دانلود کتاب صوتی ذن چیه ؟ با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ذن چیه ؟ اثر دسایی جیه جونگ

دانلود و خرید کتاب صوتی ذن چیه ؟

مترجم:ع. پاشایی
انتشارات:کارگاه اتفاق
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ذن چیه ؟

کتاب صوتی ذن چیه ؟ نوشته دسایی جیه جونگ است که با ترجمه ع. پاشایی منتشر شده است، این کتاب قسمت اول از مجموعه‌کتاب‌های صوتی‌ای است که شامل گزیده‌حکایت‌هایی از داستان‌های ذن و تفسیر آن است.

درباره کتاب ذن چیه ؟

در این کتاب سعی شده تا آموزه‌های ذن به‌صورت روایت و داستان‌های جذاب و نمایشی به خواننده منتقل شود. قسمتِ اول این کتاب شامل سی‌و‌هشت داستان کوتاه پیرامون ذن است که با روایت شیرین مترجم بیان می‌شود

ذن (Zen) مکتبی در مذهب بودایی است. این مکتب که در چین پدید آمده است، بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف‌نگری به ماهیت اشیا اشاره می‌کند. ذن را می‌توان به این صورت تعریف کرد:

یک نوع مراقبه‌ یا مدتیشن که در چهار سطح انجام می‌شود:

سطح اول، مشاهده محیط اطراف است. مشاهده‌ای که تمام صداها، بوها، نورها و احساس سرما و گرما را شامل می‌شود می‌تواند حتی نشستن، خوابیدن یا آرام گرفتن در یک محیط و در طبیعت نیز باشد. در سطح دوم به آرام کردن ذهن و دور کردن آن از تمام پریشانی‌ها می‌پردازیم. برای این کار لازم است با افکار و اندیشه‌هایمان مبارزه نکنیم و برایش نام (مثلا زشت یا زیبا) انتخاب نکنیم. در سطح سوم بر جسم تمرکز می‌کنیم؛ تک تک نقاط بدن. برای اینکار لازم است تا به آرامش برسیم. بخش‌های مختلف بدنمان را از سر تا انگشتان پا، آرام کنیم. با کمک انبساط عضلات می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سطح چهارم نیز بر تنفس تمرکز می‌کند: در این سطح شاهد ریتم و آهنگ طبیعی نفس کشیدن هستیم. برای رسیدن به این مرحله باید این کارها را به این ترتیب انجام دهیم: ۴ ثانیه نفس کشیدن ۴ ثانیه حبس ۴ ثانیه بازدم ۴ ثانیه خنثی.

استادان ذن، مجموعه‌ای از گفتگوها، پرسش‌ها و بیانات را گردآوری می‌کنند، آن را با شاگردان خود درمیان می‌گذارند و از این طریق پیشرفت آنان را بررسی می‌کنند. به مجموعه این متون، کوآن گفته می‌شود.

دسایی جیه جونگ در کتاب ذن چیه، مجموعه‌ای از داستان‌های جذاب درباره ذن را بیان می‌کند که برای شناخت و پیروی از این مکتب جذاب است.

کتاب صوتی ذن چیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی کلیدهای ذن را به تمام کسانی که دوست دارند زندگی خود را با آگاهی و آرامش ناشی از آگاهی همراه کنند، پیشنهاد می‌کنیم

درباره دسایی جیه جونگ

دسایی جیه جونگ یا تسای جیجونگ یا تسای چیه چونگ چینی: 蔡志忠 متولد: ۱۹۴۸ است. دسایی جیه جونگ یک کارتونیست مشهور متولد تایوان است. دسای نام خانوادگی این هنرمند است و براساس اصول زبان چینی پیش از نام می‌آید. او به آثار گرافیکی خود با زمینه‌های فلسفی مشهور است. استفاده از تاریخ چینی و فلسفه لائوزی، لیزی و ژوانزی در آثار دسای جیه جونگ قابل مشاهده است. بسیاری از آثار او شامل عناصر طنز سیاسی است. نام یکی از مشهورترین کارهای او شمشیر مستی است.

کتاب‌های دسای جیه جونگ از طرف مردم تایوان و سرزمین چین پذیرفته شده‌است. این کتاب‌ها به چندین زبان از جمله انگلیسی ترجمه شده‌اند. او در حال حاضر در تایوان و ونکوور، بریتیش کلمبیا کانادا زندگی می‌کند.

او سال‌ها است در زمینه ذن فعالیت می‌کند و آثار متفاوتی در این زمینه دارد. 

نظرات کاربران

prana
۱۴۰۲/۰۲/۱۷

جملات ذن به مکث در بیان نیاز داره، گویندگان کتاب شتاب عجیبی در بیان جملات دارند ...

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۷۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۷۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان