دانلود کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) اثر اکبر رادی

دانلود و خرید کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه)

نویسنده:اکبر رادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه)

کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) اثری از اکبر رادی است که با صدای جمعی از گویندگان خوش‌صدا و توانای کشور می‌شنوید. این نمایشنامه درباره زندگی آقای شکوهی و همسرش شوکت خانم است که با وجود همسایه فضولشان، حشمت خانم، یک لحظه آرامش ندارند.

هادی مرزبان در سال ۱۳۷۶ این نمایشنامه را در تالار چهارسوی مجموعه‌ تئاترشهر به صحنه برد.

درباره کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه)

کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) داستان زندگی آقای شکوهی، پیرمردی بازنشسته و اهل فرهنگ و ادب و همسرش شوکت خانم است. آقای شکوهی و شوکت خانم زندگی ساده‌ای دارند. دخترهای آن‌ها، ماندانا و رکسانا هم ازدواج کردند و هرکدام زندگی خود را دارند. 

تمام دلخوشی آقای شکوهی، مرور خاطرات دوران کارمندی‌اش است. زمانی که کار می‌کرد، هرگز پا روی موازین اخلاقی نمی‌گذاشت، از موقعیتش سو استفاده نمی‌کرد و صادق و درستکار بود. اما از آن طرف شوکت خانم، از این زندگی یکنواخت خسته شده است و دلش سفر خارج می‌خواهد. مشکل اصلی آن‌ها، حشمت است. همسایه فضولشان که پولش از پارو بالا می‌رود و هرلحظه به هر بهانه‌ای می‌کوشد، خانم شکوهی را تحریک کند و از زندگی ساده آن‌ها، شکایت کند...

کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه) را به تمام دوست‌داران آثار و ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به تئاتر پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره اکبر رادی

اکبر رادی ۱۰ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر رشت به دنیا آمد. در سال ۱۳۲۹ بعد از ورشکستگی پدرش، به تهران مهاجرت کردند. او در دانشگاه تهران در رشته علوم اجتماعی تحصیل کرد و بعد از گذراندن دوره‌های تربیت معلم، در سال ۱۳۴۱ به شغل معلمی پرداخت و ادبیات نمایشی تدریس می‌کرد.

اکبر رادی نخستین نمایشنامه خود را به نام روزنه آبی در سال ۱۳۳۸ نوشت. هرچند انتشار این نمایشنامه دو سال طول کشید اما توجه احمد شاملو را به خود جلب کرد. چند سال بعد در سال ۴۷ یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های دهه چهل ایران، ارثیه ایرانی، به قلم او منتشر شد. درباب اهمیت این اثر می‌توان اینطور گفت: پانزده سال بعد در دهه شصت نسخه دیگری از همین اثر را با عنوان تانگوی تخم مرغ داغ به رشته تحریر درآورد. او نثری قوی و محکم داشت که سرشار از مایه‌های فرهنگ عامه مردم است. یعنی کاملا متناسب با شخصیت‌هایی که می‌آفرید.

از میان معروف‌ترین کارهای این هنرمند می‌توان به روزنه آبی، ارثیه ایرانی، خانمچه و مهتابی، جاده، دستی از دور، نامه‌های همشهری، انسان ریخته یا نیمرخ شبرنگ در سپیده سوم، صیادان، لبخند باشکوه آقای گیل، پلکان، تانگوی تخم مرغ داغ و ... اشاره کرد. او پنجم دی‌ماه ۱۳۸۶ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی آمیز قلمدون (نمایشنامه)

شوکت: اونوقت میگی تو این خونه دارم خفه میشم. پس اینا چیه؟ تازه تلویزیونتم که داری. سیگارتم که سر موقع میکشی. بورداهای منم که خلوتی ورق میزنی و خانوم‌های آلامدشو تماشا میکنی. درسته؟ 

شکوهی: خب آره، گاهی موقع که تو نیستی...

شوکت: نگو نیستی. بگو وقتی می‌ری تو صف تعاونی یه لنگه پا وایمیستی.

شکوهی: آره،وقتی توی خونه تنها میشم و تلویزیونم برفک نشون میده، یه خورده‌ای میرم توی آشپزخونه، بعد میام بیرون... بعد سرمو میخارونم و می‌گم: خدایا،حالا چه کار کنم؟ اونوقت میرم سر اِشکاف و بورداهای تو رو در می‌آرم و...

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۱۳۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۱۳۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان