دانلود و خرید کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی قاسم رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی اثر قاسم رنجبر

کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی

معرفی کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی

کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی اثری از قاسم رنجبر و حسین سوری است. این کتاب به مسئله بیوتروریسم یا ترور زیستی می‌پردازد و آن را از منظر سیاسی و روابط بین المللی کشورها، بررسی می‌کند.

درباره کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی

بیوتروریسم (Bioterrorism) یا تروریسم زیستی، نوعی از تروریسم است که با انتشار عمدی عوامل بیولوژیک همراه است. این عوامل می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ باشد که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده توسط انسان باشند. از این روش در جنگ‌ها استفاده می‌شود. اما مسئله‌ای که بیوتروریسم و به طور کلی تروریسم، را پررنگ و اهمیت آن را واضح می‌کند این است که ترور، تفاوتی بین افراد عادی و نظامی قائل نمی‌شود. 

قاسم رنجبر و حسین سوری در کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی به بررسی این مسئله پرداخته‌اند و نگاهی جامع و کامل را ارائه دادند که می‌تواند به عنوان یک راهنما، برای تمام فعالان سیاسی و صلح، استفاده شود. 

کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی را به خواندن کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحلیل سیاسی بیوتروریسم و بررسی نیاز به تدوین سند بین المللی

امروزه یکی از عمده ترین مسائلی که صلح و امنیت بین المللی را تهدید میکند مسئله تروریسم است. تروریسم پدیده‌ای است که تفاوتی بین افراد نظامی و غیرنظامی قائل نمیشود بلکه اکثر اوقات با استفاده از کشتار غیرنظامیان میخواهد به اهداف سیاسی و ناعادلانه خود دست یابد. بی شک هر پدیده‌ای دارای علل و عواملی است و بسترهایی برای ایجاد خود لازم دارد. تروریسم یکى از مشکلات جهان امروز است که صلح و امنیت بین المللى را به خطر انداخته است. افزایش عملیات تروریستى بهویژه در نیمه دوم قرن بیستم، جامعه بین المللى را وادار ساخته، تا اقداماتى براى حل این معضل جهانى انجام دهد. 

در برخورد با این پدیده، مى‌توان از روشهای مسالمت آمیز و یا قهرآمیز استفاده کرد. درحالیکه روشهای قهرآمیز متضمن به کارگیری نیروى نظامى و توسل به زور از سوى دولت قربانى تروریسم است، اقدامات مسالمت آمیز مستلزم تصویب معاهدات بین المللى در مورد اعمال تروریستى است. این معاهدات مقررات مختلفى براى دستگیرى، محاکمه، مجازات و یا استرداد متهمین وضع نموده و تلاش دارند تا از طریق مکانیسمهای پیش بینی شده در معاهده، شرایط لازم براى مجازات مجرمان را فراهم نموده و بدین ترتیب نقش مهمى در سرکوبى تروریسم داشته باشند. درهرحال جامعه بین المللى در استفاده از هر دو روش با مشکلات مختلفى روبه رو بوده است و راه حلهای موجود، نتوانسته نقش مهمى در نابودى تروریسم داشته باشد. 

مجمع عمومی و شورای امنیت دو رکن اساسی سازمان ملل میباشد که مسئله تروریسم از سوی آنان مورد توجه زیادی قرارگرفته است. مجمع عمومی به دو شکل به تروریسم پرداخته است. نخست با طرح یک چارچوب هنجاری که تروریسم را به عنوان یک معضل مشترک تعریف میکند و دوم با تشویق دولتها به اقدام ها و اقدامات شورای فعالیت هماهنگ در تصویب قوانین ملی و بین المللی مؤثر در زمینه مبارزه با تروریسم. امنیت در خصوص تروریسم را در سه بخش قطعنامه ها، بیانیه ها و کمیته ها میتوان جای داد. همچنین مسئله تروریسم به عنوان یکی از مباحثی است که در سازمانهای منطقهای همانند اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه اروپا مورد بحث و مداقه قرارگرفته و پیرامون آن اسناد بینالمللی گوناگونی به تصویب رسیده است.  

نظرات کاربران

ehsan7422
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

فاقد محتوای علمی

ali zahra
۱۴۰۱/۰۹/۰۳

کار علمی قوی از منظر حقوقی و سیاسی در متن کتاب انجام شده است از جمله بازنگری های کنوانسیون های خلع سلاح و کنترل تسلیحات

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۲۵۰
تومان