دانلود کتاب صوتی روان پزشکی آسان با صدای نسترن حسنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روان پزشکی آسان اثر استیو الن

دانلود و خرید کتاب صوتی روان پزشکی آسان

معرفی کتاب صوتی روان پزشکی آسان

کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان اثر راب سلتزِر و استیو اِلِن است که با صدای کامبیز خلیلی و نسترن حسنی می‌شنوید.

 درباره کتاب صوتی روان پزشکی آسان

کتاب روان‌پزشکی آسان،  افراد را با مضمون روان‌پزشکی آشنا می‌کند و اثری است که دانشجویان پزشکی نیز به آن نیاز دارند. این کتاب خلاصه، لذت‌بخش و قابل استفاده برای همه است.

 متن کتاب به زبانی روان نوشته شده و واژه‌های هر فصل آن کم‌تر از ‌هزار است. این اثر ارزشمند همه بیماری‌هایی را که دانشجویان روانپزشکی لازم است با آن‌ها آشنا شوند، مطرح کرده است. زبان ساده و روان کتاب مطالعه آن را برای غیرمتخصصان و علاقه‌مندان هم آسان کرده است.

 شنیدن کتاب روان ‌پزشکی آسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان روان‌پزشکی و همه علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی و روان‌پزشکی

 درباره نویسندگان کتاب روان پزشکی آسان

 سلتزِر دانشیار و مسئول آموزش دانشجویان پزشکی در مرکز سلامت آلفرد و مسئول آموزش دانشجویان کارشناسی در دانشگاه موناش است. او در ساخت یکی از برنامه‌های قدیمی گفت‌وشنود پزشکی در رادیوِ ملبورن مشارکت داشته و هنوز هم مجری آن است.

 استیو الن هم دانشیار روان‌پزشکی و یک درمانگر و رهبر موفق است. او مدیر واحد مشاوره، روابط عمومی و روان‌پزشکی اورژانس مرکز سلامت آلفرداست و در تخصص خود بسیار حاذق و مورد احترام است. 

بخشی از کتاب صوتی روان پزشکی آسان

احتمالاً تمایل دارید که از خواندن این فصل صرف‌نظر کنید. در انجام این کار آزادید، اما اگر مطالب این فصل را بدانید، فهم بقیه‌ی مطالب برایتان بسیار آسان‌تر خواهد بود. این همان «بخیه‌ی به‌موقعی است که ما را از نُه‌تای بعدی بی‌نیاز می‌کند»۱. اگر طبقه‌بندی را به خوبی بشناسید، روان‌پزشکی را بهتر خواهید فهمید.

اهمیت طبقه‌بندی

طبقه‌بندی زیربنای درک بیماری‌های روانی محسوب می‌شود. اگر فردی مبتلا به بیماری روانی باشد، نیازمند درمان است. برخلاف نشانه‌های بیماری جسمانی، که با بودن آن‌ها (تب، درد، ...) فرد درمی‌یابد که باید به پزشک مراجعه کند، در روان‌پزشکی موضوع به این سادگی نیست. اگر مضطرب شوید، آیا درصدد گرفتن کمک برمی‌آیید؟ اگر در زمره‌ی معدود افرادی هستید که چنین می‌کنید، آیا به دوستان، خانواده، مشاور مذهبی، روان‌شناس، یا پزشک مراجعه می‌کنید؟ طبقه‌بندی، چگونگیِ افکارِ ما پزشکان را توصیف می‌کند: این‌که ما چه چیزهایی را بیماری می‌دانیم و این‌که افراد با ابتلا به آن‌ها باید به ما مراجعه کنند. خواهید دید که طبقه‌بندی در روان‌پزشکی به سادگی طبقه‌بندی بیماری‌های جسمانی (درد، تب، ...) نیست.

«روان‌پزشکان بر نشانه‌هایی که در اندیشه‌ها، ادراک، خلق و رفتار بیماران ظاهر می‌شوند، تمرکز دارند، نه بر علامت‌های پوستی، استخوانی، عضلانی، یا احشایی.»

تشخیص بهنجار از نابهنجار

بهنجار یعنی چه؟ سعی کنید آن را تعریف کنید. دشوار است، اما ما روان‌پزشک هستیم و باید حداقل در این زمینه تلاش کنیم.

در مورد یک نشانه‌ی معین، نقاط تفکیک را چگونه تعریف می‌کنید؟ چقدر باید افسرده باشیم تا بتوان گفت که دچار اختلال افسردگی هستیم؟ چه زمانی ترس از عنکبوت به هراس (فوبیا) تبدیل می‌شود؟ چه زمانی یک اندیشه‌ی عجیب و نامعقول یک هذیان می‌سازد؟ آیا چون راب و استیو فکر می‌کنند که جایزه‌ی نوبل را خواهند برد، اختلال هذیانی دارند؟

برای پرداختن به موضوع تفکیک بهنجار از نابهنجار، چند کار انجام می‌دهیم: ابتدا چندین نشانه را که با هم تشکیل یک نشانگان را می‌دهند پیدا می‌کنیم. سپس براساس تعداد نشانه‌ها، به‌طور دلبخواهی دست به تعریف یک نقطه‌ی برش می‌زنیم. پس از آن، یک چهارچوب زمانی حداقل را مشخص می‌کنیم. در نهایت این‌که، باید آشفتگی قابل ملاحظه یا اختلال در عملکرد فرد وجود داشته باشد تا بتوان به تشخیص اختلال دست زد. بنابراین، برای تشخیص افسردگی، باید پنج مورد از نُه نشانه حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشد و احساس پریشانی آشکار بالینی و نقص در عملکرد اجتماعی، شغلی، یا سایر حیطه‌های زندگی را (براساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی) به همراه بیاورد. بدین ترتیب، بهنجار از نابهنجار تفکیک می‌شود.

اغلب، نشانگان، بیماری (نشانگانی که مبنای جسمانی دارد) و اختلال (که مابین نشانگان و بیماری است)، به عنوان ابعاد گوناگون یک وضعیت تلقی می‌شوند، زیرا گذار از بهنجاری به نابهنجاری به‌گونه‌ای آهسته و پیوسته روی می‌دهد. اما به‌منظور ایجاد و حفظ سهولت، آن‌ها به عنوان مقوله (بخش‌هایی مستقل و مجزا) تعریف و مطرح می‌شوند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱۷۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱۷۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان