دانلود کتاب صوتی فتح خون با صدای علی عطایی پیرکوه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فتح خون اثر سیدمرتضی آوینی

دانلود و خرید کتاب صوتی فتح خون

معرفی کتاب صوتی فتح خون

کتاب صوتی فتح خون اثری از سید مرتضی آوینی است که با صدای علی عطایی پیرکوه و محمدحسین محمودیان منتشر شده است. این اثر روایت قیام حسینی است که با هجرت آن حضرت از مدینه به مکه آغاز می‌شود و فصول آن مطابق با وقایع دهه‌ی اول محرم سال ۶۱ هجری قمری تنظیم شده است.

نمی‌توان این کتاب را تنها وقایع نگاری ساده نیست و نویسنده در تلاش است تا از شرح ظاهر وقایع راهی به باطن آن‌ها پیدا کند.

درباره کتاب صوتی فتح خون

واقعه‌ای که در کربلا به وقاع پیوست، چیزی فراتر از یک جنگ ساده یا ایدئولوژیک بود. کربلا حماسه‌ای پرشکوه و عاشقانه بود که حتی حالا هم با گذشت بیش از هزارسال از آن، همچنان شکوهش را حفظ کرده است و عاشقان جهان و دنبال کنندگان راستی و حقیقت را به سمت خود می‌خواند. این واقعه چنان عظیم و تاثیرگذار بود که هنوز هم پژوهشگران درباره آن تحقیق و کاوش می‌کنند و نویسندگان سعی می‌کنند تا پرده از رازهای عمیق و عرفانی آن بردارند. 

فتح خون، نیز یکی از همین روایت‌ها است. این کتاب شرح قیام امام حسین است. داستانی که با هجرت آن حضرت از مدینه به مکه آغاز می‌شود و فصول آن مطابق با وقایع دهه‌ی اول محرم سال ۶۱ هجری قمری تنظیم شده است. کتابی که در تلاش بوده تا از وقایع نگاری ساده عبور کند و از ظاهر ماجرا به عمق آن برسد. 

سید مرتضی آوینی در نوشتن این کتاب از دو نوع روایت استفاده کرده است که به طور متناوب تکرار می‌شوند. یک روایت، روایتی تاریخی پژوهشی است که با استناد به کتاب‌های معتبر تاریخی نوشته شده است و بیان می‌شود و روایت دیگر، روایتی ادبی عرفانی که شاکله‌ جهانی است که راوی بر بستر این واقعه‌ی تاریخی می‌سازد. راوی در روایتش مقطع تاریخی دهه‌ محرم را به کل تاریخ بسط می‌دهد و ماجرایی را که گویی هم‌اکنون جریان دارد با بیانی شاعرانه عارفانه بازگو  می‌کند.

فصل‌های این کتاب به این ترتیب است: آغاز هجرت عظیم، کوفه، مناظره عقل و عشق، قافله عشق در سفر تاریخ، کربلا، ناشئة اللیل، فصل تمییز خبیث از طیّب (اتمام حجت)، غربال دهر، سیاره رنج، تماشاگه راز.

شنیدن کتاب صوتی فتح خون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی فتح خون را به تمام عاشقان امام حسین (ع) و علاقه‌مندان به ماجرای کربلا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید مرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی (معروف به کامران) ۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شد و ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه بر اثر برخورد ترکش مین از دنیا رفت. او کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌ شده‌ است.

بخشی از کتاب صوتی فتح خون

«آیا آنان نمی‌دانستند که خلافت امتیازی موروثی نیست که از پدر به فرزند ارشد انتقال یابد؟

غبار غفلت بر همه چیز فرومی‌نشیند و آیینه‌های طلعت نور کور می‌شوند و رفته‌رفته یاد خورشید نیز از خاطره‌ها می‌رود، و نه عجب اگر در دیار کوران بوزینگان را انسان بینگارند!

اکثریت کامل مردم سَنه شصت‌ و‌ یکم هجری قمری کسانی بودند که در دوره عثمان به دنیا آمده، در پایان عهد علی رشد یافته بودند. اکنون، در دوره معاویه، اینان حتی از تاریخچه زمام‌داری معاویه در دمشق خاطره‌ای روشن نداشتند. معاویه بن ابی‌سفیان ولایت شام را از خلیفه اول گرفته بود و اکنون نزدیک به چهل سال از آن روزها می‌گذشت.

نظرات کاربران

منوچهری
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

این کتاب فوق العاده است. تا به حال روایتی از کربلا تا این حد دلنشین و عالی ندیدم. کلا دیدگاهتون رو نسبت به وقایع کربلا عوض می‌کنه. به همه توصیه میکنم

حسین
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

آقا یعنی چی سه ساعت صوت ۱۷ تومن من اینو نشان کردم هر زمان قیمتش منطقی شد بگیرم

محمدتقی هوایی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

قلم عرفانی شهید عالیه

توحيد
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

پیر ما گفت: خطا بر قلم صنع نرفت آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد انقدر عالی بود که دوست دارم همین الان یکبار دیگه فرصت کنم و با آرامش گوش بدم و متن کتابو ببینم از نزدیک. آهنگسازی و گویندگی هم غیر از

- بیشتر
غریبه
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

کتاب و گویندگان عالیه.

⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

کتاب شماره ۳۷ که در طاقچه مطالعه کردم. قبلا برای نسخه متنی کتاب نظر گذاشته بودم که طاقچه حذف کرد شهید آوینی توی خیلی از مسائل پیشگام بود و باوجود خیلی از مشکلاتی که براش به وجود میاوردن باز کارخودش رو کرد خواندن

- بیشتر
کاربر همیشگی
۱۴۰۱/۰۵/۲۶

بطور کلی کتابهای مذهبی تاریخی خیلی شنیدنی هستن وآموزنده است,مخصوصا کتابهای که حوادث کربلا بازگو میکنه وزندگی انسانهای شجاع ودلیرکه درس وتجربه های استقامت جاودانه کردن حماسه های تاریخی . واین کتاب ازین مقوله مستثنی نیست ‌ .

کاربر ۲۳۴۰۴۸۰
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

فوق العاده بود مخصوصا گوینده ها

Zahra.m
۱۴۰۱/۱۲/۰۹

بریده ای از کتاب: "عقل می گوید بمان و عشق می گوید برو و این هر دو، عقل و عشق، را خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود؛ اگرچه عقل نیز اگر پیوند خویش را

- بیشتر
محمد م
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

این کتاب رو نه فقط به عاشقانِ اباعبدالله که به هر کس که مشق عشق میکنه توصیه میکنم . این چه شمعیست که جانها همه پروانه اوست . خیلی عالی بود . متنی بسیار دلنشین و درست . گویندگی ها

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان