دانلود کتاب صوتی از‌طهرون تا تهران! با صدای عاطفه حشمتیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از‌طهرون تا تهران! اثر موسی زمان‌زاده‌دربان

دانلود و خرید کتاب صوتی از‌طهرون تا تهران!

معرفی کتاب صوتی از‌طهرون تا تهران!

کتاب صوتی از طهرون تا تهران نوشته‌ موسی زمان زاده و محمد جولایی تهرانی است که با صدای عاطفه حشمتیان منتشر شده است که تاریخچه شهر تهران از زمان پیدایش تا تهران امروزی را بیان می‌کند.

درباره کتاب از‌طهرون تا تهران!

پایتخت کشوری که بی‌گمان عهد تمدن جهان بوده و از اکباتان تا پاسارگاد از شوش تا مدائن (تیسفون) و از تبریز تا اصفهان و قزوین ماجراهای تاریخ در دل خود دارد. کشوری که در طول تاریخ آبستن حوادث گوناگون بشری بوده است و تاثیرگذار جدی بر ۳ کیش بزرگ یهودی، مسیحی و اسلام - حکومت مطلق ۲۰۰ ساله ایران بر جهان باستان در دوران طلایی هخامنشیان و حکومت هزار ساله مشترک با رم باستان و دوران اشکانیان و ساسانیان جایگاه و اهمیت ویژه ایران را در تحولات جهانی نشان می‌دهد.

اگر قلب تپنده جهان امروز را خاورمیانه بدانیم بدون شک ایران مرکز آن و تهران در هسته مرکزی این قلب قرار دارد. از این رو شناخت تاریخ دیرین این شهر و ملاحظه تصاویر قدیمی دوره ناصری به بعد برای بچه‌های این شهر با صفا و مهاجرین سال‌های اخیر خالی از لطف نیست.

تهران مرکز استان مرکزی و پایتخت کشور ایران است، استان تهران یا استان مرکزی در مهر ماه ۱۳۲۶ خورشیدی تاسیس گردید، تهران از حیث عمران و عظمت سیاسی و اقتصادی یکی از شهرهای بزرگ آسیای غربی است .

اگر بخواهیم تهران قدیم را با تهران امروز مقایسه کنیم، درواقع از روستایی بزرگ به نام تهران به طرف کلانشهر امروز باید حرکت کنیم. در دور‌ه‌ی صفویه به تهران بیش‌تر اهمیت داده می‌شد و به عبارتی در همین دوره بود که تهران از یک روستای کوچک به یک شهر سیاسی _ نظامی درآمد، در زمان آقامحمدخان به جهت جنگ‌های متعددی که او داشت کمتر به تهران و شهرهای دیگر اهمیت داده می‌شد، تقریبا می‌توان گفت در زمان ناصرالدین شاه و اصلاحات امیرکبیر، گسترش شهر تهران بیشتر از پیش مورد نظر بود، اما به جهت وجود قنات‌هایی که در شمال شهر بود و کم آبی و بی‌آبی که در جنوب شهر بود بیماریها در جنوب شهر بیشتر خود را نشان می‌داد و اختلاف طبقاتی نیز به روشنایی حس می‌شد.

شنیدن کتاب از طهرون تا تهران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خواندن تاریخچه تهران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از طهرون تا تهران

تاریخ کهن تهران تا پیش از کشف و تمدن قیطریه و تپه‌های عباس‌آباد به همان آثار یافت شده حوالی شهر ری برمی‌گشت اما اکتشافات اخیر باستان‌شناسان در تپه‌های باستانی عباس آباد و بوستان پنجم خیابان پاسداران و دروس و سابقه تاریخی و دوره درخشان تمدن اقوام ساکن ایران در منطقه قصران حکایت می‌کند.

حال بچه تهران نیاز به بیان تمدن و فرهنگ پیشینه ری با نام تاریخی و هخامنشی ارگ ندارد اما آنچه از تاریخ تهران در هجوم وحشیانه مغول در میان است این شهر چند میلیونی فعلی در آن زمان از روستاهای شهر ری به حساب می‌آمده و به عبارت دیگر یکی از روستاهای بخش قصران شهر ری بوده است. قصران دارای دو روستا به نام تهران و مهران بوده است که شادروان ناصر نجمی بر این عقیده بوده که مهران از تهران بزرگ‌تر و معروف‌تر بوده است. این منطقه دارای پیشینه‌ای قدیمی بوده و خاندانی به نام مهران در زمان اشکانیان ساکن آن بودند چنان‌که گویند بهرام چوبینه سردار معروف ساسانی ساکن این منطقه و از خانواده مهران بوده است. حدود فعلی آن اطراف سه راه ضرابخانه در ابتدای جاده قدیم شمیران می‌باشد.

نظرات کاربران

zahra athamkhani
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

من نمونه کتاب رو گوش کردم، انگار زدم شبکه خبر😑

زمان

۱ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۳,۹۰۰
تومان