دانلود و خرید کتاب یهودی کیست؟ عبدالوهاب المسیری ترجمه اسماء خواجه‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یهودی کیست؟ اثر عبدالوهاب المسیری

کتاب یهودی کیست؟

معرفی کتاب یهودی کیست؟

کتاب یهودی کیست اثری از عبدالوهاب المسیری است که با ترجمه  اسماء خواجه‌زاده در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره کتاب یهودی کیست

تجمع صهیونیستی در فلسطین اشغالی از سال تأسیس آن در ۱۹۴۸ م، با قضیه‌ای دینی ـ سیاسی و چند بعدی مواجه می‌شود؛ یعنی قضیه هویت یهودی و تعریف یهودی، که در گفتمان‌های سیاسی و رسانه‌ای اسرائیلی و غربی از آن با عبارت «یهودی کیست» یاد می‌شود. این کتاب تلاش دارد تا به این مسأله بپردازد و آن را از منظری تاریخی، اجتماعی، سیاسی، و دینی بررسی نماید.

کتاب با ارائه تاریخچه‌ای از پیدایش هویت‌های مختلف یهودی در سراسر جهان آغاز می‌شود؛ پیشینه‌ای که برآیند واقعیت فرهنگی جوامعی هستند که گروه‌های یهودی در آن زندگی می‌کنند. پس از آن به نقشه جغرافیایی هویت‌های یهودی در عصر حاضر می‌پردازد و ضمن آن هویت یهودی جدید در جوامع نوین غرب و تعریف دینی ـ ارتدوکسی از هویت یهودی را مطرح می‌نماید.

در مرحله بعد، کتاب به تزهای صهیونیستی می‌پردازد که خاستگاه آن ادعایی بی‌پشتوانه است. ادعای اینکه یهود ملتی واحد، و صهیونیسم نژادی یهودی است. سپس تبیین می‌کند واقعیت قومی و نژادی مهاجرنشین‌های صهیونیست در فلسطین اشغالی و یهودیان جهان در خارج از فلسطین چگونه است، و به این ترتیب آن را به چالش می‌کشاند و ماهیت دروغینش را روشن می‌سازد.

چاپ نخست این کتاب در سال ۱۹۹۷ م، از سوی انتشارات دارالشروق صورت گرفت و چاپ‌های دوم و سوم آن در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ منتشر گردید. مؤلف در چاپ دوم کتاب دو فصل جدید به نام‌های: «اختلاف تفکر دینی اصلاح‌طلب و محافظه‌کار و تفکر ارتدوکسی» و «در سال ۱۹۹۸ یهودی کیست؟» را به کتاب افزوده است.

از آنجا که اکنون در منظومه روابط سیاسی کشورها مسأله فلسطین و رژیم غاصب اسرائیل، از جایگاهی ویژه و استراتژیک برخوردار است، شناخت هویت یهودی در بازشناسی یهودیان از صهیونیست‌ها اهمیتی ویژه دارد؛ مسأله‌ای که نویسنده ضمن این کتاب بدان پرداخته و آن را با بیان هویت‌های مختلف یهودی تشریح نموده است. و سپاس خداوند را سزاست.

 خواندن کتاب یهودی کیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی و اعتقادی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره عبدالوهاب المسیری

عبدالوهاب محمد المسیری در اکتبر ۱۹۳۸ م، در شهر «دمنهور» استان «البحیره» مصر متولد شد و پس از پایان دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال ۱۹۵۵ م، به دانشکده ادبیات و زبان انگلیسی دانشگاه اسکندریه مصر پیوست. پس از آن برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در سال ۱۹۶۴ م، موفق به گرفتن مدرک فوق لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلمبیا شد و در سال ۱۹۶۹ نیز دکترای خود را در همین رشته از دانشگاه «رتجرز» دریافت کرد. پس از پایان تحصیلات و گرفتن مدرک دکترا به مصر و به دانشگاه اسکندریه که در آن تحصیل کرده بود، بازگشت و به تدریس در آن مشغول شد.

المسیری در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مبارزه با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اعراب، مقالات و کتاب‌های بسیاری نوشته است. سرشناس‌ترین کتاب ضدصهیونیستی این اندیشمند، «دایرة‌المعارف یهود، یهودیت و صهیونیسم» نام دارد. این دایرة‌المعارف در سال ۱۹۹۹ میلادی به چاپ رسید و در سال ۱۳۸۳ شمسی توسط «مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های تاریخ خاورمیانه» به فارسی ترجمه شد.

از دیگر کتاب‌های وی می‌توان به «پایان تاریخ: آموزه بنیادین اندیشه صهیونسم» نام برد که در آن با نقد و بررسی کتاب «پایان تاریخ» فوکویاما به سوءاستفاده‌های غرب و رژیم صهیونیستی از مسأله آخرالزمان و پایان تاریخ اشاره می‌کند.

بخشی از کتاب یهودی کیست

اندیشه صهیونیستی از سوی اقلیتی صادر می‌شود که واقعیت فرهنگی، خصالی، ژئولوژیکی و تجمعی گروه‌های یهودی را انکار کرده، ایده تک‌هویت‌سازی جهانی یهودی را مطرح می‌نمایند، و ساخت واقعیت و طبقه‌بندی آن را از این نقطه‌نظر نامگذاری می‌کنند. بنابراین اصطلاحاتی مانند «یهودی دیاسپورا / دور از وطن»، «یهودی تبعیدی» و «ملت یهودی» اصطلاحاتی است که اتحاد یهودیان و هم‌نژادی آنان را به تصویر می‌کشد. اما صاحبان این هویت‌ها وقتی قدم به اسرائیل می‌گذارند، متوجه می‌شوند آنان فقط و فقط یهودی نیستند؛ چون بار دیگر به مصری، مراکشی و روسی تبدیل می‌شوند! و جایگاه اجتماعی‌شان با توجه به این مطلب مشخص می‌شود. لذا بسیاری از مراکشی‌ها هویت عربی خود را انکار کرده و پافشاری می‌کنند که نه تنها یهودی، بلکه فرانسوی هستند! وضعیت یهودیان جهان عرب نیز به همین شکل است؛ یعنی به طور کلی به عنوان یک یهودی شناخته می‌شوند، اما در آنجا بار دیگر به یهودیان شرقی تبدیل می‌شوند که در آخرین مراتب اجتماعی ـ اسرائیلی قرار می‌گیرند. چنانچه یهودیان روسیه به یهودیان اشکنازی یا غربی تبدیل شده و فرصت‌ها، وام‌ها و مجلّل‌ترین خانه‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد، و در بالاترین مراتب اجتماعی مشغول کار می‌شوند. به این ترتیب هویت‌های یهودی مختلف آشکار می‌شوند و این امر موجب می‌شود مسأله «هویت یهودی» به بحث گذاشته شود.

مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
اسماعیل شفیعی سروستانی
جهان صفحه‌ی شطرنج سازمان‌های سرّی
سید شاهپور حسینی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیت
یوسف رشاد
یهود، صهیونیسم و اروپا
ضحی ربانی خوراسگانی
پروژه‌ی مسیح یهودی و نظم نوین ماسونی
نصیر صاحب‌خلق
اخلاق یهودی و تمدن غربی
سیدمحمد باقر رکنی
غرب و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام
یوسف رشاد
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد چهارم، الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا)
اسماعیل شفیعی سروستانی
بنی‌اسماعیل، بنی‌اسرائیل و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد هفتم، فراماسونری در صحنه حیات سیاسی، اجتماعی ملت ها)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ی لعنت، جلد ششم: (شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد سوم، بنی اسرائیل و پیامبری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد دوم، کاهنان معبد جادو)
اسماعیل شفیعی سروستانی
رویکرد منجی گرایانه در عصر مدرنیته
راضیه صادق‌پور خامنه
مسیح یهودی و فرجام جهان
رضا هلال
سرزمین‌های درگیر در واقعه‌ی شریف ظهور (جلد اول)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ی لعنت، جلد هشتم (ایلومیناتی، سیزده خاندان تاجدار، سیزده خط خونین)
اسماعیل شفیعی سروستانی
اتوپیا، دستوپیا و دولت کریمه مهدوی
اسماعیل شفیعی سروستانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
تومان