دانلود و خرید کتاب بانوی اندلس سیدمحمدصادق مصباح موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانوی اندلس اثر سیدمحمدصادق مصباح موسوی

کتاب بانوی اندلس

معرفی کتاب بانوی اندلس

کتاب بانوی اندلس نوشته سید محمدصادق مصباح موسوی است. این اثر پژوهشی مستند و بدیع پیرامون شخصیت و زادگاه مادر گرامی امام علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س) است. 

درباره کتاب بانوی اندلس

نجمه خاتون و یا خیزران مُرسیّه، مادر حضرت رضا (ع) است. او که ملیت اروپایی دارد به راستی مایه فر و مباهات خانواده اسلام است. در حقیقت هرچه زمان بیشتر بگذرد، مردم او را بهتر می‌شناسند و ارزش‌های و فضایلش را بهتر پی می‌برند. 

کتاب بانوی اندلس، پژوهشی مستند و بدیع پیرامون شخصیت و زادگاه مادر گرامی امام علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س) است و بر اساس مستندات روایی و تاریخی نوشته شده است. در تمام منابع یک نام در بین اسامی مادر گرامی امام رضا (ع)، مشترک است: «خیزران المرسیّه» بانوی بلند قامتِ اهل مُرسیه. همین نام مشهور هم تحلیل‌گران را به یافتن این شهر واداشت. مُرسیه به عنوان زادگاه بانو خَیزُران در منطقۀ جنوب شرقی اسپانیا و در غرب دریای مدیترانه واقع شده است اما او را به کشورهای مختلفی در قاره های اروپا و افریقا از جمله اسپانیا، فرانسه، تونس، مصر، الجزائر، سودان و یونان نسبت ‌می‌دهند.

در این کتاب هم از زندگانی مادر گرامی امام رضا (ع) می‌خوانیم و هم از فتوحات و تاریخ سیاسی اسلام در جنوب غربی اروپا که سبب شد تا بانو از اسپانیا و از غرب دریای مدیترانه به سواحل آفریقا و از آنجا به دریای سرخ و در پایان به مدینه منوره بیاید. سید محمدصادق مصباح موسوی در انتهای هم پاسخی بر شبهات اعتقادی از جمله: «فلسفۀ جهاد اسلامی، علت تعدد زوجات امامان (ع)، چگونگی تکلم فرزند در رحم مادر، قداست و طهارت محض مادران ائمه و ... می‌دهد. 

کتاب بانوی اندلس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب بانوی اندلس را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه زندگینامه و آشنایی با چهره‌های شاخص تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بانوی اندلس

آن بانوی بزرگ از اسوه ها و الگوهای تقوا و پاکی، طهارت و پاکدامنی، شیفتۀ عبادت و اطاعت پروردگار و از عابده های عصر خویش بوده است. حمیده خاتون مادر حضرت امام کاظم(ع) چنان شیفتۀ ادب، اخلاق، تواضع، فروتنی، عقل، درایت، تقوا و عبادت های بی وقفه او می گردد، که از فرزندش می خواهد که او را به همسری خویش برگزیند و به مراقبت و نگهدای حرمتش توصیه ها نموده و متذکر می گردد که «من یقین دارم او می تواند در مقام همسری تو، سعادت حمل و ولادت فرزند پاک و طاهری را داشته باشد که حجّت خداوند پس از تو در روی زمین باشد.»

ازدواج امام موسی بن جعفر(ع) با آن بانوی شریفه، دو ثمره پرارزش و دو گوهر گرانبها داشت: یکی وجود نازنین امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) و دیگری خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(ع) که مایۀ هدایت و دلالت امت اسلام بوده اند و در قلب و جان انسان های عاشق و شیفتۀ امامت و ولایت جای گرفته اند.

هر دو فرزند بزرگوار این بانو در سرزمین پرافتخار ایران مدفون گشته اند و از دیرباز بارگاه مطهر ایشان زیارتگاه و پناهگاه زائرانیست که برای عرض ادب و احترام و حاجت خواهی سر از پا نشناخته و خود را با هر وسیلۀ ممکن، به زیارت آن مرقدهای منوّر می رسانند. این زائرین به دنبال آرامشی که از زیارت به دست می آورند به خواسته ها و حاجات خود نیز نایل می گردند.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۱/۱۲/۰۹

کتاب ۴۸۸ از کتابخانه همگانی، یک تحقیقِ تاریخیِ جذاب و دقیق در مورد مادر بزرگوار حضرت امام رضا علیه السلام

alimola
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

اگر یک نفر عاشق تاریخ باشه و نویسندگی و تحقیق باشه، خوندن این کتاب میتونه براش خیلی الهام بخش باشه. نویسنده یک کتاب که به معنای واقعی تحقیق هست رو نوشته.... من با اینکه تاریخ دوست ندارم اما شیوه ی

- بیشتر
❤Zeyneb JalaliaN ❤
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

ممنون از آقای سید محمد صادق مصباح موسوی من با این کتاب از این بانوی بزرگوار چیز های زیادی فهمیدم بهترین کتابی بود درباره این بانوی بزرگوار

عالی وممنون از شما
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

عالی انشاالله حمایت بیشتری از این کتاب بشود.

حجاب افتخارم.
۱۴۰۰/۰۸/۰۵

انتظارمنو برای آشنایی با این بانو فراهم نکرد.یه مطلبو از صد جا مورد بررسی قرار می ده. یه جورایی کتابو فقط پر کرده. نویسنده می تونست اوضاع اجتماعی ومذهبی ان دوران وهمینطور محل تولد بانو رو بیشتر تحلیل کنه. از اول تا اخر

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۳۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان