دانلود و خرید کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت) سیدکرم‌حسین حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت) اثر سیدکرم‌حسین حسینی

کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت)

کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت) اثری از حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکرم‌حسین حسینی است که در انتشارات فرشتگان فردا به چاپ رسیده است. در این اثر به تبیین مفهوم عصمت در ادیان الهی می‌پردازیم.

درباره کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت)

کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت) کتابی است برای تمام پژوهشگران علوم دینی. مسئله عصمت از جمله مسائلی است که همیشه در مباحث کلامی و اعتقادی در میان مردم مختلف معتقد به آیین‌های الهی مطرح شده است. مسئله عصمت انبیا و عصمت وحی، از پرطرفدارترین و البته چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که نزد اندیشه‌وران مطرح شده است. 

سیدکرم‌حسین حسینی در در این اثر به سراغ تبیین مسائل زیر است. اول به تبیین مسئله عصمت از نگاه اهل کتاب می‌پردازد. در این بخش، مقصود از اهل کتاب، یهودیان و مسیحیان است. در بخش دوم کتاب به دو محور مورد بحث، دو موضوع «عصمت وحی» و «عصمت پیامبران» می‌پردازیم؛ عصمت حضرت موسی و عیسی (علیهم‌السلام) در عمل و ابلاغ وحی، هم‌چنین عصمت کلیسا‌، پاپ، شاگردان، فریسیان، اجماع علما و نویسندگان کتاب مقدس که به عنوان ادامه‌دهندگان رسالت پیامبران مطرح و مورد توجه اهل‌کتاب است، مورد بررسی و نقض و ابرام قرار می‌گیرد.

کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت)‌ کتابی است برای تمام پژوهشگران علوم دینی و مذهبی.

بخشی از کتاب عصمت در نگاه ادیان (یهودیت و مسیحیت)

دو عنصر عصمت انبیا و عصمت وحی، همواره در مباحث کلامی ‌و اعتقادی آیین‌های الهی مطرح بوده‌اند، اما در مفهوم، محدوده و مصادیق آن‌ها، اختلاف دیدگاه‌های درون‌دینی و برون‌دینی وجود داشته است. اینجا است که مسئله عصمت انبیا و عصمت وحی، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و یکی از پرچالش‌ترین گفتمان‌ها نزد اندیشوران و طرفداران ادیان الهی اعم از مسلمان و غیرمسلمان بوده است. به همین خاطر غیر از اسلام در ادیان توحیدی دیگر (به‌ ویژه یهودیت و مسیحیت) نیز این مسئله قابل‌طرح بوده و پژوهشی جدی را می‌طلبد.

در آیین یهود، عصمت پیامبران (علیهم‌السلام) مطرح نبوده است. کتاب مقدسِ عهد قدیم‌ پر است از سخنان ناروایی که به پیامبران الهی (علیهم‌السلام) نسبت داده‌اند. در این آئین، پیامبران، مرتکب بسیاری از بدی‌ها می‌شوند، ساحت آن‌ها از دروغ و خیانت و غیره پاک نیست. علمای مسیحی، مسیح‌ (علیه‌السلام) را از هر گناه و خطایی پیراسته می‌شمارند، ولی این اعتقادشان بدان دلیل است که او را خدا و یا جزئی از خدای سه ‌گانه خود می‌دانند. از نظر مسیحیان، سایر پیامبران، دارای عصمت (مخصوصاً به معنایی که در شیعه مطرح است) نمی‌باشند.

با اینکه آموزه خطاناپذیری (عصمت) در دوره‌ اولیه کلیسا وجود نداشته اما به مرور زمان به صورت یک اصطلاح درآمده است. در کتاب مقدس و نیز در سنت کلیسایی پیش از قرن پنجم، هیچ ذکری از آن به شکل یک اصطلاح به میان نیامده است؛ ولی کلیسای کاتولیک معتقد است پس از دوره حواری و عصرانقطاع وحی که عنایت الهی از طریق روح حقیقت شامل حال کلیسا شده است، از طریق همین آموزه به کلیسا عطا گردیده و از آن زمان به بعد به طور ناخودآگاه در روح کلیسا استقرار یافته است.در میان پاپ‌ها، پاپ اینوسنت اول (۴۰۱-۴۱۷)، نخستین کسی است که خود را در جایگاه خطاناپذیری دانست، گرچه نامی از آن به میان نمی‌آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان