دانلود و خرید کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا مهدی باسخا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا اثر مهدی باسخا

کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا

معرفی کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا

کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا نوشته مهدی باسخا و جواد طاهر‌پور است. این کتاب را انتشارات تدبیر اقتصاد منتشر کرده است. 

درباره کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا در دهه گذشته به صورت متفاوتی در عرصه بین‌المللی حضور یافته و به‌رغم داشتن برخی شاخص‌های برجسته اقتصادی و نظامی، مشکلات و تهدیدهای جدیدی را تجربه کرده است. بحث امنیت ملی آمریکا در حال گسترش بوده و از موضوع اصلی استراتژی بلندمدت مبارزه با تروریسم به موضوع‌های اقتصادی‌تسری یافته است. بحران مالی این کشور و رکود اقتصادی که به دنبال آن ظاهر شد، نشان داد که رابطه معکوسی بین هزینه ماجراجویی‌های خارجی و وضعیت اشتغال و رفاه شهروندان آمریکایی وجود دارد.

اگرچه در یک نگاه کلی اقتصاد این کشور بسیار نیرومند و آسیب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما تعمق در برخی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی، وضعیت نابسامان حوزه‌های مختلف اقتصاد این کشور را نمایان می‌کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به کلی دگرگون شد. تجارب گذشته گواه این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا همواره با استفاده از نفوذ خود در کشورها و مجامع بین‌المللی مختلف، سعی در به انزوا کشاندن اقتصاد ایران و کاهش قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران داشته و مهم‌ترین تهدیدکننده امنیت اقتصادی ایران در عرصه بین‌الملل به شمار می‌رود.

بنابراین، لازم است که تصمیم‌گیران عالی‌رتبه کشورمان از شرایط و ساختار درونی این کشور به خوبی آگاه باشند تا بتوانند در برابر سیاست‌های کشور مقابل، استراتژی‌های مناسبی اتخاذ کنند. این کتاب به تمام فعالان حوزه اقتصاد کمک می‌کند اطلاعات جامعی داشته باشند.  

خواندن کتاب آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب  آسیب شناسی اقتصاد ملی و بین المللی ایالات متحده آمریکا

ساکنان اولیه آمریکا بومیان آلاسکا و مهاجران آسیایی به این سرزمین بودند که از ۱۲ هزار سال پیش اقدام به مهاجرت کردند. فرهنگ ماقبل آمریکایی که در کنار رود می‌سی‌سی‌پی کشف شده است، از وجود سیستم‌های پیشرفته کشاورزی، معماری و شهری حکایت دارد (National Museum of Natural History, ۲۰۰۴).

کریستف کلمب در سال ۱۴۲۹ در طول مسافرتی که به دور دنیا داشت، با جزایری در دریای کارائیب برخورد کرد که نخستین برخورد مردم بدوی و بومی این مناطق با سایر نقاط جهان محسوب می‌شود. در سال ۱۵۱۳، یکی از سرداران اسپانیایی نقطه‌ای ناشناخته را در اقیانوس اطلس مشاهده کرد که نام آن را «LaFlorida» نهاد؛ این حادثه نخستین ورود اروپاییان به خاک آمریکا به شمار می‌رود. بعد از کشف این قاره، تاریخ ایالات متحده آمریکا، رویدادهای بی‌شماری را شاهد بوده است. 

در سال ۱۷۷۶، کنگره آمریکا اعلام کرد که دیگر از حکومتی که تحت اطاعت انگلستان باشد، حمایت نمی‌کند و از ایالت‌های مختلف خواست تا هر کدام برای خود قانون اساسی تهیه کنند. چند هفته بعد، ویرجینیا نخستین ایالتی بود که اعلامیه‌ای مبنی‌بر استقلال خود منتشر کرد. این اعلامیه، جنگ‌های گسترده‌ای را بین استقلال‌طلبان (به رهبری جرج واشنگتن۸) و ارتش انگلستان به دنبال داشت (شیبانی، ۱۳۵۷).

آمریکا پس از استقلال نیز شاهد جنگ فراگیر داخلی بود. تنش‌های مربوط به مناطق کشاورزی جنوب آمریکا و نواحی صنعتی شمالی که بر سر حقوق ایالتی و نظام حقوق و دستمزد درگرفت، به گسترش مبازرات بین بردگان و اربابان در ایالت‌های مختلف منجر شد. این موضوع تا حدی جدی شد که هفت ایالت برده، ادعای استقلال و تشکیل حکومت متحده آمریکا کردند. با حمله این ایالت‌ها به قلعه سومتر، جنگ داخلی در آمریکا شعله‌ور شد. با آغاز جنگ، چهار ایالت برده دیگر به ایالت‌های مزبور اضافه شدند. پیروزی نواحی شمالی در این جنگ، از تجزیه این کشور جلوگیری کرد و سرانجام سبب شکل‌گیری نظام قانونمند دستمزد در آمریکا شد، اما این اختلافات تا زمانی که آبراهام لینکلن۹ در سال ۱۸۶۰ به ریاست‌جمهوری رسید و اعلامیه آزادی بردگان۱۰را برای پایان برده‌داری بیش از ۴ میلیون برده صادر و حقوق شهروندی و حق رأی به آنان اعطا کرد، ادامه داشت (U.S. Census Bureau, ۲۰۰۹).


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان