دانلود و خرید کتاب تراروایت بهمن نامور مطلق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تراروایت اثر بهمن نامور مطلق

کتاب تراروایت

معرفی کتاب تراروایت

کتاب تراروایت اثری از بهمن نامور مطلق است که در انتشارات سخن منتشر شده است. این کتاب که در مجموعه نظریه‌ها و نقدهای ادبی هنری قرار دارند، به بررسی روابط بیش متنی روایت‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب تراروایت

اگر نگاهی کلی به متون بیندازیم می‌توانیم آن‌ها را به دسته‌بندی‌های گوناگون مانند متن‌های روایی و غیرروایی تقسیم کنیم. از طرف دیگر، روایت‌ها نیز از دو منظر درون‌متنی و میان‌متنی بررسی می‌شوند. به طور کلی روایت، بازنمایی یک رخداد واقعی است که تاثیر عظیمی بر زندگی انسان‌ها گذاشته است. همین را می‌توان یکی از عوامل تمایز میان انسان و جانداران دیگر دانست. روایت‌پردازی ویژگی منحصر به فرد انسان‌ها است و قابلیتی است که آگاهی از آن زندگی بشر را متحول کرده است. روایت‌پردازی یکی از بخش‌های اصلی و اساسی زندگی انسان است که انواع و اقسام مختلفی دارد. از روایت‌های شفاهی و تصویری گرفته تا روایت‌های اسطوره‌ای، سینمایی، قصه‌های مذهبی و .... همه و همه بخشی مهم از زندگی انسان است و واکنش دادن به این روایت‌ها، بخش مهمی از فرهنگ و جامعه و تمدن امروزی را ساخته است.  

تراروایت به عنوان یکی از رویکردهای مطالعه میان روایی شناخته می‌شوند و گونه‌های مختلف مطالعه مانند بیناروایی و بیش‌روایی را نیز در خود جای می‌دهد. 

بهمن نامور مطلق در این کتاب به بررسی تراروایت می‌پردازد و تمرکز را بر بیش روایت‌ها قرار داده است. رویکرد او متاثر از آثار روایت‌شناسان برجسته و به خصوص ژرار ژنت است. در این اثر مطالعه‌ای سیستماتیک بر چگونگی داد و ستد و اقتباس میان روایت‌ها و گذار از پیش‌­روایت به بیش‌­روایت داریم.

کتاب تراروایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از علاقه‌مندان به مطالعه پژوهش‌های ادبی هستید، خواندن کتاب تراروایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره بهمن نامور مطلق

بهمن نامور مطلق در رشته زبان‌شناسی و رایانه تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است و دکترا را از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون ـ فرانسه در رشته ادبیات تطبیقی دریافت کرده است. از او تابه‌حال آثار بسیاری در زمینه‌های بینامتنیت، اسطوره‌شناسی، دانش‌های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات و... منتشر شده است. 

بهمن نامور مطلق فعالیت‌های بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد: از جمله فعالیت در سمت دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر، معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستیِ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان و همچنین عضویت پیوسته در فرهنگستان هنر و ریاست این سازمان.

نظرات کاربران

هانیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۴

انصافا این مبلغ برای کتاب پی‌دی افی که به دلیل موضوع و محتوا دسترسی نت برداری و هایلایت در آن بسیار ضرورت دارد بالاست خواهش میکنم در قیمت گذاری به این موضوع توجه کنید پی دی اف برای کتابهای پژوهشی

- بیشتر
همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

به نام خدا از نام کتاب چنین به نظر می‌رسد که راجع به دانش روایت‌شناسی باشد، ولی این کتاب راجع به بیش‌متن‌هاست؛ متن‌هایی که به خاطر متن دیگری به وحود آمده‌اند‌ و اگر متن اول نبود متن‌دوم خلق نمیشد. دانشی که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان