دانلود و خرید کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ جی. پی. واسوانی ترجمه نوشین حمیدا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ اثر جی. پی. واسوانی

کتاب چرا خوبان رنج می برند؟

معرفی کتاب چرا خوبان رنج می برند؟

کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ نوشته جی. پی. واسوانی است. نویسنده در این کتاب نیز همچون آثار دیگر برگرفته از سخنرانی‌هایش، از حال و هوای رمزگونۀ حکایت و داستان‌سرایی بهره می‌گیرد. او در این کتاب به موضوع رنج می‌پردازد.

درباره کتاب چرا خوبان رنج می برند؟

نویسنده همواره در کتاب‌هایش از بینشی هستی‌نگر و کل‌گرا برخوردار است، در این کتاب او رنج را نه از دید یک رویداد مشخص، بلکه از دیدگاهی گسترده‌تر  بررسی کرده است. نویسنده باور دارد که نمی‌توان پدیدارهای هستی را از دریچهٔ محدود دید بشری درک کرد، دل و ذهن انسان رنج‌دیده را با خرد معنوی خود همراه می‌کند تا راز رنج و رخدادهای تلخ و اندوهبار زندگی‌اش را درک کند و آرامش ذهنی و روانی خود را باز یابد. بیان واسوانی آگاهانه از تحکم و اندرزگویی فاصله می‌گیرد و در نوشتار برگرفته از سخنانش، با همدلی و همدردی با همۀ موجودات هستی برخورد می‌کند. به این ترتیب، خواننده او را در مسیر دشوار زندگی پردردش، همسفر و همگام خود می‌بیند و گوش دل به رهنمودهایش می‌سپارد.

خواندن کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به عرفان هند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جی. پی. واسوانی

دادا جی‌ پی واسوانی در دوم‌ ماه‌ آگوست‌ سال‌ ۱۹۱۸ در حیدرآباد سند هندوستان‌ زاده‌ شد. او تحصیلات‌ عالی‌ خود را در کالج‌ سند کراچی‌ با موفقیت‌ چشم‌گیری‌ گذراند و از آن‌ پس‌ در مسیر زندگی‌ به‌ پیروی‌ از استاد معنوی‌ خود، سادو واسوانی ‌ که‌ در ضمن‌ عمویش‌ نیز بود  دل‌ گماشت‌.

جی‌ پی واسوانی‌ این‌ عارف‌، فیلسوف‌، انسان‌دوست‌ و آموزگار بزرگ‌ گام‌های‌ عموی‌ بزرگوارش‌ را پی‌ گرفت‌ و شیوۀ‌ زندگی‌ خود را بر اساس‌ کتاب‌های‌ مقدس‌، موعظه‌های‌ قدیسین‌ و منش‌ سادو واسوانی‌ بنا نهاد.

دادا جی پی واسوانی‌ سرآمد آموزگاران‌ معنوی‌ مرکز سادو واسوانی بود که‌ شعبات‌ گوناگونی‌ در شهرهای‌ هندوستان‌ و کشورهای‌ مختلف‌ جهان‌ دارد. این‌ مرکز پس‌ از سادو واسوانی‌ با یاد و احترام‌ او نام‌گذاری‌ شد. مردی‌ که‌ دانای‌ اسرار، فرزانه‌ و یک‌ قدیس‌ بود. او معتقد بود که‌ ما باید خداوند را با قلب‌ خود در آغوش‌ بکشیم‌ و خدمات‌ عاشقانۀ‌ خود را نثار تمامی‌ بندگان محنت‌دیدۀ‌ او کنیم‌. سادو واسوانی‌ همچنین‌ پرندگان،‌ حیوانات‌ و همۀ‌ آفریده‌های‌ پروردگار را شایای‌ مهرورزی‌ می‌دانست‌، چرا که‌ آفرینش‌ را از یک‌ خانواده‌ به‌ شمار می‌آورد. پیام‌ جی‌ پی واسوانی‌ نیز تکریم‌ و عشق‌ نسبت‌ به‌ همۀ‌ موجودات‌ هستی‌ست‌. این‌ استاد معنوی‌ به‌ دلیل‌ سخنرانی‌های‌ جذاب‌ و الهام‌بخش‌ خود در هندوستان‌ مورد احترام‌ والایی‌ قرار دارد. کانون واسوانی، بر اساس آرمان‌های عشق جهانی، عشق به خدا و عشق به همۀ مخلوقات بنا شده است. تعلیم و تربیت صحیح کودکانی که غنی‌ترین گنج‌های زندگی ما هستند و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی از اهداف کانون واسوانی‌ست. مراجعین این مرکز متواضعانه متعهد می‌شوند که با راهنمایی مرشدین تا آخرین نیرویشان کارهای خیری از راه‌های مختلف انجام دهند. جی پی واسوانی دوازدهم جولای سال ۲۰۱۸، دیده از جهان فروبست.

بخشی از کتاب چرا خوبان رنج می برند؟

پاسخ به سؤال همیشگی «چرا خوبان رنج می‌برند؟» زمانی مشخص می‌شود که ما عمل‌کرد قانون کارما و تولد دوباره را به درستی درک کنیم. باید بدانیم هر پدیده‌ای سببی دارد؛ پس آن چه ما امروز مشاهده می‌کنیم، باید علتی در گذشتۀ دور یا نزدیک داشته باشد. در پس هر رویدادی که امروز برای من پیش می‌آید، علتی نهفته است. این قانون علت و معلول یا قانون کارماست.

از دادا پرسیدند: «دلیل مشخص رنج خوبان چیست؟»

دادا گفت: «علت مسلم آن را زمانی درمی‌یابید که تمرین سکوت کرده و به اعماق وجود خود دست یابید. مفهوم واقعی این راز و سرگذشت بی‌پایان هستی درون خود شماست. هر چه به عمق وجود خود دست یابید، آن راز نیز آشکارتر می‌شود.»

شخصی از دادا پرسید: «آیا می‌توانید نمونه‌هایی مشخص از دست‌یابی به این راز را بیان کنید؟»

او پاسخ داد: «یک نمونه از ماهابهارات به ما رسیده است که ماجرایی مربوط به پادشاهی نابینا به نام دهریتاراشترا ست. پس از پایان جنگ ماهابهارات، شری کریشنا به پانداواس و کوراواس و دیگران گفت: «زمان بازگشت به دوارکا فرا رسیده است، اما آیا می‌توانم پیش از رفتنم، کاری برای شما انجام دهم؟»

پادشاه نابینا، دهریتاراشترا به او گفت: «من با همۀ اطرافیانم رفتار خوبی داشته‌ام، در حق هیچ کس ظلم و بی‌انصافی نکرده‌ام. پس چرا نابینا هستم و تمامی فرزندانم را از دست داده‌ام؟»

شری کریشنا پاسخ داد: «آرزو می‌کنم بتوانی جواب این سؤالت را بیابی. مراقبه کن، آن قدر به اعماق درونت برو تا ستارۀ وجودی خویش را لمس کنی؛ آن گاه پاسخ پرسشت را خواهی فهمید.»

دهریتاراشترا مراقبۀ عمیقی را آغاز کرد و توانست با ستارۀ وجودش مرتبط شود، زیرا این ستاره می‌تواند به تنهایی یک نمونه از گذشتۀ ما را حفظ کند. دهریتاراشترا دریافت که او در ابتدا، پادشاهی ظالم بوده است. روزی در طول قدم زدن کنار دریاچه، قویی را در محاصرۀ صدها مأمور دیده و از ملازمینش خواسته بود تا چشمان قو را درآورند و صدها قوی دیگر را نیز فقط برای برآوردن امیال نفسانی این پادشاه خودخواه به قتل برسانند. به این ترتیب، دهریتاراشترا متوجه شد که چرا خودش نابینا شده است و باید از فقدان پسرانش رنج ببرد.

از دادا پرسیدند: «آیا این فرایند به زمانی طولانی برای دست‌یابی به پاسخ نیاز ندارد؟»

دادا پاسخ داد: «البته این روند نیازمند زمان است. شما نمی‌توانید یکشبه به تحصیلات عالیه دست یابید، پس ناگزیر هستید که برای رسیدن به خواستۀ‌تان سال‌ها مطالعه کنید. درست همان گونه که علوم طبیعی وجود دارند، علم روح هم وجود دارد.

فرزانگان هند باستان آن را آتماویدیا نامیدند. ویدیا به معنای علم است. همان گونه که علوم طبیعی از قانون مشخصی پیروی می‌کنند، آتماویدیا یا به عبارتی علم روح هم قانون خودش را دارد. یکی از آن قوانین، قانون کارما و دیگری قانون تولد دوباره است.»

نظرات کاربران

tdust
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

من خوشم نیومد «شما یا توی این زندگی یا توی زندگی قبلیتون کاری کردی که الان کارما یقه‌تو گرفته!» شما اینو در نظر بگیری که یه فرد خودشیفته یا یه فرد ضداجتماعی که اصلا کارایی که کرده رو زشت نمیدونه ، متوجه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
بسیاری از ما سرنوشت و قسمت را مسبب بدبختی و بداقبالی خویش می‌دانیم. اما دوستان عزیز، شما با دستان خودتان سرنوشت خویش را رقم می‌زنید. پس بسیار مراقب افکارتان باشید! ما توجه کمی به فکرهایمان داریم و معتقدیم که آن‌ها هیچ پیامدی ندارند. بارها با خودمان می‌گوییم که این فقط یک فکر است و چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ اما باید بدانید که هر فکر دانه‌ای‌ست که شما بر دشت زندگی خویش می‌نشانید؛ آن چه را امروز می‌کارید، فردا درو می‌کنید.
sabashahi
همانی را برداشت خواهید کرد که کاشته‌اید. شما نمی‌توانید خار بکارید و در انتظار برداشت سیب باشید.
sabashahi
شما خودتان معمار سرنوشتتان و سازندهٔ زندگی خویش هستید. هر فکر، احساس، آرزو و رفتاری کارما را می‌آفریند، ما قانون کنش و واکنش را از هزاران و شاید میلیون‌ها سال پیش ایجاد کرده‌ایم. اگر افکار، احساسات و رفتارهای ما خیرخواهانه باشند، نتایج کارما نیک خواهد بود. اگر آن‌ها بد، شیطانی یا سخت باشند، کارمای بد به وجود می‌آید. اثر خوبی‌ها و بدی‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم به خودمان منتقل شده و در جریان زندگی‌مان باقی می‌ماند تا زمانی که آن را با ایجاد توازن جبران کنیم.»
sabashahi
«شاید در طول شب بگریی، اما لذت و خوشی در صبح پدیدار می‌شود.» خوشی و غم مانند روز و شب به دنبال یکدیگر می‌آیند. اما هنگام بروز ناراحتی به نظر می‌رسد که دورهٔ رنج و اندوه پایان‌ناپذیر است. یک سال لذت به یک روز می‌ماند و یک روز رنج طولانی‌تر از یک سال می‌نماید.
sabashahi
مراقب افکار، آرزوها، انگیزه‌ها، اهداف، احساسات و تصوراتتان باشید، زیرا شما زندگی‌تان را با آن‌ها می‌سازید
sabashahi
انسان‌ها رنج می‌کشند، زیرا شاید به این ترتیب شرارت و بدی آن‌ها به نیکی تبدیل شود. چگونه بدی به خوبی تبدیل می‌شود؟ چه طور طلا خالص می‌گردد؟ با گذر از آتش! پس اگر اندکی بدی در یک انسان خوب وجود داشته باشد، باید از آتش رنج بگذرد تا به نیکی مطلق دست یابد. به راستی این عقیدهٔ زیبایی‌ست.
sabashahi
هیچ گوشه و کنجی نبود که خدا در آنجا حضور نداشته باشد.»
sabashahi

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان