دانلود کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید اثر بیل برنت

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید

گوینده:متین بختی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید

کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید اثری از بیل برنت و دیو اوانز استادان دانشگاه استنفورد است. با شنیدن این کتاب صوتی می‌آموزیم چگونه زندگی دلخواه خود را طراحی کرده و براساس طرح خود پیش برویم؛ با این تاکید که به‌کار بردن این روش سن‌‌وسال نمی‌شناسد و همیشه برای شروع وقت هست. این کتاب را سیمین موحد ترجمه کرده و با صدای متین بختی توسط نوین کتاب گویا منتشر و برای دانلود و خرید در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید

کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید نوشته‌ی «بیل برنت» و «دیو اوانز» دو همکار در دانشگاه استنفورد است. نویسندگان کتاب در پی ارائه‌ی چارچوبی هستند تا مخاطبانشان زندگی دلخواه خود را طراحی کرده و بر این اساس شادی و خوشبختی اصیل را دریابند. شادی و خوشبختی‌ای که از نظر دو نویسنده الزاما به معنی درآمد خوب نیست. در واقع پول بخش مهمی از رضایت و شادی است اما همه‌اش نیست. آن‌دو با ارائه‌ی نمونه‌هایی واقعی از افرادی که با وجود برخورداری از زندگی خوب رضایتی عمیق ندارند و به‌واقع شاد نیستند، این گزاره را به اثبات رسانده‌اند. اساس کتاب بر این است: «شادی و خوشبختی ناشی از طراحی زندگی دلخواهتان است». نویسندگان فارغ از هدف شما، روش دستیابی به برنامه‌ای برای طراحی زندگی دلخواه را در اختیارتان قرار می‌دهند. این کتاب اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به کسانی که به‌دنبال زندگی بهتر و پیشرفت بر اساس یک برنامه‌‌ریزی درست و منعطف هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید باص دای متین بختی را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید می‌تواند توانایی طراحی یک زندگی دلخواه را در ما ایجاد کند. اساس این کتاب یک واحد درسی محبوب در دانشگاه استنفورد بوده که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

طراحی زندگی دلخواه سن‌وسال نمی‌شناسد

«بیل برنت» و «دیو اوانز» در همان ابتدای کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید بر این نکته تاکید کرده‌اند که «تغییر سن‌وسال نمی‌شناسد». آن هم به یک دلیل ساده: تنها سرمایه‌ی واقعی ما، عمرمان است؛ آن‌قدر هم زود می‌گذرد که کم‌تر به باور می‌آید. گواه هم بسیار هست، کافی است به خود و اطرافیان نگاه کرده یا دمی با نزدیکان پابه‌سن‌گذاشته‌ هم‌کلام شویم. بر همین مبنا اگر در رشته‌ای درس خوانده‌اید و نمی‌خواهید در آن رشته کار کنید، حق با شماست. سرمایه‌ی شما عمر باقی‌مانده است نه عمر رفته. جدا از آن‌که براساس آماری که در ابتدای کتاب ارائه شده است، در ایالات متحده نیز تنها ۲۷ درصد فارغ‌التحصیلان، در رشته‌ی تحصیلی خود مشغول به کارند. این حق هر کسی است که از تنها سرمایه‌ی خود آن‌طور که دوست دارد، استفاده کند. اما امتیاز مهم کتاب این است که در این شعار محدود نمی‌ماند؛ به مراحل بعد از دریافت این حقیقت و به چگونگی دستیابی به یک زندگی دلخواه، آن هم با طراحی خود فرد می‌پردازد.

زندگی خوب طراحی‌شده چیست؟

نویسندگان کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید برای یک زندگی خوب، که از طراحی درست برآمده، ویژگی‌هایی را برشمرده‌اند. از همه مهم‌تر آن‌که زایا، خلاق و در حال تغییر باشد. اصلی که برای پاسخ‌گویی به نیاز ذاتی انسان، یعنی نیاز به تکامل و بهتر شدن لازم است. انسان ماشین نیست که از ابتدا تا انتهای ماموریتش خط‌کشی‌شده باشد، اما می‌توان چارچوبی برایش تعریف کرد که پیشرو باشد و اهدافی را نیز برایش در نظر گرفت. امکان «تغییر» نیز براساس این نیاز در نظر گرفته می‌شود و نتیجه این‌که زندگی از یکنواختی تا حد امکان درمی‌آید. فرد با این طراحی می‌تواند رویدادهای خوبی را در زندگی تجربه کند، حتی گاهی شگفت‌زده شود و از این سرمایه‌ی اصیل و گران خود، عمر گذرنده، بهترین بهره را ببرد. ازآن‌رو که خواستاری زندگی بامعنا و شاد همگانی است، تفکر طراحی زندگی نیز برای همه کاربرد دارد و به یک شغل و موقعیت و سن‌وسال مشخص محدود نمی‌شود.

درباره بیل برانت و دیو اوانز

بیل برانت، طراح و استاد دانشگاه استنفورد است که مدیریت واحدهای طراحی این دانشگاه را بر عهده دارد. در استارت‌آپ‌های متعدد و شرکت‌های معتبری همچون اپل سابقه‌ی کار دارد و برنده‌ی جایزه‌ی سیلیکون‌ولی است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی طراحی از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

دیو اوانز استاد دانشگاه استنفورد است. او تحصیلتش را ابتدا در رشته‌ی زیست‌شناسی آغاز کرد و به مکانیک تغییر رشته داد. اوانز نیز برنده‌ی جایزه‌ی سیلیکون‌ولی است. دیو اوانز به‌همراه بیل برانت طراح درس «زندگی خود را طراحی کنید» در دانشگاه استنفورد است. آن‌دو کارگاه‌های بسیاری در این زمینه برگزار کرده و یک کتاب محبوب نیز با همین عنوان منتشر کرده‌اند.

درک مسئله، شناختن هدف و طراحی برای رسیدن به آن

دستیابی به یک شغل بامعنا که گذراندن عمر پای آن خود باری بر دوش نباشد و احساسات را هر روزه مکدر نکند، یکی از نیازهای اصلی انسان برای یک زندگی درست و شاد است. طبق آمار میلیون‌ها نفر در آمریکا در سنین ۴۴ تا ۷۰ سال به دنبال کار موردعلاقه‌شان می‌گردند. کاری که درآمدی مستمر داشته و به لحاظ اجتماعی موثر باشد. اما راه‌حل چیست؟ مشکل که شناخته و مسئله که درک شود، می‌توان دست‌به‌کار یافتن راه‌حل شد. روزی انسانی مبتکر به این فکر کرده که چه کند تا برای شنیدن موسیقی دلخواهش مجبور به حمل یک چمدان سی‌دی نباشد. نتیجه درک و طرح مسئله امروز این است که دستگاهی کوچک با خود همراه می‌برید و هر چه می‌خواهید می‌شنوید. این مسئله هم تفاوتی ندارد. مسئله و هدف روشنی که داشته باشید و طرز فکر طراحی برای زندگی را که پیش بگیرید، به هدف خود خواهید رسید. کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید تا رسیدن به طراحی زندگی دلخواه، همراهتان خواهد بود.

«زندگی خود را طراحی کنید»، چکیده‌ی یک واحد محبوب درسی در دانشگاه استنفورد

دیو اوانز و یل برنت به اتفاق هم یک واحد درسی اختیاری در دانشگاه استنفورد ارائه داده‌اند. واحدی برای آموزش طرز فکر طراحی در حوزه‌ی طراحی زندگی تا دانشجویان را یاری دهند پس از فارغ‌التحصیلی، راه خود را برای یافتن شغل و زندگی بامعنا بیابند. طراحی این واحد کاری سنگین و محتاج به دانش در چند رشته بوده است. این درس ابتدا برای دانشجویان رشته‌ی طراحی و بعد از آن برای تمامی دانشجویان استنفورد ارائه و پس از مدتی به یکی از محبوب‌ترین دروس اختیاری این دانشگاه تبدیل شد. این کتاب نیز حاصل آن واحد محبوب در استنفورد است. مسئله‌‌ای که نشان از کاربردی بودن کتاب و متفاوت بودن آن دارد.

بهترین ترجمه کتاب زندگی خود را طراحی کنید

این کتاب را با عنوان «زندگی خود را طراحی کنید»، سیمین موحد (نشر کتیبه‌های پارسی)، با عنوان «طراحی زندگی» محمد خلیفه‌پور (نشر نیک‌ورزان) و با عنوان «زندگی شغلی خود را طراحی کنید»، گروه مترجمان کاربن (نشر کاری نو) به خوبی به فارسی برگردانده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی خود را طراحی کنید می‌شنویم

در طراحی زندگی هم مرتب باور جدید خلق می کنیم و به بازنگری دست می‌زنیم. بزرگ‌ترین حقیقت این است که بدانید زندگی را نمی‌شود به طور کامل و تمام عیار برنامه‌ریزی کرد و مشکلات زندگی هم فقط یک راه حل ندارند. و این چیز خوبی است. واقعیت این است که طرح‌های بسیاری برای زندگی شما هست که همگی آکنده از امید به خلق واقعیت خلاق و خوشایندی است که زندگی را ارزشمند می‌سازد. زندگی شما چیزی بی‌جان نیست، تجربه‌ای زنده است. خوشی شما ناشی از طراحی این تجربه و لذت بردن از تجربه است.

قالب بندی دوباره این پرسش که «وقتی بزرگ شدی، می‌خوای چکاره بشی؟» این است: «دوست داری در آینده به چه کسی تبدیل بشی؟» زندگی یعنی رشد و تغییر. زندگی ایستا نیست. رسیدن به مقصدی معین نیست. پاسخ دادن به پرسشی یک بار برای همیشه نیست. هیچ کس در واقع نمی‌داند که می‌خواهد چه باشد؛ حتی کسانی که در فرمی جلوی پزشک، وکیل یا مهندس بودن علامت زدند. اینها تنها پرسش های مبهمی در مسیر زندگی هستند. در هر قدم از راه، دنیایی پرسش وجود دارد. چیزی که مردم لازم دارند، روندی از طراحی است تا بدانند چه می‌خواهند، به چه کسی می‌خواهند تبدیل شوند و چطور زندگی دلخواه شان را طراحی کنند.

نظرات کاربران

کاربر ۵۰۵۳۹۳۷
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

این کتاب از بهترین کتاب هایی که تا الان نوشته شده،با این کتاب میشه فهمید به هرچیزی که هرآدمی بخواد میتونه برسه به هرچیزی چون به نوعی از قبل تصویر برنامه ریزی شده ای برای هدف طراحی میکنید و برای

- بیشتر
مریم عسگریان
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

چرا صداش اینطوریه؟ درستش کنید . کم و زیاد میشه صوتش.

سهيل قهرمانی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

تبلیغات زیادی شده بود برای این کتاب !!!

زمان

۹ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۳۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۳۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۳,۰۰۰
۳۰,۱۰۰
۳۰%
تومان