دانلود و خرید کتاب جادوی بخشش جی. پی. واسوانی ترجمه فریبا طیب‌نما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی بخشش اثر جی. پی. واسوانی

کتاب جادوی بخشش

انتشارات:بهار سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جادوی بخشش

«جادوی بخشش» اثر جی. پی. واسوانی (-۱۹۱۸)، آموزگار سرشناس و اندیشمند و اخلاق‌گرای هندی است که کتاب‌هایش در زمره پُرخواننده‌ترین آثار فرهنگی و اخلاقی در سراسر جهان به‌ویژه در قلمرو موضوعات فراحسی است.

جی.پی واسوانی به‌عنوان یکی از رهبران برجسته هندوستان مدرن، مورد تقدیر و احترام است. واسوانی به‌عمق قلب و روح مردم تمام نقاطی که به‌آنجا سفر کرده، راه یافته است. کتاب‌های جدید و جالب او از سری «راهنمای زندگی» مجموعه‌ای از گفتگوهای الهام‌بخش و عالی اوست که مخاطبان سراسر جهان را مجذوب خود نموده است. لطف نوشته‌های واسوانی در این است که هر چند از تجربه‌های شخصی و نمونه‌های واقعی و عملی مایه می‌گیرد و بنابراین صرفا جنبه نظری ندارد، اما از جنس نسخه‌پیچی و پندآموزی‌های متعارف نیست. واسوانی کوشیده است چشم‌انداز تازه‌ای از «هستی» و «زندگی» پیش روی انسان‌ها قراردهد. جهانی سرشار از بزرگواری، توانایی درونی، امید و دوستداری:

خشم با خشم فرو نمی‌نشیند؛ عصبانیت با گذشت آرام می‌گیرد. عفو چه‌بسا، نیرومندترین پادزهر خشم است. گذشت و آغوش باز، چاره کسانی است که به‌هر علت و بهانه‌ای به‌ما روی خوش نشان نمی‌دهند. ابراز تمایل برای آشتی، تمامی آن چیزی است که به‌آن نیازمندیم. از آنجا که سازش فرآیندی دو طرفه است، نمی‌توان دیگران را به‌انجام آن واداشت. من می‌توانم دیگری را ببخشم، اما نمی‌توانم او را وادار کنم تا متقابلا نسبت به‌من گذشت کند.

بخشیدن به مثابه «فرآیند مهار احساس تنفر از دیگری یا چشم‌پوشی» تلقی می‌شود. اصرار بر کینه‌توزی، خودآزاری و گام نهادن در مسیر مرگ معنوی است.

نظرات کاربران

عاطفه
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

این چندمین کتابی بود که از جی پی واسوانی خوندم. کتابی بسیار زیبا مملوء از نصایح گهر بار. بنظرم برای کسانی که قدرت بخشیدن ندارند یا باید روحیه بخشندگی رو در خود تقویت کنند بسیار مناسبه. از فواید گذشت گفته شده

- بیشتر
زراعتکار
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

شیوا و شیرین!سرشار از نصیحت هایی که به جان و دل مینشید!دوتا از قسمت هاش سخنانی از قران کریم‌ و امام حسین ع میاره که بسیار لذت بخشه!

آوید منایی
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

چرا دانلود نمیشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
دشوارتر از بخشودن دیگران، بخشیدن خویش است."
یونس بیک محمدی
عفو، خود، پاداش خویش است. آن کس که درمی‌گذرد، بیشتر بهره‌مند می‌شود، تا آن کس که بخشوده می‌شود.
معجزه ی سپاسگزاری
خشم با خشم فرو نمی‌نشیند؛ عصبانیت با گذشت آرام می‌گیرد. عفو چه‌بسا، نیرومندترین پادزهر خشم است
sadeghi
ضرب‌المثلی چینی می‌گوید: «آن کس که در پی خونخواهی است، باید دو گور حفر کند.»
افسانه مقدم
عفو، از عدالت برتر است. عدالت در پی مجازات است، گذشت در پی آشتی است.
سار
لطف خدا، عواطف منفی و مخرب را به‌عشق مبدل می‌سازد
سارا شاه
"گناهکار امروز، چه‌بسا پرهیزکار فردا باشد. عشق خالصانه قلبی خود را نثارش کنید، او باز خواهد گشت!"
سارا شاه
روابط انسان‌ها هیچ‌گاه خالی از سوء تفاهم، مجادله و دلخوری و تعارض نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.
محبوبه مرادی
بخشش، راه و رسم مهرورزی و تفاهم است که به‌این ترتیب، نوع رفتار با دنیای پیرامون خود را تعیین می‌کنیم. دیگران را بی‌عاطفه و بی‌احساس یا گستاخ و بی‌نزاکت، یا سرد و خودخواه تلقی نمی‌کنیم. می‌کوشیم تا ناتوانی، ترس و احساس ناامنی آنها را، که موجب رفتار ناپسندشان شده، درک کنیم. به‌بیان دیگر، این کودک هراسان، پریشان‌حال و نژند درون ماست، که چنین طغیان‌هایی را به‌بار می‌آورد.
کاربر ۳۴۱۶۲۳۳
در واقع، اصل معنوی بسیار خوبی هست که من به‌همه دوستانم توصیه می‌کنم. هر روز، ترجیحآ در یک ساعت معین، و در یک محل مشخص، در آرامش بنشینید و به‌کارهایی بیندیشید که در بیست و چهار ساعت گذشته انجام داده‌اید. در می‌یابید که کارهای بسیاری کرده‌اید که نباید انجام می‌دادید و چه‌بسا، کارهای بسیاری نکرده‌اید که می‌بایست انجام می‌دادید. اعمالی که از آن غفلت کردیم و اعمال نادرستی که انجام داده‌ایم. این تمرین را هر روز به‌عنوان یک ریاضت «ساجانا» یا تمرینی معنوی، تکرار کنید.!
عاطفه

حجم

۱۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان