دانلود و خرید کتاب هرزوگ و دمورن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هرزوگ و دمورن اثر ایمان رئیسی

کتاب هرزوگ و دمورن

معرفی کتاب هرزوگ و دمورن

کتاب هرزوگ و دمورن نوشته ایمان رئیسی و حسام عشقی صنعتی است. کتاب هرزوگ و دمورن یکی از کتاب‌های مجموعه یکصد طراح معاصر است که انتشارات کتابکده کسری منتشر کرده است.

درباره کتاب هرزوگ و دمورن

این کتاب، که به معرفی و نقد آثار دفتر معماری هرزوگ و دمورن می‌پردازد، از دو فصل تشکیل شده‌ است. در فصل اول به بررسی اندیشه‌های هرزوگ و دِمورن و دیدگاه چند منتقد صاحب نام از جمله ویلیام کُرتیس پرداخته‌ایم، که عمدتا مربوط به آثار دو دهه آخر قرن بیستم این دفتر معماری است و در فصل دوم به معرفی آثاری که در قرن بیست و یکم طراحی شده، ساخته شده یا درحال ساخت است، پرداخته‌ایم. 

مطالعه آثار هرزوگ و دمورن دیـدگاه شما را در خصوص «مواد» تغـییر داده و «درکـی معمارانه از مـصالح ساختمانی» را به دنبال خواهد داشت. اهمیت کارهای هرزوگ و دِمورن در این است که همواره نگاهی انتقادی نسبت به معماری داشته، اسیر نوستالژی گذشته‌گرایی نشده و در مسیر معماری و نقد فرم و فضا با تاکید بر کشف ویژگی‌های جدید در مصالح، و با نگاهی به آخرین جنبش‌های هنری به کار خود ادامه داده‌اند. آنها فراتر از درگیر شدن در یک سبک مشخص قدم برداشته و برای هر پروژه با توجه به ویژگی‌های خود اثر، معماری شان را ارائه داده‌اند.

«یـکصد طـراح مـعاصر» نخستین مجموعه در ایران استکه با هدف تجزیه و تحلیل آثار و اندیشه‌های طراحانی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف منتشر می‌شود. این مجموعه نه به معرفی مشاهیر معماری و معماران «سوپراستار» اختصاص دارد و نه اصولا به معرفی بسنده می‌کند، بلکه به تحلیل و نقد پرداخته و طراحانی را معرفی می‌کند که کمتر در نشریات و کتب فارسی نامی از آنها برده شده‌است. حتی اگر طراح صاحب‌نامی نظیر «رم کولهاوس» یا «زاحا حدید» در میان این طراحان انتخاب شده باشد، سعی‌شده‌است تا به آثار متاخر و مبانی نظری معاصر در طراحی آنان پرداخته شود.

نخستین جلد از این مجموعه به معرفی ریکاردو لگـورتا، معمار مکزیکی، دومین کتاب به هـرزوگ و دمـورن، سومین کتاب به سـو فو جیموتو معمار ژاپنی و چهارمین کتاب به معرفی کـریم رشیـد طراح صنعتی/طراح داخلی پرآوازه اختصاص داشته است. نخستین کتاب از مجموعه یـکصد طـراح مـعاصر که به معرفی آثار و اندیشه‌های ریـکاردو لـگورتا، معمار صاحب‌نام مکزیکی اختصاص دارد در پاییز ۱۳۹۲ منتشر شد. هرزوگ و د مورن دومین کتاب از این مجموعه است که به معرفی آثار متاخر این معماران و مبانی فکری و نظری آنان می‌پردازد.

«یـکصد»، استعاره‌ای است از «بسیار»، هدف اما رسیدن به عدد صـد نیست، ممکن است با استقبال خوانندگان و همکاری نویسندگان و مترجمان تعداد کتب این مجموعه از یکصد نیز فراتر رود، شاید هم این مجموعه چون بسیاری از نمونه‌های مشابه در میانه راه متوقف شود،کسی چه می‌داند! هدف اما شروع مجموعه‌ای است که پایانی بر آن متصور نیستیم، کاری گروهی که ممکن است سال‌ها ما را گردهم آورد، بهانه‌ای برای ارتباط با دانشجویان، اساتید، مترجمین و هنرمندان فعال در سایر گرایش‌های طراحی و در نهایت ارتقا آگاهی و مطالعه طراحان. با این حال آینده و نتایج حاصل از انتشار این مجموعه برای ما هم نامشخص است. شاید سال‌ها پس از امروز این مجموعه به منبعی برای مطالعه «تاریخ طراحی معاصر» تبدیل شود، شاید باب گفتگو میان هنرمندان و طراحان رشته‌های مختلف باز شود.

خواندن کتاب هرزوگ و دمورن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران به معماری پیشنهاد می‌کنیم.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
تومان