دانلود کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار با صدای آرمان غفاریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار اثر جان جی میلر

دانلود و خرید کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

نویسنده:جان جی میلر
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار نوشتهٔ جان جی میلر و ترجمهٔ مژگان حیدرعلی و با صدای آرمان غفاریان است و هورمزد آن را منتشر کرده است. با رویکردِ «سؤال مسئولانه» می‌آموزید که چگونه مسئولیت‌پذیرتر و موفق‌تر باشید.

درباره کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

ما همواره به شکل‌های مختلفی این عبارت را می‌شنویم: تقصیر از من نیست؛ این کار من نیست؛ این مشکل من نیست. کتاب تمرین مسئولیت‌ پذیری فردی در زندگی و محل کار دربارهٔ همین موضوع است.

اگرچه این پرسش‌ها معصومانه به نظر می‌رسند، اما کاملاً نشان‌دهندهٔ «عدم پاسخگو بودن» است یا «عدم مسئولیت‌پذیری فردی». توجه بیشتر به پیرامون و پرسیدن سؤالات بیشتری در رابطه با مسئولیت‌پذیری فردی، یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین کارهایی است که می‌توانیم برای توسعهٔ سازمان‌ها و زندگی‌ِ فردی‌مان انجام بدهیم.

رویکردِ «سؤال مسئولانه» که در این کتاب با آن آشنا می‌شوید، طی چندین سال، توسعه یافته و ایرادات آن برطرف شده است. این رویکرد، به ما کمک می‌کند تا از خودمان سؤالات درست‌تری بپرسیم و مسئولیت‌پذیری فردی را تمرین کنیم. ما تقریباً هر روز با اخبار خوشحال‌کننده‌ای مواجه هستیم که نشان می‌دهد در سایهٔ به‌کارگیری «سؤال مسئولانه» چه پیشرفت‌های چشمگیری در زمینهٔ افزایش بهره‌وری، توسعهٔ کارِ گروهی، کاهش استرس و شکل‌گیریِ ارتباطات سالم و ارائهٔ خدمات بهتر به مشتریان، به‌دست آمده است.

رویکرد «سؤال مسئولانه» برای افراد از این نظر لذت‌بخش است که با شروع آن، به‌تدریج امور در مسیر بهبود قرار می‌گیرد. درنتیجه، افراد شادترند و زندگیِ آن‌ها به‌سادگی لذت‌بخش‌تر می‌شود؛ بنابراین، اگر شما نیز همواره با سؤالاتی که در بالا اشاره شد مواجه هستید، چه از سوی دیگران و چه از جانب خودتان، این کتاب مختص شماست، از خواندن آن لذت ببرید.

در طول کتاب از سؤالاتی که مطرح شد، با عنوان «سؤالات سمّی» یاد می‌شود؛ سؤالاتی که آثار و نتایج مثبتی در پی ندارند. این‌گونه پرسش‌ها در مقابل «مسئولیت‌پذیری فردی» قرار می‌گیرند؛ زیرا در بطن هرکدام از این سؤالاتِ سمّی، انگشت اتهام به‌سوی فردی دیگر یا چیز دیگری است که این شرایط یا مشکلات را ایجاد کرده است. شایان ذکر است که معمولاً اولین سؤالاتی که به فکر ما خطور می‌کنند، سمّی هستند.

اما خبر خوب این است: لحظات ناامیدی و خستگی، همچنین موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای مشارکت ما ایجاد می‌کنند و رویکرد یا ابزارِ پرسیدن «سؤال مسئولانه» به ما کمک می‌کند تا از این موقعیت بهره ببریم. ما هنگام شکل گرفتن سؤالات منفی در ذهن، حق انتخاب داریم. ما می‌توانیم این سؤالات منفی را بپذیریم (چرا تمام کارها را من باید انجام بدهم؟) یا اینکه سؤالات مسئولانه‌تری از خودمان بپرسیم و به این روش، افکار منفی را پس بزنیم (من چطور می‌توانم در بهبود این شرایط مؤثر باشم؟ یا اینکه من چطور می‌توان در این شرایط از دیگران بیشتر حمایت کنم؟)

رویکرد «سؤال مسئولانه» این امکان را برای ما ایجاد می‌کند که از طریق انتخاب درست‌تر، مسئولیت‌پذیری فردی را تمرین کنیم. این نوع موفقیت، دستاورد مسئولیت‌پذیری فردی است و در چنین ارتباطی، مشتریان، همکاران، سازمان‌ها و درواقع، همه برنده هستند. احساس رضایتمندیِ حاصل از پرسیدن سؤالات مسئولانه؛ دست زدن به انتخاب‌های درست؛ و تمرین مسئولیت‌پذیری فردی، یک پیروزی و دستاورد مهم است.

شنیدن کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟ برای تمام افرادی که تاکنون این پرسش‌ها به گوششان خورده است یا خودشان این سؤالات را از دیگران پرسیده‌اند:

چه زمانی این شرکت کار خود را درست انجام می‌دهد؟

چرا این افراد برخورد مناسبی ندارند؟

مقصر کیست؟

چرا باید این تغییرات را بپذیریم؟

چه زمانی یک نفر این را به من یاد می‌دهد؟

چرا ما کارکنان بهتری را پیدا نمی‌کنیم؟

چه کسی می‌تواند دیدگاه ما را بهبود بدهد؟

بخشی از کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

«وقتی اِستِیسی دوازده‌ساله بود، بعدازظهر یک روز تعطیل همراه پدرش (که خلبان بود)، سوار هواپیمای تفریحی تک‌موتوره می‌شوند. از خوشحالی آن‌ها و لذت بردن از پرواز، چیز زیادی نمی‌گذرد که موتور هواپیما از کار می‌افتد. در این شرایط، پدرش با آرامش رو به استیسی می‌کند و می‌گوید: عزیزم، موتور هواپیما از کار افتاده و من مجبورم به شکل دیگری پرواز کنم. این عبارت بسیار جالب است: «به شکل دیگری»!

پدر او می‌دانست که گاهی اوقات، هنگام بروز چالش‌های جدید و تغییر شرایط، لازم است استراتژی‌ها نیز تغییر کند. شرایط تغییر می‌کند؛ بازار تغییر می‌کند؛ افراد هم تغییر می‌کنند. ممکن است یک فعل و واکنشی که روزی مؤثر بود، روز بعد، چندان مناسب نباشد. درواقع، مطابق آنچه که در کتاب «جالب توجه! ۴۷ روش برای تبدیل سازمان خود به سازمان متمایز» گفتیم: اگر امروز یک تاکتیک یا استراتژی مؤثر است، بسیار تعجب‌آور است که در آینده کارایی نداشته باشد، اما جهان ما با تغییرات بسیار زیادی مواجه است و ما مجبوریم متناسب با تغییرات، روش‌های دیگری را در پیش بگیریم؛ بنابراین، همواره باید فهرستی از پاسخ‌ها را آماده داشته باشیم تا در مواقع از کار افتادن ناگهانی موتور، از آن‌ها استفاده کنیم!

برای این‌که این موتور هواپیما مجدداً به کار بیفتد، آن‌ها به‌سرعت وزش باد بیش‌تری نیاز داشتند. پدرِ استیسی به او می‌گوید مجبور است هواپیما را به سمت پایین (به‌طرف آب‌های سرد دریاچهٔ میشیگان!) هدایت کند. فکر می‌کردم این یک قصه است که استیسی دارد برای من تعریف می‌کند! استیسی شرایط را به‌خوبی درک کرده بود و می‌دانست در چه شرایط پرفشاری قرار دارند؛ به همین دلیل به نشانهٔ تأیید برنامه‌ای که پدرش در نظر داشت، سرش را تکان می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان