دانلود و خرید کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس محمد بابارئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس اثر محمد بابارئیسی

کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس

معرفی کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس

کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس نوشته محمد بابارئیس و یوسف معصومیان است. کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس را انتشارات متخصصان منتشر کرده است تا برای داشتن یک زندگی با نشاط شما را همراهی کند.

درباره کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس

ورزش و تمرینات ورزشی نیز در کاهش و رفع استرس، و فشارهای عصبی بسیار موثرند. کارشناسان می‌گویند کسانی که مرتباً ورزش می‌کنند، در فشارهای عصبی راحتتر خود را کنترل می‌کنند و تصمیمات بهتری می‌گیرند.

انجام تمرینات ورزشی باعث می‌شود تا بدن فشار خون خود را تنظیم کند و سیستمهای عصبی استقامت بیشتری کسب کنند. پس بدین صورت بدن می‌تواند کنترل بهتری در شرایط بحرانی و فشارهای روحی داشته باشد.

از سویی، قدرتمند شدن عضلات و بطور کلی آناتومی بدن باعث می‌شود تا شخص از لحاظ روحی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

انجام هر نوع ورزش و تمرینی اما بطور مستمر و از روی برنامه، قابلیت غلبه بر استرس را ارایه می‌کند. هر چه ورزش دارای استقامت بیشتری باشد، می‌توان گفت که استرس را بیشتر کاهش می‌دهد. ورزشهایی نظیر یوگا، که ورزشی روجی-جسمی است، با موضوع اعتماد به نفس و اعتقاد بیشتر سر و کار دارند. ورزشهایی دیگر نظیر ورزشهای Extreme نیز چون جادثه جویانه هستند، می‌توانند قابلیت غلبه بر فشارهای روحی را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهند.

ورزش شامل فعالیت هر کس با یک منظور و در محیطی متفاوت از محیط روزانه برای مسابقه، لذت بردن، برای کسب برتری، برای پیشرفت مهارت یا ترکیبی از برخی از این هاست. تفاوت مدنظر همراه با در نظر گرفتن مهارت شخص یا گروه یا شجاعت علامت مشخصه ورزش است. این کتاب به شما یاد می‌دهد چطو ورزش زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. 

خواندن کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به بالا بردن اعتماد به نفس پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ورزش کلید اعتماد به نفس

تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد:

برای نمونه رقابت‌های شنا که دربرابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده ویژه مسابقات انجام می‌گیرد یک گونه از ورزش به شمار میرود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح محسوب میشود.

رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه بعنوان شرکت کننده و چه بعنوان بیننده صرف ورزش میکنند. ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه ای در سرتاسر دنیا از طریق ورزش به ثروت رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیت‌های ورزش به شمار می‌اید. امروزه ورزش زنان هم جایگاه ویژه ای در مجامع بین المللی پیدا نموده است.

واژهٔ ورزش که از دیرباز مفهوم تمرین و تکرار داشت به موقع تصویب «قانون ورزش اجباری در مدرسه های» در ۱۶ شهریور ۱۳۰۶ خورشیدی بطور رسمی به مفهوم امروزی وارد قاموس واژه‌های دولتی ایران شده است. توسعهٔ ورزش‌ها باتوجه به گذشتهٔ کامل آنها، مطالب مهمی را دربارهٔ دگرگونی‌های اجتماعی و دگرگونی‌های خود ورزش‌ها اشکار می‌نمایند.

«ورزش عبارت است از یک فعالیت نهادینه شده که مستلزم کاربرد نیروی جسمانی شدید با استفاده از مهارت‌های جسمانی پیچیده به وسیله شرکت کنندگانی است که توسط عوامل درونی و بیرونی تحریک می‌شوند. این تعریف با فعالیت‌های ورزشی سازمان یافته ارتباط پیدا می‌کند».

در جوامع اسلامی با توجه به این که کلیه سیاستگذاری‌ها در خدمت مکتب می‌باشد، تربیت بدنی نیز جدا از این اصل کلی نبوده و ضمن این که پی ریزی این علم بر مبنای مسائل جسمانی و فیزیکی است ولی در نهایت وسییله ایست که در کمال و تعالی انسان‌ها موثر بوده و می‌تواند گامی در جهت اهداف غایی انسان‌ها که همان سیر الی الله است بر دارد.

همانطوری که با ورزش قوت جسمانی خودتان را تقویت می‌کنید، قوای روحانیتان را هم تهیه و تقویت کنید. همانطوری که کوشش میکنید جسمتان قوی باشد، کوشش کنید که روحتان هم قوی باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
اگر سعی می‌کنید وزن کم کنید نمی توانید غذای چرب را بخورید، و غیره. اهداف بزرگ نیازمند فداکاری‌های بزرگی هستند،
زینب دهقانی
چرا ورزش اعتماد به نفس را بالا میبرد؟ فردی که ورزش می‌کند نسبت به کسی که ورزش نمی‌کند دارای حس رضایت از خود بیشتری هستند زیرا این افراد چنین پیش خود می‌اندیشند که آن‌ها با انجام دادن ورزش علاوه بر حفظ تندرستی خود کار مفیدی را در طول روز انجام داده‌اند و این نوع تفکر نهایتاً به حس رضایت از خود منجر می‌شود و این حس ویژه به شما در افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند.
زینب دهقانی
پیشنهاد ما این است که زیاد نسبت به شکل ظاهریتان حساس نباشید، سعی کنید زیاد به نظرات دیگران در مورد خودتان اهمیت ندهید.
زینب دهقانی
فرهنگ میراث آمریکایی اعتماد به نفس را به عنوان «اعتقاد محکم به قدرت، توانایی‌ها و ظرفیت‌های فرد» تعریف می‌کند. در واقع نه تنها اعتقاد ما نسبت به توانایی‌های خود بلکه با اعتقاد دیگران نسبت به ما بعضی اوقات می‌تواند اعتماد به نفس ما را تقویت کند. اما، در نهایت ما باید به توانایی‌های خود باور داشته باشیم تا به آنجایی که می‌خواهیم برسیم و بهترین‌های خود را انجام دهیم.
زینب دهقانی
اگر هنوز هم وحشتناک به نظر می‌رسد، نا امید نشوید. حتی فقط چند دقیقه فعالیت بدنی بهتر از هیچ است. اگر برای ۱۵ یا ۳۰ دقیقه ورزش زمان ندارید، یا اگر بدنتان به شما می‌گوید بعد از ۵ یا ۱۰ دقیقه ورزش باید استراحت کنید، اشکالی ندارد. با جلسات ۵ یا ۱۰ دقیقه ای شروع کنید و زمان ورزش خود را به آرامی افزایش دهید. هرچه بیشتر ورزش کنید، انرژی بیشتری خواهید داشت، بنابراین در نهایت احساس آمادگی بیشتری می‌کنید. نکته اصلی این است که به خودتان قول بدهید بیشتر روزها فعالیتهای بدنی متوسط – هرچند اندک – را انجام دهید.
زینب دهقانی
می خواهید بدانید که چه میزان فعالیت باعث تقویت سلامتی ذهنی شما خواهد شد؟ احتمالا آنقدر که فکر می‌کنید نیست. لازم نیست که چندین ساعت از روزهای پرمشغلهٔ خود را به ورزش در باشگاه، تعریق بسیار زیاد، یا چندین مایل دویدن با سرعت یکنواخت صرف کنید. می‌توانید با ۳۰ دقیقه ورزش متوسط، پنج بار در هفته از تمام مزایای سلامت جسمی و روحی ورزش استفاده کنید. دو جلسه تمرین ۱۵ دقیقه ای یا حتی سه جلسه ۱۰ دقیقه ای ورزش نیز می‌توانند مفید باشد.
زینب دهقانی
ورزش به دلایل مختلفی یک دشمن قدرتمند برای افسردگی است. مهمتر از همه، باعث ایجاد انواع تغییرات در مغز از جمله رشد عصبی، کاهش التهاب و الگوهای فعالیت جدید می‌شود که احساس آرامش و تندرستی را ارتقا می‌بخشد.
زینب دهقانی
دوستان عزیزم، تمام ورزشکاران ممکن است در دوران ورزش حرفه‌ای خود رقابت‌هایی را تجربه کنند که در آنها عملکرد مطلوبی نداشته‌اند. همهٔ ما ممکن است در زندگی دورانی را از سر بگذرانیم که عملکرد مناسبی دربرابر اتفاقات زندگی نداشته باشیم، اما چالش اعتمادبه‌نفس یعنی همین؛ یعنی این مرحله را طی کنیم، اعتمادبه‌نفس‌مان را از دست ندهیم و دوباره به شرایط ایده‌آل برسیم.
زینب دهقانی
دیکشنری وبستر در تعریف اعتماد به نفس چنین گفته است: «اعتماد بنفس به این معناست که یک نفربه توان وتوانمندی‌های خودش باور و اعتقاد داشته باشد.» این تقریباً همان معنایی است که بسیاری از ما از اعتماد به نفس در ذهن داریم. اعتماد به نفس یعنی این که انسان خودش را عمیقا ارزشمند و توانمند بداند. اگر اعتماد به نفس را به سبک دنیل گلمن تعریف کنید، عملاً پذیرفته‌اید که اعتماد به نفس همان عزت نفس است. چون در درس تعریف عزت نفس، هنگام معرفی مدل دو عاملی توضیح دادیم که عزت نفس به صورت ترکیبی از دو مولفهٔ احساس ارزشمندی و احساس توانمندی تعریف می‌شود.
زینب دهقانی
۴- تغییر ساختار فکری گاهی اوقات هر شخصی ممکن است غرق دریای افکار منفی شود و با ناامیدی دست‌وپنجه نرم کند که در این زمان ورزش کردن یکی از راه‌های تغییر ساختار فکری شما از منفی به مثبت است زیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش کردن منجر به شکل‌گیری ساختار فکری مثبت در افراد می‌شود.
زینب دهقانی

حجم

۱۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۱۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان