دانلود و خرید کتاب صد برنامه کوهنوردی محمود نظریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صد برنامه کوهنوردی اثر محمود نظریان

کتاب صد برنامه کوهنوردی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صد برنامه کوهنوردی

کتاب صد برنامه کوهنوردی اثر محمود نظریان یک کتاب خوب و کارآمد برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است که صد صعود یک روزه از ۳۶۰ برنامه کوهنوردی را معرفی می‌کند.

درباره کتاب صد برنامه کوهنوردی

روزهای تعطیل حدود سیصدهزار نفر از ۵ ایستگاه و مبدأ در دربند، درکه، ولنجک، جمشیدیه، دارآباد و دیگر مناطق کوهستانی تهران به کوه‌نوردی و کوه‌پیمایی می‌پردازند. آنها یا از مناطق دیگر اطلاع کافی ندارند یا در یکی از مناطق با دوستان خود جمع شده و با هم گپی می‌زنند. من برحسب وظیفه بر خود دانستم تا با معرفی تعدادی از مناطق کوهستانی، دره‌ها، دشت‌ها، آبشارها که در البرز و دامنه این کوه‌ها واقع شده توجه هم‌نوردان خود را به این مناطق جلب کنم، تا از آشنایی با تمامی موهبات الهی که در اطراف ما قرار دارد لذت ببرند.

(این برنامه از یک کوه‌گشت ساده آغاز می‌شود تا یک کوه‌نوردی کاملاً فنی)

لذا نویسنده بر خود واجب دانسته تا با ارایه برنامه‌ای که می‌توان طی سیصد و شصت و شش روز سال هر روز یک برنامه‌ای را بدون تکرار انجام داد را به شما معرفی کند.

برنامه‌ای که هر کدام یک روزه است و می‌توان شب را در کنار خانواده سپری کرد. 

او در جلد اول این کتاب صد برنامه را معرفی می‌کند که برای حفظ سلامت و ایمنی خود و خانواده مراحل آموزشی و استفاده از تجربیات مربیان پیش‌کسوتان توصیه اکید می‌شود.

به یاد داشته باشید کوهنوردی ورزشی جمعی است که برای ایمنی بیشتر باید با گروه همراه باشیم.

 خواندن کتاب صد برنامه کوهنوردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

همه علاقه‌مندان به ورزش مفرح کوهنوردی مخطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب صد برنامه کوهنوردی

برای رسیدن به مقصد در تابستان تا ساعت ۲ بعدازظهر در زمستان تا ساعت ۱۲ ظهر حتی در چندمتری قله موظف به برگشت هستیم چرا که یک اشتباه ما ممکن است آخرین بار ما باشد در حالی‌که این کوه‌ها میلیون سال است که در جای خود هستند و ما می‌توانیم در فرصت‌های دیگر و با آمادگی بیشتر دوباره به این مناطق سفر کنیم.

ما به کوه می‌رویم تا از طبیعت لذت ببریم ما برای مبارزه با کوه نمی‌رویم.

درکه امام‌زاده داود

برای رسیدن به این منطقه ابتدا از تجریش با اتوبوس به میدان درکه رفته و از میان کوچه‌های پیچ در پیچ روستای درکه امتداد رودخانه را تا مسیر سنگلاخی پر پیچ‌وخم پناهگاه پلنگ‌چال پیشرفت و بعد مسیر خود را از کنار پناهگاه به انتهای دره ادامه داده و از گردنه¬ای که رو به شمال است با شیبی تند و پرپیچ و خم خود را به روی گردنه رسانده و سپس به دره شمالی پشت توچال رسیده و شیب تندی پایین آمده تا به کف رودخانه می‌رسیم و بعد کمی متمایل به غرب شده تا منطقه امامزاده داود و درخت زارهای ورود جاری در کف دره مشاهده می-شود بعد در مسیر رودخانه به منطقه امامزاده داود وارد شده و بعد از استراحت می‌توان با مینی‌بوس‌های آن خط به تهران بازگشت. این برنامه در تیرماه تا مهرماه قابل اجرا است و در زمستان توصیه نمی‌شود.

تلفن همراه قابل استفاده است. بهتر است آب از ابتدای امام‌زاده همراه داشته باشیم. مدت زمان برای رفتن از درکه و برای بازگشت به تهران حدود ۱۰ ساعت است.

دره دارآباد

برای رسیدن به این منطقه از تجریش با اتوبوس یا وسایل نقلیه شخصی خود را به دارآباد رسانده و وارد دره‌ای که به سمت شمال کشیده شده ادامه مسیر داده و از کنار درختان و رود خانه تا انتهای دره که بسیار سبز و خرم در بهار و تابستان است رفته و یا می‌توان در ابتدای دره از شیب تند سمت راست به سمت رستورانی که از پارکینگ مشخص است ادامه مسیر داد و بعد در یک شیب ملایم به دره‌ای رسید که درختان کهنسال در شیب تند قرار دارد. در انتهای این شیب چشمة معروف دراز دشت جاری است. و برای یک روز کوه‌پیمایی یکی از این مسیرها را انتخاب نمود و از هر مسیری که برای صعود انتخاب کرده‌اید برای بازگشت نیز آن را انتخاب کنید. این کوهیپمایی از اردیبهشت تا آبان ماه توصیه می‌شود برای رفت و بازگشت هر کدام از این مسیرها هر کدام ۳ ساعت زمان نیاز است. آب در چشمه‌های مسیر قابل استفاده است.

نظرات کاربران

Mahmood Rasolipor
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

کتاب جامع وکامل برای طبیعت گردان و کوهنوردان مبتدی که به معرفی کوه های تهران و طبیعت زیبای آن می پردازد

بابک اسرافیلی
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

برای کسانی که در البرز مرکزی کوهنوردی میکنند عالی هست .

افشین
۱۴۰۰/۰۶/۳۰

خیلی مزخرف و بیخود بود، اصلا ارزش هزار تومن هم نداره!! اقلیم ایران رو فقط در تهران خلاصه کرده. احمقانه است!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۵۰۰
تومان