دانلود کتاب صوتی بیگانه با صدای مصطفی هرآیینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی بیگانه

معرفی کتاب صوتی بیگانه

کتاب صوتی بیگانه نوشته آلبر کامو با ترجمه جلال آل‌احمد و صدای گروه گویندگان منتشر شده است. کتاب بیگانه روایت مردی به نام مورسو است که رفتار عجیبش او را از دیگران متفاوت کرده و همین تفاوت باغعث دردسرش می‌شود.

درباره کتاب بیگانه

آلبر کاموآلبر کاموآلبر کامو در یک سه ‌گانه نگاهش را به دنیا نشان می‌دهد بیگانه در قالب رمان، افسانه سیزیف کتاب نظری و کالیگولا در قالب نمایشنامه. در رمان بیگانه ما اگزیستانسیالیسم ناب کامو را می‌بینیم.

مورسو که مرتکب قتل شده، او فقط بخاطر گرما و نور خورشید مرد عربی را می‌کشد و حالا در سلول خود منتظر زمان اعدام است. ماجرا در دهه ۳۰ و در الجزایر می‌گذرد و دو قسمت دارد. در بخش اول، مورسو با گرفتن مرخصی در مراسم تدفین مادرش شرکت می‌کند در حالی که هیچ تأثر و احساسی ندارد بعد درحالی که زمان اندکی از مرگ مادرش گذشته با دوست‌دخترش به شنا می‌رود و نشان می‌دهد این اتفاق هیچ اندوهی برای او نداشته است. این بخش با ترسیم روزهای پس از مرگ مادر و بیان ماجرای قتل می‌گذرد. در بخش دوم ما به فضای زندان بازمی‌گردیم تا ادامه کار مورسو را در آن‌جا دنبال کنیم. در این بخش او بیشتر از خودش و احساساتش حرف می‌زند و همزمان روند پرونده او را دنبال می‌کنیم.

شنیدن کتاب بیگانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب در لیست شاهکارهای مدرن دنیا قرار گرفته است و خواندن و شنیدنش را به هر علاقه‌مند به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلبرکامو

آلبر کامو از روزنامه‌گاران و نویسندگان مشهور قرن بیستم و برنده نوبل ادبیات، در یکی از دهکده‌های الجزایر در سال ۱۹۱۳ به دنیا آمد. از آنجا که پدر او در جنگ جهانی اول کشته شد، در خانواده‌ای بی‌بضاعت رشد کرد؛ اما به دلیل استعداد بی‌نظیرش توانست با کمک‌های یکی از آموزگارانش به دبیرستان وارد شود و ادامه تحصیل دهد. او در نوجوانی به ورزش فوتبال روی آورد و در این زمینه نیز موفق عمل کرد، اما درگیر شدن او با بیماری سل مانع از ادامهٔ فعالیت ورزشی او شد. کامو با ملحق شدن به گروه ادبی آفریقای شمالی به همنشینی با اهل قلم شهر الجزیره پرداخت و آثار متعدد و فاخری از خود بر جای گذاشت. در سال ۱۹۵۷ جایزهٔ نوبل ادبیات را برای نوشتن مقاله «اندیشه‌هایی دربارهٔ گیوتین» علیه مجازات اعدام، دریافت کرد. در آثار او وجهٔ انسان‌گرایی و اگزیستانسیالیستی موج می‌زند. از آثار او می‌توان به «طاعون»، «بیگانه» و «سقوط» اشاره کرد.

نظرات کاربران

بوف.
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

آلبر کامو رو فرزند خلف نیچه میگن چون اگزیستانسیالیسم اخلاقی و مرکز توجه بودن انسان و منش انسان را از اهداف بررسی فلسفه میدانستند و زبلن آلبر کامو آسانتر و صریح تر است اما مسلما به کاملی نیچه نیست. درکل

- بیشتر
کاربر اهدا
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

دوستش داشتم اما نمی‌دونم چرا این راوی یا شخصیت اصلی یه آدم عجیب غریب و بیمارگونه است

مهناز انبیایی
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

حقیقت فکر نمی‌کردم ترجمه اینقدر بد باشه ! :( ولی در کل شنیدن این کتاب خالی از لطف نبود

کاربر ۱۸۹۷۲۵۹
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

کتاب در ابتدا خسته کننده و بی هدف به نظر می رسید اما چون نام نویسنده رو قبلا شنیده بودم ادامه دادم. در انتها از فلسفه خاص کتاب رضایت دارم. حس گوینده کتاب نیز متناسب با متن بود. تشکر

زمان

۳ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۲۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۲۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان