دانلود کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا

معرفی کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا

کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا نوشتهٔ ویکتور فرانکل و ترجمهٔ زهره زاهدی است. هوتن شاطری پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آسمان نیلگون آن را منتشر کرده است؛ کتابی در باب معنا در زندگی و دربردارندهٔ رخدادهای اردوگاه آشویتس در طول جنگ جهانی دوم در آلمان.

درباره کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا

شما به چه زنده‌اید؟ معنای زندگیتان در چیست؟ کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا (انگلیسی: Man's Search for Meaning) به قلم روان‌پزشک و عصب‌شناسی نوشته شده است که مدت‌ها در اردوگاه آشویتش گرفتار بود. او در این اردوگاه و پس از دیدن صحنه‌های گوناگون و غریب و نیز کسب تجربه‌های گوناگون و دیدن انسان‌های متعدد به یک راه درمانی و به یک دلیل برای ادامهٔ زندگی رسید. ویکتور فرانکل، معنادرمانی را بنیان نهاد و به این نتیجه رسید که اگر هر فرد یک معنا (هر چه) داشته باشد، با اشتیاق به زندگی ادامه خواهد داد. هر معنا، یک دلیل برای ادامهٔ زندگی است. این کتاب مشهور که نخستین‌بار در سال ۱۹۴۶ میلادی منتشر شد، دربردارندهٔ خاطرات ویکتور فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است. او در این کتاب مشهور به‌عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیالیست به اهمیت جست‌وجوی معنا برای زندگی در سخت‌ترین شرایط پرداخته و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاه‌های کار اجباری، تلاش کرده است نگرش جدیدش را در روان‌شناسی (لوگوتراپی) تبیین کند. «انسان در جست‌وجوی معنا» نام دیگرِ همین کتاب است که خلاصهٔ صوتی آن اکنون پیش روی شماست.

شنیدن کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه در باب معنا در زندگی و نیز رخدادهای اردوگاه آشویتس در طول جنگ جهانی دوم در آلمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کاملِ «ویکتور ایی. فرانکل» استاد عصب‌شناسی و روان‌پزشکی دانشگاه وین بود. او به‌مدت ۲۵ سال ریاست پلی‌کلینیک عصب‌شناسی وین را بر عهده داشت. معنادرمانی و تحلیل وجودی که او بنیان‌گذارش بود نیز به‌عنوان «سومین موج روان‌درمانیِ مکتب وین» شناخته می‌شد. فرانکل در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، متدیست جنوبی و دوکِین در کرسی استاد مدعو قرار داشت و در دانشگاه‌های بین‌المللی سن‌دیه‌گو و کالیفرنیا در ایالات‌متحده استاد تراز اول معنادرمانی بود.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشتهٔ پزشکی از دانشگاه وین دریافت کرد و پس‌ازآن نیز دکترای دیگری در فلسفه گرفت. در خلال جنگ جهانی دوم، ۳ سال را در اردوگاه آشویتس، داخائو و اردوگاه‌های دیگر سپری کرد. به‌مدت ۴ دهه سخنرانی‌های بی‌شماری را در سراسر دنیا ارائه کرد. او ۲۹ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی دریافت کرد. جوایز زیادی از جمله جایزهٔ اسکار فیستر را از سوی انجمن روان‌پزشکان آمریکا و نیز عضویت افتخاری آکادمی علوم اتریش را دریافت کرد. ۳۹ کتاب فرانکل به ۵۰ زبان منتشر شده است. از نسخهٔ انگلیسی کتاب مشهور او، «انسان در جست‌وجوی معنا»، میلیون‌ها نسخه در جهان به فروش رفته است. این کتاب مطابق با نظرسنجی کتابخانهٔ کنگره و کانون کتاب ماه، در فهرست «۱۰ کتاب تأثیرگذار آمریکا» قرار گرفت.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در وین درگذشت. کتاب «آری به زندگی در کشاکش ناملایمات» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. جملهٔ «زمان، بزرگ‌ترین نعمتی است که در بدو تولد به ما اعطا می‌شود و تنها چیزی است که به هنگام مرگ باید آن را باز پس دهیم. ما چگونه از این نعمت بهره می‌بریم؟» از اوست.

درباره زهره زاهدی

زهره زاهدی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او مترجم و نویسنده است. زاهدی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بانکداری از دانشگاه آمريكایی بيروت بوده است. او کتاب‌های مختلفی را در حوزه‌های روان‌شناسی عمومی، رمان، زندگی فلاسفه و... ترجمه و منتشر كرده؛ کتاب‌هایی همچون «استادان بسيار زندگی‌های بسيار»، «برای یک روز ديگر»، «تنها عشق حقيقت دارد»، «چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازيم»، «چهار توافق»، «چيزی بيشتر از زندگی»، «شواهدی برای زندگی پس از مرگ»، کتاب مشهور «غرق در نور» نوشتهٔ بتی جی ایدی، «معجزه وجود دارد»، «قلب بخشنده»، «وقتی خدا وارد شود معجزه می‌شود»، «نفر بعدی‌ای که در بهشت ملاقات می‌کنید» و ... .

بخشی از کتاب صوتی خلاصه کتاب انسان در پی معنا

«سوء‌ تغذیه، علاوه بر اینکه باعث دغدغه‌ی ذهنی عمومی ما نسبت به غذا می‌شد، احتمالاً موجب از بین رفتن کامل میل جنسی‌مان هم می‌شد. جدا از اثرات اولیه‌ی شوک، این (سوء‌ تغذیه) می‌تواند تنها توضیح پدیده‌ای باشد که روان‌شناسان در اردوگاه‌های مردان مشاهده می‌کنند و آن اینکه برعکس سایر تشکیلات کاملاً مردانه از جمله سرباز خانه‌ها، در اردوگاه‌های کار اجباری انحرافات جنسی به حداقل می‌رسد. زندانی حتی در خواب هم درگیر مسائل جنسی نمی‌شود، هر چند که احساسات نومیدانه‌اش و همچنین احساسات دل‌پذیر و متعالی‌اش در خواب به‌ طور کامل بروز می‌کنند.

در مورد اکثریت زندانیان، زندگی بدوی و همچنین تمرکز تلاش‌شان بر اینکه جان به‌ در ببرند، منجر به بی‌توجهی کامل نسبت به هر چیز دیگری شده بود که به این مهم مربوط نباشد و همین، بی‌احساسی کامل زندانی را توجیه می‌کند. هنگام انتقال من از آشویتس به اردوگاهی وابسته به اردوگاه کار اجباری داخائو، این امر همراه من به وطنم آمد. قطار حامل ما (حدود دو هزار زندانی)، از شهر وین عبور می‌کرد. حدود نیمه‌شب ما از یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن وین گذشتیم. ما در مسیرمان از خیابانی گذشتیم که من در آن متولد شده بودم، از مقابل خانه‌ای عبور کردیم که من بسیاری از سال‌های عمرم را در آن گذرانده بودم، در واقع تا پیش از اسارتم در آن‌جا زندگی کرده بودم.

پنجاه نفر از ما در آن کوپه بودیم، که دو روزنه‌ی کوچک میله‌دار داشت. فقط همین‌قدر جا بود که یک گروه روی زمین چمباتمه زدند و بقیه، که ناچار بودند ساعت‌ها سرپا بایستند، دور آن دو روزنه جمع شده بودند. من که روی نوک پا ایستاده بودم و از وسط سرهای دیگران، از میان میله‌های روزنه بیرون را نگاه می‌کردم، اجمالاً نگاه عجیب و غریبی به شهر موطنم انداختم. همه‌ی ما خود را بیشتر مرده احساس کردیم، تا زنده، چون فکر می‌کردیم دارند ما را به اردوگاه ماوت‌ها وزن منتقل می‌کنند و در آن‌جا فقط یکی دو هفته زنده خواهیم ماند. به حکم غریزه احساس می‌کردم که به خیابان‌ها، میدان‌ها و خانه‌های کودکی‌ام با چشم مرد مرده‌ای نگاه می‌کنم که از دنیای دیگر برگشته و در آن پائین به شهر اشباح نگاه می‌کند.»

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

پرنده تر ز مرغان هوایی
فرهاد میرزا معتمد الدوله
آزمون های آمادگی جسمانی در فوتبال
رسول اسلامی
صدق به چه کار می آید؟
ریچارد رورتی
مقدمه ای کوتاه بر اصول برنامه نویسی در نرم افزار MATLAB
وحید محتشمی
آموزه های تربیتی داستان حضرت موسی و خضر (ع) در قرآن کریم
مژگان میرزایی
... یا به عزایم خواهی نشست
دومینیک لاپی‌یر
بیا شنا کنیم
نورم فیوتی
کیمیاگری عشق
الیزابت کلر پرافیت اسپادارو
اخلاق محتشمی
محمدبن محمدنصیرالدین طوسی
اتحادیه های کارگری
فریدریش انگلس
روابط تامین کننده با شرکت های خانوادگی
کریستوف رزه
روان شناسی ورزشی کاربردی (جلد اول)
استفانی جی. هانراهان
افول و زوال ایالات متحده آمریکا؛ دیدگاه ها و راهبردها
محمدهادی همایون
با شتاب به پیش
محمود دانایی
مضامین مشترک در ادب فارسی و عربی
سیدمحمد دامادی
ترجمه مفردات الفاظ القرآن
حسن بن محمد راغب اصفهانی
پرسش (خلاصه کتاب)
رایان لوسک
سارهای بخارست
سارا آرمسترانگ
درمان هومیوپاتی بیماری طیور
بی. پی. مادروار
مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی
آنتونی بلاژویچ
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان