دانلود و خرید کتاب سیر عشق آلن دوباتن ترجمه مریم قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر عشق اثر آلن دوباتن

کتاب سیر عشق

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:نشر معیار علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیر عشق

کتاب سیر عشق نوشته آلن دوباتن است که با ترجمه مریم قاسمی منتشر شده است. این کتاب رمانی عاشقانه است که از اهمیت عشق و روش‌های زنده نگه‌داشتن آن می‌گوید.

درباره کتاب سیر عشق

سِیر عشق در واقع، یک جست و جو است در چیزی که پس از آغاز عشق اتفاق می‌افتد، آنچه عشق را سرپا نگه می‌دارد و آنچه تحت فشارهای زندگی روزمره بر سر آرمان‌های اولیهٔ انسان‌ها می‌آید. این کتبا داستان زندگی ربیع و کرستن است وقتی هم را می‌بینند و به هم علاقه‌مند می‌شوند، با هم ازدواج می‌کنند و قرار است در این مسیر اتفاقت متفاوتی را پشت سر بگذارند. این کتاب بیشتر از آنکه یک رمان باشد یک کتاب آموزشی است که قدم به قدم به شما کمک می کند از عشق در زندگی‌تان محافظت کنید.

خواندن کتاب سیر عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات روان‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا، که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ خود یعنی مدرسه‌ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ فلسفه‌ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌شده‌اند.

دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های الن دوباتن، تسلی بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفرنام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند مدرسه زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ روانکاوی و ... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون شانزده کتاب شبه داستانی منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسه‌ زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه‌ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرارگرفته‌اند.

بخشی از کتاب سیر عشق

به جای این‌ها، ربیع مطمئن است کسی را پیدا کرده که از اعجاب‌انگیزترین ترکیب ویژگی‌های درونی و بیرونی برخوردار است: هوش و مهربانی، شوخ طبعی و زیبایی، صداقت و جرات. کسی‌که، می‌دانست اگر اتاق را ترک کند، برای او دلتنگ خواهد شد؛ با وجود این‌که تا دو ساعت پیش حتی او را نمی‌شناخت. کسی که دلش غنج می‌رود تا انگشتانش را که الآن در حال کشیدن خط‌هایی کمرنگ با خلال دندان روی رومیزی است، نوازش کند و در دستان خود بفشارد. کسی که می‌خواهد باقی عمرش را با او بگذراند. از آنجایی که از سلایق او آگاه نیست و از احتمال برداشت نابه‌جا از حرفش آگاه است و از ترس این که توهینی نباشد، توجه فراوان و مناسبی به او نشان می‌دهد. در راه برگشت به محوطه می‌گوید: "معذرت می‌خوام، مایلید خودتون چترتون رو بگیرید؟" پاسخ می‌دهد: "آه، فرقی نداره." او ادامه می‌دهد: "خوشحال میشم براتون نگهش دارم." "واقعا. هر جور دوست دارین."

او خیلی جلو خود را می‌گیرد، هرچقدر هم که پرده برداری از عواطفش لذت بخش باشد، او تلاش می‌کند از کرستن در مقابل شخصیتش، به جز چند جنبه از آن، محافظت کند. نشان دادن خود واقعی‌اش، در این مرحله، اصلا در الویت نیست. آن‌ها هفته آینده هم همدیگر را می‌بینند. وقتی به تاج محل برمی‌گشتند تا به گزارش پیشرفت و بودجه رسیدگی کنند، ربیع از او می‌پرسد که آیا می‌خواهد در حمل کیف و پرونده‌هایش به او کمک کند. در جوابش می‌خندد و می‌گوید تبعیض جنسیتی نداشته باشد. به نظر زمان مناسبی برای نشان دادن این نیست که او به همین اندازه مایل است به او در اسباب کشی کمک کند یا هنگام مالاریا از او پرستاری کند. این مساله که کرستن به کمک زیادی در مورد هیچ چیز نیازندارد، علاقه ربیع را دوچندان می‌کند. بالاخره ضعف، خصوصا در افراد قوی، بعد جذابی است.

کرستن می‌گوید: "چیزی که هست نصف آپارتمان من به حال خودش رها شده، من در واقع کار سه نفر رو انجام میدم." وقتی در حال نشستن هستند می‌گوید: "دیشب تا ساعت ده کارم طول کشید. البته بیشتر به خاطر اینه که من وسواس کنترل دارم، احتمالا خودت تا حالا متوجه شدی." 

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
عشق پاداشیست که در مقابل قدردانی از دیگران برای درک درون آشفته و ناآرام‌مان دریافت می‌کنیم.
Mohsen7080
عشق زمانی به اوج خود می‌رسد که معشوق‌مان بعد آشفته، خجالت‌آور یا شرم‌آورمان را بهتر از هر کس دیگری و شاید حتی بهتر از خودمان، درک می‌کند.
Mohsen7080
بدبین‌ها صرفا ایده‌آل گراهایی هستند که استانداردهای بالایی دارند،
کاربر ۲۷۶۸۳۴۲

حجم

۲۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۲۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان