دانلود کتاب صوتی میشل شدن با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی میشل شدن اثر میشل اوباما

دانلود و خرید کتاب صوتی میشل شدن

معرفی کتاب صوتی میشل شدن

کتاب صوتی میشل شدن -که با نام کتاب شدن هم شناخته می‌شود- اثر میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا است. او در این کتاب به شرح حال زندگی گذشته‌ی خود تا تبدیل شدن به بانوی اول ایالات متحده می‌پردازد. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در ظرف مدت ۱۵ روز به رکورد فروش دو میلیون نسخه در آمریکا و کانادا رسید.

این کتاب صوتی با ترجمه‌ی سودابه قیصری و صدای راضیه هاشمی در انتشارات ماه‌آوا منشتر شده و در طاقچه امکان خرید و دانلود آن برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی میشل شدن

زندگینامه‌های زیادی از افراد معروف در دنیا نوشته شده‌ است. هرکدام به جای خود جذابیت‌هایی داشته و شاید برای مدت زمانی در بازار ماندگار شده و فروش قابل توجهی داشته‌اند؛ اما کمتر پیش می‌آید کتابی در ژانر زندگینامه تا این حد بازار دنیا را در دست خود بگیرد. آن‌قدر که هنوز هم بعد از گذشت چندین سال، در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارد. این اقبال به دلیل نثر ساده و صمیمی نویسنده اتفاق افتاده است. او خواننده را با خود همراه می‌کند، از زمانی که کودکی در محله‌ای فقیرنشین بود تا وقتی بانوی اول آمریکا شد. شاید یکی از علت‌های تأثیرگذار بودن کتاب، تلاش میشل اوباما برای رسیدن به موفقیت است. این‌که چطور دختری سیاه‌پوست از محله‌ای در جنوب شیکاگو توانست خود را به بالاترین رتبه‌های تحصیلی و دانشگاهی برساند، شنیدنی است. او خستگی‌ناپذیر بود و به هرآن‌چه آرزو داشت رسید.

کتاب صوتی میشل شدن می‌تواند برای بسیاری از انسان‌ها الهام‌بخش باشد تا به زندگی پیش رو امیدوار باشند. به روزی که آنها هم رسیدن به موفقیت را در زندگی خود تجربه کنند.

خلاصه‌ی کتاب صوتی شدن

میشل کودکی بود که با پدر مادر و برادرش در محله‌ای در جنوب شیکاگو زندگی می‌کرد. آپارتمان آنها به اندازه‌ای بزرگ نبود که او بتواند اتاق مستقلی برای خود داشته باشد و با برادرش در یک اتاق مشترک زندگی می‌کرد.

میشل اوباما در این کتاب از روزهای مدرسه، برخی تبعیض‌های نژادی و سختی‌هایی که گذراند می‌گوید. از تلاشی که برای پذیرفته شدن در دانشگاه کرد و این انتهای آرزوی او نبود. بعد از دانشگاه پرینستون، توانست در دانشکده‌ی حقوق هاروارد پذیرفته شود. او موفق ‌شد به عنوان وکیل در شرکت حقوقی سیدلی آستین مشغول به کار شود. دختری از محله‌ای فقیرنشین، حالا یکی از وکلای شرکتی معتبر شده بود. جایی که اولین دیدار با همسر آینده‌اش در آن رقم خورد. او با باراک اوباما در محل کار آشنا شد و سرانجام در سال ۱۹۹۲ با وی ازدواج کرد.

زندگی پرفراز و نشیب شغلی و خانوادگی میشل، پس از ازدواج هم ادامه داشت و وارد مراحل پیچیده‌تری شد. او از سختی‌های یک مادر شاغل می‌گوید. از تلاشی که برای رسیدن به همه‌ی امور انجام می‌داد. کم‌کم باراک اوباما در قامت یک کاندیدای ریاست‌جمهوری ظاهر می‌شود و میشل دوشادوش همسرش وارد کارزار می‌شود.

پس از رسیدن به مقام بانوی اول آمریکا، تازه کار وی شروع می‌شود. اولین زن رنگین‌پوست که بانوی اول آمریکا شده بود، تمام تلاش خود را برای حمایت از زنان و دختران انجا می‌دهد. او حتی به فکر مشکل اضافه‌وزن کودکان آمریکایی هم بود و برای سلامت غذایی آنها تلاش کرد.

میشل اوباما در کتاب صوتی میشل شدن، خود و زندگی‌اش را بسیار صمیمی و خودمانی تعریف کرده است. این کتاب از جملات سنگین و کلمات سخت دور است. راوی، کسی دور از مردم عادی نیست. از خودشان است و همین باعث جذابیت بیشتر داستان می‌شود. جذابیتی که رکوردهای فروانی برای کتاب به ارمغان آورد. ده میلیون نسخه از این کتاب تا سال ۲۰۱۹ در جهان فروخته شد. نیویورک تایمز گزارش داد، در سال ۲۰۲۰ چهارده میلیون نسخه از کتاب در جهان به فروش رسید. همچنین این کتاب به ۲۴ زبان در کشورهای مختلف جهان منتشر شده است.

چرا باید کتاب صوتی میشل شدن را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی شدن می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. افرادی که از موقعیت مالی و رفاهی بالایی برخوردار نیستند و مدام با خود فکر می‌کنند که آینده در دستان ثروتمندان است با خواندن سرگذشت میشل اوباما می‌توانند امیدوار باشند که بدون پشتوانه‌ی مالی هم می‌توان موفق شد. فقط امید می‌خواهد و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر.

شنیدن کتاب صوتی شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه‌ی افرادی که علاقه‌مند به خواندن و شنیدن زندگینامه‌ی افراد موفق‌اند. آنها که می‌خواهند بودن و شدن را در زندگی خود تجربه کنند. در هر مکان جغرافیایی و هر زمانی که هستید، این کتاب می‌تواند باعث شود نگاه‌ تازه‌ای به زندگی پیش روی‌تان داشته باشید. جالب این‌جاست که نویسنده، نسخه‌ی ویژه‌ای مخصوص کودکان ده سال به بالا تهیه کرده است. برای این‌‌که آنها هم بتوانند از این تجربه، البته بسیار زودتر از بزرگسالان استفاده کنند.

درباره‌ی میشل اوباما

میشل رابینسون اوباما متولد ۱۷ ژانویه سال ۱۹۶۴ است. در عناوین شغلی او وکیل و نویسنده آمده است. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دانشکده‌ی حقوق هاروارد است. او ابتدا در دفتری حقوقی در شیکاگو شروع به کار کرد. مدتی بعد در دفتر شهرداری شیکاگو مشغول به کار شد و همچنین در دانشگاه و مرکز پزشکی این شهر نیز فعالیت کرد. او در کارنامه شغلی خود تأسیس بخش عمومی متحدین شیکاگو را نیز دارد. سازمانی که جوانان را برای مشاغل عمومی آماده می‌کرد.

میشل اوباما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بانوی اول ایالات متحده بود. او در زمان ریاست جمهوی باراک اوباما یکی از شخصیت‌های مهم بود و سخنرانی‌های تأثیرگذار بسیاری انجام داد. از آن جمله می‌توان به سخنرانی‌های تحسین‌شده‌ی او در کنوانسیون‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ اشاره کرد. اما این فعالیت‌ها به زمان ریاست جمهوی همسرش محدود نشد. حتی پس از پایان دوره‌ی ریاست جمهوری اوباما نیز یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار بود. در سال ۲۰۲۰ میشل اوباما برای سومین سال متوالی در صدر نظرسنجی گالوپ در مورد تحسین‌برانگیزترین زن آمریکا قرار گرفت.

میشل اوباما به همراه دو دخترش، به نام‌های دالیا و ساشا و همسرش در حال حاضر در واشنگتن دی سی زندگی می‌کنند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره‌ی کتاب شدن

کتابی با این حجم از اقبال عمومی مطمئناً با اظهار نظرهای فراوانی همراه بوده است.

ایزابل ویلکرسون، در نقد کتاب نیویورک تایمز نوشت: «از همان اولین کلمات، گرمی و صمیمیتی که در نویسنده است از صفحات بیرون می‌آید. داستان یک بلوغ، یک عاشقانه و یک حماسه‌ی خانوادگی است. مهم‌تر از این‌ها، کتاب یادآوری می‌کند که آمریکا هنوز هم در حال پیشرفت است و کار دارد. شدن، مرهمی است که آمریکا به آن نیاز دارد.»

آمازون نوشت: «شرح حالی قدرت‌مند و الهام‌بخش از بانوی اول سابق ایالات متحده.»

گاردین: «شرح حالی روشنگرانه.»

انجی توماس در مجله‌ی تایم: «صادقانه، متفکرانه، شوخ‌طبع و شجاعانه. وقتی زمانش فرا می‌رسد به ما لطف می‌کند که جنبه‌ی انسانی مردی که خیلی‌ها او را پرستش می‌کنند را به ما نشان می‌دهد. داستان میشل اوباما ممکن است برای شما الهام‌بخش باشد تا مسیری برای داستان خود بیابید.»

اپرا وینفری راجع به کتاب گفت: «شدن، کتابی است از هر آن‌چه شما می‌خواهید بدانید و بسیاری از چیزها که نمی‌دانید و دوست دارید بدانید. این کتاب خیلی خوب نوشته شده، آن‌چنان که می‌توانم صدای میشل را در آن بشنوم و می‌توانم احساساتش را درک کنم.»

چه کسانی کتاب شدن را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

در بازار نشر، ترجمه‌های بسیاری از این کتاب وجود دارد. از جمله:

نشر خوب با ترجمه‌ی «رضا اسکندری»، نشر کتاب پارسه با ترجمه‌ی «سودابه قیصری»، نشر خط و طرح با ترجمه‌ی «سهیلا ناصری»، نشر مانا کتاب با ترجمه‌ی «سپیده حبیبی»، نشر هورمزد با ترجمه‌ی «مهری مدآبادی»، نشر گویا با ترجمه‌ی «خدیجه صفایی»، نشر روزگار با ترجمه‌ی «سعید دوج»، نشر 360 درجه با ترجمه‌ی «مهرنوش عدالت».

انتشارات ماه‌آوا نیز کتاب صوتی میشل شدن را با ترجمه‌ی سودابه قیصری منتشر کرده که از جمله بهترین ترجمه‌های موجود است.

افتخارات کتاب

کتاب میشل شدن برنده‌ی جایزه‌ی ملی انگلستان در سال ۲۰۱۹ شده است. شماره‌ی یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بود. همچنین مستندی از این کتاب توسط نتفلیکس تهیه که نامزد جایزه‌ی امی شد.

 بخشی از کتاب صوتی میشل شدن

«از موقعی که با اکراه وارد زندگی عموم مردم شدم، یا به‌عنوان «قدرتمندترین زن جهان» مرا بالا بردند یا تا حدِ «زنی سیاه و عصبانی» تنزل دادند. همیشه خواستم از بدگویانم بپرسم کدام بخش آن عبارت برایشان مهم‌تر است ـ «عصبانی بودن»، «سیاه بودن» یا «زن بودن»؟ من در عکس‌های یادگاری با کسانی که شوهرم را با عناوینی وحشتناک در تلویزیون ملی خطاب می‌کردند و به‌رغم آن فحاشی‌ها، می‌خواستند یادبودی قاب‌شده بالای شومینه‌شان داشته باشند، لبخند زدم. شنیدم که در هرزه‌نگاری‌های اینترنتی همه‌چیز مرا زیرسؤال می‌بردند و تا جایی پیش می‌رفتند که حتی دربارهٔ زن یا مرد بودنم تردید می‌کردند. یک عضو کنگرهٔ آمریکا، نشیمنگاه و راه رفتن مرا به سُخره گرفت. دلم شکست. خشمگین شدم. اما غالباً سعی کرده‌ام این چیزها را جدی نگیرم.

هنوز چیزهای زیادی هست که دربارهٔ آمریکا، دربارهٔ زندگی، دربارهٔ اینکه آینده برایم چه دربرخواهد داشت، نمی‌دانم. اما خود را خوب می‌شناسم.»

وقتی این اثر را بخوانید می‌فهمید که زنان در تمام نقاط دنیا اشتراکات زیادی دارند. دغدغه‌ها، امیدها، ترس‌ها و آرزوهایی مشترک. چه زنی در دورافتاده‌ترین نقطه دنیا باشند و چه میشل اوباما؛ آنها می‌توانند در هر شرایطی داستان زندگی خود را با افتخار فریاد بزنند.

نظرات کاربران

Najmeh
۱۳۹۹/۰۸/۱۱

بنظرم کتابی بود که با نخوندنش چیزی از دست نمی دید!! ترجمه روانی داشت،گویندگی هم خیلی خوب بود، خسته کننده نبود اصلا کتاب از منظر اینکه با سبک زندگی و تربیتی یک خانواده امریکایی آشنابشیم و بدونیم اونجوری که تو کشور ما

- بیشتر
Nasrin
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

اول از همه گوینده، واقعا صدای تاثیر گذار و متناسب با شخصیت داشت؛ و اما متن کتاب، از نظر آشنایی با یک سری مسائل مثل زندگی در کاخ سفید، زندگی سیاسیون در خارج؛ تبعیض نژادی.مفاهیم تربیتی درست ... اصول درست

- بیشتر
Sepid
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

فقط میتونم بگم واقعا تاثیرگذار و دوست داشتنی بود این کتاب، مرتبا بر دوست داشتن خودمون تاکید داشت، خیلی دوست داشتم این زن و شوهر رو از نزدیک ملاقات می کردم😁 برام مثل الگوی تلاش و امید شدن. بسیار لذت بردم،

- بیشتر
zahra ahmadi
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

عالی بود زنی جسور زنده دل دارای افکاری جدید و اصیل

Arya Khosroshahi
۱۳۹۹/۱۲/۰۶

ترجمه ضعیف بوده و اصطلاحات در بسیاری مواقع غلط ترجمه شده اند بیلیون که در فارسی میلیارد است میلیون ترجمه شده یا خوانده شده درجه حرارت فارنهایت ذکرنشده یا به سانتی گراد تبدیل نشده

Bahar
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

ببخشید ولی مامانم این کتاب رو داره راستش رو بخواید اسم اصلی این کتاب شدن هستش نه میشل شدن

کاربر همیشگی
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

این کتاب برام خیلی جالب بوده بااینکه من فقط مضمون صوتی ش گوش کردم و بطور کامل محتوای متنی ش نداشتم .اما گویندگی جالب بامتن روان و دلنشین .وهرشنونده احساس میکنه خود خانم مشیل رابینسون زندگی ش بازگو میکنه .واین مسأله

- بیشتر
Mahsa Samsami
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

به نظر من معرکه است این کتاب گویندگی نیز عالی

mina m
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

بی نظیرررررررر

زهرا
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

من بچه بزرگ نمی کنم بلکه ادم بزرگ تربیت میکنم.

زمان

۱۹ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان