دانلود و خرید کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید کریستین آریلو ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید اثر کریستین آریلو

کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید

معرفی کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید

کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید نوشته کریستین آریلو است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی منتشر شده است. کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید به شما یاد می‌دهد جرئت کنید و بهترین دوست خود باشید.

درباره دیوانه وار عاشق خودتان باشید

دنیایی را تصور کنید که در آن هر دختری که متولد می‌شود عاشق خود است و در آن عشق باقی می‌ماند، دنیایی که در آن هیچ دختری هیچ‌گاه خود را جداشده از عشقِ به خود نمی‌داند و به ریسمانی از عشق متصل است که به او احساس امنیت، توجه و خاص‌بودن می‌دهد؛ هر دختر به‌جای اینکه از دریچهٔ نگاه دیگران خود را قضاوت کند، به‌جای اینکه تحت تأثیر «تو کافی نیستی» قرار بگیرد، با این باور رشد می‌کند که صرف‌نظر از موفقیت‌ها، شکل بدن، زندگی عشقی یا وضعیت مالی، او بیش‌ازاندازه کافی است، زیرا خودش است. این فکر که روح منحصربه‌فردش را می‌توان با روح فردی دیگری یا یک ایدئال بیرونی مقایسه کرد، هرگز به ذهنش خطور نمی‌کند. او باور دارد که اگر جز این بیندیشید، کمال حماقت و جنون است.

دختران و زنانی را تصور کنید که هرگز حاضر نمی‌شوند روابطی مسموم را در زندگی خود بپذیرند، زنانی که پیش از دیگران به فکر خودشان هستند و احساس گناه و دِین نمی‌کنند، زنانی که این رفتار را بد و خسته‌کننده نمی‌دانند؛ شاید چنین افرادی را فقط در کتاب‌های آموزشی ببینید. آنهایی که فکر می‌کنند در زندگی باید همیشه فردی دهنده باشند و از خود مایه بگذارند، آن‌هم تا زمانی‌که چیزی برای خودشان باقی نماند، این باور را مسخره و بی‌معنی می‌دانند. چنین رفتاری برای آنها مانند این است که دست‌هایشان را روی شعله‌های برافروختهٔ اجاق‌ها بگیرند. دختران امروزی می‌دانند که بدون تردید برای اینکه بدهند، باید چیزی بگیرند و مراقبت و توجه به خود مانند غذاخوردن امری طبیعی است. 

چه دنیای شگفت‌انگیزی می‌تواند باشد! اگرچه جهان کنونی مطلوبمان نیست، چندان هم از خواسته‌هایمان دور نیستیم. امکانِ چنین دنیایی پیشاپیش درون هریک از ما قرار گرفته است. این احتمال درون شما زندگی می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند همانطور که هستید خودتان را دوست داشته باشید و از مقایسه فاصله بگیرید.

خواندن کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی آرامی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دیوانه وار عاشق خودتان باشید

رابطه‌ای که با خود دارید مهم‌ترین رابطه‌ای است که در زندگی شما وجود دارد.

حال چگونه این کار را می‌کنید؟ نترسید. شما به جای درستی آمده‌اید. زیرا درحالی‌که ممکن است چیزی به نام «کتاب راهنمای عشقِ به خود» نداشته باشید، کتابی را در دست دارید که به شما می‌گوید چطور با خودتان مانند بهترین دوست خود و بدون شرمساری رفتار کنید.

چرا تاکنون کتاب راهنمای عشق به خود را نگرفته‌اید؟

بینش چگونه دوست‌داشتن خود یک دانشِ زنانهٔ قدیمی است و روادانستن آن بر خود از حقوق مسلم هر انسانی است که هر دوی اینها باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. تصورش را کنید که اگر هنگامی‌که در حال رشد بودید دربارهٔ عشقِ به خود با شما صراحتاً صحبت می‌کردند، زندگی‌تان چگونه متحول می‌شود. منظورم این نیست که به شما اجازه می‌دادند «هر کاری را انجام دهید،» بلکه آن پیامی از عشق بی‌قیدوشرط را می‌گویم که بدون توجه به دستاوردهایتان، شما را کافی می‌دیدند و به شما مهر می‌ورزیدند. تصور کنید زنی که او را به چشم یک الگو نگاه می‌کردید، نمونه‌ای عالی و درخشان از مراقبت و توجه به خود، دلسوزی و محبت به خود، خودآگاهی، خوداِبرازی و احترام به خود بوده، زیرا مادراش به او مهر و عشقِ به خود را آموخته است. توجه به این موضوع باعث کاهش بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی شما و متحمل‌نشدن درد و رنج بی‌دلیل می‌شود.

عشقِ به خود تا روزی که نامزدم تصمیم گرفت از من جدا شود، هرگز به ذهنم خطور نکرده بود. پس از دو هفته التماس و لابه به او برای بازگشت به رابطه و پس از گریه‌ها و اشک‌های فراوان، به این نتیجه رسیدم که باید برای خودم احترام قائل شوم و فردی قدرتمند شوم که پیش از هرکس به خود متعهد باشد.

آنجا بود که با سؤال دشواری روبه‌رو شدم: «چگونه زن باهوشی مانند من در چنین شرایطی قرار گرفته است؟» درحالی‌که انتظار پاسخی را نداشتم، پس از چند ثانیه صدایی از درون خود مانند صدای اعلان یک رادیو شنیدم: «کریستین! تو خودت را عاشقانه دوست نداری. هرچند خودت را دوست داری و از عزت نفس فراوان برخورداری، می‌توانی هر کاری را که ذهنت فرمان می‌دهد انجام دهی، اما خودت را عاشقانه دوست نداری و راستش را بخواهی، حتی نمی‌دانی این دوست‌داشتن چیست و چه معنایی دارد.» 

نظرات کاربران

غزاله
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

کتاب بدی نیست راهکارهایی میده که کمک کننده هست ولی حس کردم صفحات آخر یک موضوع چندبار تکرار کرد. ارزش یکبار خوندن داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
همیشه باید بدانید رابطه‌ای که با خود دارید مهم‌ترین رابطهٔ زندگی شماست.
لیلا ناصر
«نمی‌توانی آنچه را که نداری به دیگران بدهی. بهترین کاری که می‌توانی برای کسی که به آن عشق می‌ورزی انجام دهی، این است که خودت را دوست بداری.»
maryam.eslami
شرمنده‌بودن باعث دوبرابرشدن احساس تنفر از خود می‌شود
ایرلیا
خودِ شما به‌اندازهٔ هرکس دیگری در این جهان هستی شایستهٔ عشق هستید. بودا خود را دوست دارم... چون تو را دوست دارم. تو را دوست دارم... چون خود را دوست دارم. مولانا فرقی نمی‌کند چقدر عشق می‌دهیم؛ اگر به خود عشق نورزیم، هیچ‌کس نمی‌تواند ما را به‌اندازهٔ کافی دوست بدارد. لوئیز هی اگر تعدادی کافی از ما انسان‌ها عشق را دربرگیریم، دنیا سرانجام از عشق اشباع می‌شود. عشقِ به دنیا با عشقِ به خود آغاز می‌شود. دیپاک چوپرا
maryam.eslami
تفاوت بزرگی میان پُر از خود بودن با پُر از عشقِ به خود بودن وجود داد.
ایرلیا
باید در دنیایی که پیوسته به شما القا می‌کند آن‌قدر که باید کافی نیستید، به ریشه‌های عمیق احساس خودارزشی دست یابید. باید با این افکار و القائاتِ منفی مقابله کنید. به شما دروغ نمی‌گویم و مطمئنم می‌توانید به‌مرورزمان ریشه‌های محکمی در خاک بدوانید. شما نیازی ندارید که کسی به شما بگوید واقعاً و ذاتاً دوست‌داشتنی هستید.
M. K.

حجم

۳۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۳۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان