکس. بنابراین اگر آسیبی به نیمکره چپ مغز وارد شود، موجب فلج دست و پای راست بیمار می‌گردد. همچنین مورد توافق است که یکی از نیمکره‌های مغز در سخن گفتن فعال‌تر است و این نیمکره برتر همان است که مرکز حرکت‌های دست غالب نیز هست. ارتباط نزدیک بین مرکز کنترل کننده حرف زدن و دست غالب در مغز انسان موجب شده است که روانشناسان به مادران اخطار کنند که درصدد تغییر دست برتر فرزندان خود برنیایند.

ارتباط دست غالب با ابرمغزی

تحقیقات حاصله در این زمینه مشخص می‌سازد که تغییر دست غالب موجب می‌شود که وظایف نیمکره مغز غالب به نیمکره غیر برتر منتقل می‌شود ولی نیمکره غالب همان گونه غالب باقی می‌ماند یعنی مثلاً اگر کودک چپ‌دستی را مجبور کنند که با دست راست بنویسد گو اینکه نیمکره چپ مغزش در اثر تمرین قوی می‌شود و می‌تواند وظیفه‌های راست‌دستی را به انجام برساند ولی نیمکره راست مغز چنین کودکی همان غالب باقی می‌ماند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان