دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر، نوشته‌ی کریم فیضی، گفتگوی او با فیلسوف متأله ایرانی، دکتر سید حسین نصر درباره‌ی زندگی، سنت، تجدد است. 

نسخه‌ی صوتی کتاب زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر را با صدای محمدحسن قائمی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر

ما همیشه به دنبال مفهومی برای زندگی می‌گردیم تا بتوانیم آن را قابل تحمل کنیم. مفهومی که بتواند به حیات ما معنا بدهد و آن را از یکنواختی و روزمرگی بیرون بکشد. اما برای پیدا کردم آن، و برای یافتن زیبایی در زندگی، به خصوص در روزهایی سخت، نیاز به تلاش و تمرکز بیشتری داریم. در این خصوص می‌توانیم از افراد مختلفی کمک بگیریم. کسانی که بتوانند این معنا و مفهوم را پیدا کنند و به ما انتقال دهند. این سوال که زندگی چیست را هزاران سال قبل هم افراد مختلفی از خود پرسیده بودند. و هستند کسانی که برای پیدا کردن پاسخ این سوال، آثار آن‌ها را جستجو کنند. در کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر، با نظرات و دیدگاه دکتر حسین نصر آشنا می‌شویم. کسی که فیلسوفی متاله و سنت‌گرا است و در زمینه‌ فلسفه اسلامی تحصیل کرده است. 

کتاب زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر دو بخش دارد. در بخش اول کتاب زندگینامه‌ی دکتر نصر را می‌خوانیم و بخش دوم کتاب گفتگوی کریم فیضی با دکتر نصر درباره‌ی زندگی، سنت و تجدد است. 

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر برای دوست‌داران فلسفه و علوم اسلامی و الهی، کتابی جذاب و شنیدنی است. 

درباره‌ی کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ تبریز متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین اثرش با نام عرفان شیعی را در ۱۷سالگی نوشت و در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که به سرعت نایاب شد و کمی بعد خودش نسخه اصلی آن را از بین برد. در سال ۱۳۸۵ از رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مجموعه‌ی زندگی و بس، صدها سال تنهایی و هوشنگ دوم (گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)‌ اشاره کرد. کریم فیضی سال‌ها است که به تدریس و تحقیق مشغول است.

جملاتی از کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید حسین نصر

تعریف زندگی را باید دید از چه دیدی مطرح می کنیم. یک تعریف برای زندگی کافی نیست. همان گونه که خدمتتان گفتم، تعریف یک زیست شناس با تعریف مردم عادی فرق می کند. تعریف مربوط به وجدان و آگاهی از زندگی هم، آغاز ندارد و حیات ما در وجدان و آگاهی سپری می شود و برای آن آغازی نیست. حیات دیگری که مطرح است، حیاتی است که بعد از این زندگی می آید و آن توسط نحوه زندگی ای که ما در این دنیا کرده ایم، تعیین می شود. همه اینها هر کدام یک نوع زندگی است.

فکر می‌کنید زیبایی زندگی در چیست؟

با حرف‌هایی که زدم، تعریف زیبایی زندگی برای شما بسیار آسان است. خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. این گفتار حدیث معروف نبوی است. الله جمیل و یحب الجمال. زیبایی زندگی از تجلی زیبایی الهی حاصل می‌شود. حتی کسانی که به دین و معنویت اعتقاد ندارند، و به عنوان مثال به زیبایی هنری علاقه دارند، یا بدون داشتن دین صفات اخلاقی را از خود بروز می‌دهند، و سعی می‌کنند کارهای خوب انجام بدهند، اینها همه تجلی‌هایی از زیبایی‌های حق است. ما در زبان فارسی و عربی برای زیبایی تنها یک کلمه داریم: آن کلمه حُسن است. این نکته قابل توجه است. پس در واقع هرخوبی زیبا هم هست.

فهرست 

  • مقدمه
  • زندگی و بس


نظرات کاربران

کاربر ۱۰۲۳۷۵۵
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

اصلا نتونستم ارتباط بگیرم جذاب نبود برام

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان