دانلود کتاب صوتی مثنوی معنوی (مجموعه شش دفتر) با صدای امین اصلانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثنوی معنوی (مجموعه شش دفتر) اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

دانلود و خرید کتاب صوتی مثنوی معنوی (مجموعه شش دفتر)

معرفی کتاب صوتی مثنوی معنوی (مجموعه شش دفتر)

کتاب صوتی مثنوی معنوی شاهکار مولانا جلال الدین محمد بلخی مولوی نویسنده، شاعر و عارف قرن هفتم هجری قمری است. این کتاب ارزشمند بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی عرفان است. مولوی در این کتاب اندیشه‌های عمیق و دریافت‌های عرفانی خود را به صورت منظوم و در شش دفتر نوشته شده است. مولانا با استفاده از تمثیل و حکایت‌های مختلف سعی دارد خواننده را با مضامین اخلاقی و تعلیمات تصوف آشنا کند و بسیار عبرت‌آموز است.

این نسخه‌ی صوتی شامل شش دفتر مثنوی معنوی است که با صدای امین اصلانی توسط انتشارات كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی مثنوی معنوی

کتاب صوتی مثنوی معنوی کتابی است در شش دفتر و در ۲۶۰۰۰ بیت با قالب شعری مثنوی که در تمامی ابیاتش مدح و ستایش خداوند موج می‌زند. اولین شعر از اولین دفتر نی‌نامه نام دارد و آخرین حکایت از دفتر ششم به حکایت شاهزادگان و دژ هوش‌ربا با فوت مولانا ناتمام مانده. آموزه‌های این کتاب در خصوص حیات دینی و روح، اشتیاق روح به اتحاد با حق، پند و اندرز و راه‌های رسیدن به خدا و معرفت انسانی است. فهم خوانندگان از این کتاب در سه سطح عام، خاص و اخص قرار می‌گیرد و هر فرد نسبت به برداشتی که از معانی این اشعار دارد جزء یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرد.در سطح عام روی شاعر با عموم مردم است، در سطح خاص روی مولانا با شاگردانش است و در بخش اخص مولانا سخنانش را مخصوص صوفیان و عارفان نوشته است. اشعار مولانا را به گونه‌ای می‌دانند که هیچکس نمی‌تواند همانندش بسراید و این خود از دلایلی است که بر ارزش این کتاب افزوده و آن را جزء بهترین آثار عرفانی در کل جهان می‌دانند.

شنیدن کتاب صوتی مثنوی معنوی با صدای امین اصلانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنم؟

کتاب صوتی مثنوی معنوی یک کتاب معمولی از شاعری معمولی نیست بلکه این اثر فاخر و گرانبها یکی از خارق‌العاده‌ترین کتاب‌های عرفان است. در این کتاب مدح و ستایش و عشق الهی با اشعاری در قالب مثنوی نوشته شده‌است. علاقه‌مندان به تصوف و عرفان، همچنین افرادی که به ادبیات کهن علاقه‌مند هستند می‌توانند از این کتاب ارزشمند بهره ببرند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی مثنوی معنوی با در بر داشتن مضامین اخلاقی و معنوی روح انسان را جلا داده و با روایت داستان‌های متفاوت در هر زمینه نه تنها جسم بلکه روح انسان را نوازش می‌کند. این کتاب را مولانا در طی سالیان دراز از تجربیات تدریس و تعلیماتش نوشته و سیر تحول درونی‌اش را در اشعارش منعکس کرده است.

درباره مولانا

مولانا جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی شاعر ایرانی‌تبار قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال ۶۰۴ هجری در بلخ متولد شد و پدرش بهاء‌الدین از صوفیان مطرح زمان بود. حدود سال ۶۱۰ هجری بهاءالدین به قونیه مهاجرت کرده و در آن‌جا ساکن شد. در آن زمان قونیه جزء ایران بود اما امروزه در خاک ترکیه قرار دارد. با اینکه مولانا تمامی اشعارش را به زبان پارسی و گاه ترکی می‌نوشت در اروپا و آمریکا به شاعری ترک‌زبان معروف است و در کل دنیا با نام رومی شناخته می‌شود.

مولانا تصوف را از پدر به میراث گرفت و به حق از عهده آن به خوبی نائل آمد. آشنایی با شمس تبریزی تاثیری عمیق در مولوی گذاشت به طرزی که تدریس را رها کرده و به عزلت‌نشینی روی آورد. مولانا در سال ۶۷۲ پس از تحمل بیماری درگذشت و در قونیه در آرامگاهی زیبا به خاک سپرده شد. این آرامگاه همچنان میعادگاه عاشقان است. برخی دلیل بیماری و مرگ مولانا را از دوری شمس تبریزی می‌دانند. علاقه مولانا به شمس به قدری بود که از فراغ وی در تب می‌سوخت. از دیگر آثار مولانا می‌توان به فیه ما فیه که پاسخ به سوالات اخلاقی و عرفانی و تفسیر آیات و احادیث است اشاره کرد.

ترجمه‌های مختلف مثنوی معنوی

کتاب مثنوی معنوی نوشته مولانا که در اروپا و آمریکا به رومی شناخته می‌شود به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و خلاصه‌های متعددی از آن انتشار یافته است. از این کتاب بازنویسی‌های بسیاری انجام شده است. از دیگر نشر‌های کتاب مثنوی معنوی می‌توان به کتابی با مقدمه استاد بدیع‌الزمان فروزانفر و ویرایش کاظم عابدینی مطلق اشاره کرد. مجموعه‌ای دیگر از این کتاب توسط حسین فتاحی گردآوری شده است. از دیگر نشرهایی که این کتاب را منتشر کرده‌اند می‌توان به نشر ارس، هرمس، مرکب هنر، بانگ نی، سوره مهر و میراث مکتوب اشاره کرد. کتاب پیش‌رو به گویندگی امین اصلانی و در انتشارات کارگاه فیلم و گرافیک سپاس منتشر شده است.

بخش‌های مختلف کتاب صوتی مثنوی معنوی

مثنوی معنوی شامل ۲۶۰۰۰ بیت شعر در شش دفتر است که آخرین نسخه آن با تصحیح نیکسون در دفتر اول ۴۰۰۳ بیت، در دفتر دوم ۳۸۱۰ بیت، در دفتر سوم ۴۸۱۰ بیت، در دفتر چهارم ۳۸۵۵ بیت، در دفتر پنجم ۴۲۳۸ بیت و در دفتر آخر یا ششمین دفتر ۴۹۱۶ بیت شعر قرار دارد. در این شش دفتر ۴۲۴ داستان به صورت تمثیل داستان‌های سختی‌های انسان در راه رسیدن به خدا را بیان می‌کند. هجده بیت نخست دفتر که به نی نامه شهرت دارد و چکیده‌ای است از مفاهیم کل شش دفتر. این کتاب به درخواست و اصرار یکی از شاگردان مولانا به نام حسام‌الدین چلبی در سال ۶۶۲ تا ۶۷۲ تالیف شده است.

نقدی کوتاه از علامه جعفری بر مثنوی معنوی

علامه جعفری چهره ماندگار فلسفه و علوم اسلامی معاصر می‌باشد. وی با شرحی که از مثنوی نوشته است ادراک مفاهیم و بهره‌برداری صحیح از این اثر فاخر تلاش‌هایی انجام داده است. وی در ارزیابی مثنوی معنوی به افراط و تفریط اشاره می‌کند و مثنوی را یک اثر انسانی از شخصی که قرن‌ها پیش می‌زیسته می‌خواند. وی انتقاد بعضی از افراد مبنی بر بالا بردن بیش از اندازه و یا پایین آوردن ارزش را نهی می‌کند و افراط و تفریط در حق مولانا می‌داند. نقد‌هایی که علامه جعفری بر این کتاب نوشته است نظر برخی علاقه‌مندان به مولانا را به خود جذب نکرده است اما علامه جعفری با رعایت اعتدال سعی در انتقال صحیح از این اثر داشته است.

محاکمه و بررسی در تاریخ و عقائد و احکام باب و بهاء (مجلد سوم)
علامه حسن مصطفوی
قصیدة بلاعنوان
مونا بعزاوی
توانمندسازی زنان روستایی
رضا موحدی
احمق ها هم رویا دارند!
حامد سلیمی
اشاره الهی
پدرام حکیم زاده
آموزش علوم در اوان کودکی
کورال کمپبل
مثنوی معنوی (دفتر دوم)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
مثنوی معنوی (دفتر سوم)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
مثنوی معنوی (دفتر چهارم)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
مثنوی معنوی (دفتر ششم)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
هفت پیکر (خمسه نظامی ـ گنج چهارم)
نظامی گنجوی
الفبای درد
مصطفی گرجی
آنچه پدر و مادر باید درباره کمرویی فرزند خود بدانند
احمد پدرام
ماشین از کار می‌اُفتد
ای. ام. فورستر
منطق الطیر
فریدالدین محمد عطار نیشابوری
صدای بال سیمرغ
عبدالحسین زرین‌کوب
فلسفه‌ نوروز و چهارشنبه سوری در ایران
علی اصغر مصطفوی
جواز طلب شفاعت ازپیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و بطلان تفویض
ماجد کاظمی (دباغ)
ذهنیت خلاق
دیوید کاکس

نظرات کاربران

omid
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

صدای مصنوعی ، سرد و بی روح، با صدای ساعد باقری بگیرید خیلی بهتره با قیمت کمتر

ali ardam
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

خواندن مثنوی معنوی بر هر ایرانی از اوجب واجباته، حتی اگر به نگرش‌های عرفانی علاقه نداشته باشید. مثنوی معنوی از ذخایر فرهنگیِ ایرانه و اگر بخواهیم با فرهنگ ایران زمین آشنا بشیم، باید این شاهکار رو خواند. خوانش مثنوی، کار هر کسی

- بیشتر
maryam mafakheri
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

این مچموعه کامل رابه خودم عیدی دادم. به لطف چنین گویندگان فرهیخته ای قبلا موفق به شنیدن کامل آثار با ارزش دیگری شده و لذت آنرا چشیده ام.

نیما
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

کار بسیار نفیسی است، صدای گوینده بسیار عالیست، کاملاً مفهوم خوانده شده که بیانگر تسط گوینده بر معنی‌ست، و بسیاری از داستان‌ها و مطالب فلسفیِ مثنوی که همیشه درکش دشوار بود با این طرز بیان و تکیه‌های درست بسیار قابل

- بیشتر
کاربر 2767746
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

گویندگی دلنشینی داشت و برای من بسیار جذاب بود .

anis
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

جدا از صدای بسیار جذابِ گوینده، ایشون کاملا مشخص هست که از سواد بسیار بالایی برخوردار هستن و این مساله به جذابیت اثر می افزاید

saghar
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

صدای آقای امین اصلانی بسیار وزین و فاخر و درخور مثنوی معنویه... لحن و موسیقی کلام عالیه و کاملا مشخصه که گوینده از سواد ادبی بالایی برخورداره... خوندن متن سنگینی مثل مثنوی معنوی در توان هر کسی نیست...

فرنوش
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

بسیار فاخر و‌ وزین خوانده شده کیفیت ضبط و موسیقی های آخر هر قسمت بسیار بجا و زیبا انتخاب شده🌸🌸🌸🌸🌸

داستان
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

می خواستم کتاب و بخرم، اما صدای گوینده بســـــــــــــــــــــــــیار نامناسب بد بود. حیف...

Shabnam
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

با احترام کتاب و صدایی بسیار بسبار بی نظیر بود. واقعا لذت بردم 🙏🏻🙏🏻 من عادت دارم که دایم کتاب صوتی گوش کنم و این کتاب بنظرم یکی از موفق ترین کتاب ها بود. از نظر فراز و فرود شعر، بسیار

- بیشتر

زمان

۶۷ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۲۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶۷ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۲۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹۰,۰۰۰
تومان