دانلود و خرید کتاب رویای قرن دیگر هاجر فیضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویای قرن دیگر اثر هاجر فیضی

کتاب رویای قرن دیگر

نویسنده:هاجر فیضی
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رویای قرن دیگر

کتاب رویای قرن دیگر نوشته هاجر فیض است. کتاب رویای قرن دیگر که نشر تیرگان منتشر کرده است به نماد در داستان‌های بیژن نجدی می‌پردازد.

درباره کتاب رویای قرن دیگر

این کتاب با نگاهی دقیق به سراغ یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر می‌رود، بیژن نجدی به زبانی شاعرانه و داستان‌هایی نمادگرا مشهور است و این کتاب سعی دارد معماهای نماد‌پردازی او را حل کند. کتاب رویای قرن دیگر تصویری روشن از داستان‌های نجدی در اختیار علاقه‌مندان به داستان قرار می‌دهد اما پیش از آن سعی می‌کند مفهوم نماد و سمبل را در ذهن خواننده علاقه‌مند به نقد ادبی روشن کند. 

خواندن کتاب رویای قرن دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و نقد ادبی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب رویای قرن دیگر

سمبل (نماد) به گفته سیمینوف از واژه‌ای یونانی به معنی نشانه و برجستگی است. اسکیت آن را به صورت‌های symbole در فرانسه، symbulum در لاتین و sumbolor در یونان نوشته و به معنای با یکدیگر انداختن دانسته و آنگاه معانی سنجیدن، نتیجه گرفتن و اشاره کردن به چیزی را بر آن افزوده است. در نتیجه، این واژه به معنی ترکیب و نتیجه گیری است که با پیچیدگی، ابهام، تخیل و نماد هم‌سویی دارد. نماد را در گذشته دارای این پیچیدگی‌ها نمی‌دانستند و هر چیزی که در کلیت فرهنگی خود مفهومی ثانوی داشت، نماد، رمز و استعاره حیوان گفته‌اند: آنچه خرَد و منطق ندارد. نامیده می‌شد. بسیاری از ادبیات شناسان کهن، چون ارسطو در تعریف نویسندگان رنسانس انسان را جمع میان حیوان و فرشته دانسته‌اند. چنانکه مولوی می‌گوید که انسان «از فرشته نیمی و نیمی ز خر» است. اینکه انسان نیمی از حیوانیت، بی خرَدی و پستی و نیمی از فرشتگی، والایی و خرَد است، در همه جا چونان یک نماد پذیرفته شده و این سخن تنها در «فرهنگ سمبل‌های ادبی» فربر نیامده است . شاید همه‌ی نویسندگان و ادبیات شناسان جهان بر این باورند که «هر چیز می‌تواند اهمیت سمبلیک پیدا کند؛ اشیای طبیعی (مانند سنگ‌ها، گیاه‌ها، حیوانات، کوه‌ها و دره ها، خورشید و ماه، باد، آب و آتش یا چیزهای ساخت انسان) مانند: خانه‌ها، قایق‌ها یا اتومبیل‌ها)، یا حتی اَشکال مجرد مانند: (اعداد، مثلث، مربع و دایره). 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۴

بیژن نجدی ستاره ای بود که آسمان ادبیات ایران بسیار زود او را از دست داد. این کتاب بسیار موشکافانه به نمادپردازی در آثار این ستاره بزرگ ادبیات ایران پرداخته است.

کاربر ۴۴۲۰۶۶۵
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

خانم هاجر فیضی یک پایان نامه نویس قلابی به اسم شما داره کار میکنه . کپی میکنه و چرت و پرت مینویسه. میگه کارشناس و نویسنده ما هاجر فیضی هست . حواستون باشه . اگر کسی این نظر خوند یه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۲۰۰
تومان