دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی، گفتگوی کریم فیضی با یکی از چهره‌های برتر روانشناسی و فلسفه، دکتر محسن فاطمی، درباره‌ی زندگی و معنای زندگی است.

نسخه صوتی کتاب زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی را با صدای محمدحسن قائمی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی

درباره‌ی زندگی و مفهوم آن بسیار شنیده‌ و خوانده‌ایم. گاهی حد و اندازه‌ی زندگی را بسیار پایین دیده‌ایم و گاه ارزش و بهایی بسیار به آن بخشیدیم. تمام این رفتارها، مربوط به تجربیات ما می‌شود. تجربیات مختلفی که در طول دوران زندگی کسب می‌کنیم و به صورت خودآگاه به آن‌ها دسترسی داریم. برخی از تجربیات هم به بخش ناخودآگاه وجود ما می‌روند. اما بهرحال در تصمیم‌گیری‌ها و نحوه‌ی تفکر ما درباره‌ی زندگی موثر هستند. دکتر فاطمی در کتاب زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی درباره‌ی این تجربیات و تاثیری که بر زندگی دارند، صحبت کرده است.

کتاب زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی دو بخش دارد. در بخش اول با محسن فاطمی، زندگی و کارهای او آشنا می‌شویم. بخش دوم کتاب شامل گفتگوی کریم فیضی و دکتر فاطمی پیرامون موضوع زندگی است. 

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی برای دوست‌داران روانشناسی و فلسفه جذاب و شنیدنی است. 

درباره‌ی کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ تبریز متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین اثرش با نام عرفان شیعی را در ۱۷سالگی نوشت و در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که به سرعت نایاب شد و کمی بعد خودش نسخه اصلی آن را از بین برد. در سال ۱۳۸۵ از رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مجموعه‌ی زندگی و بس، صدها سال تنهایی و هوشنگ دوم (گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)‌ اشاره کرد. کریم فیضی سال‌ها است که به تدریس و تحقیق مشغول است

جملاتی از کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی

 به هر حال، در هر حالت و در هر مرتبه وجودی، زندگی و اینکه چه چیزی در زندگی اصل است، بستگی به همراهی نگاه با هشیاری دارد. اینکه در زندگی چه می بینیم یا چگونه می بینیم، متأثر یا ملهم از عوامل اجتماعی، تاریخی و عواملی است که به صورت هایی مهم از جمله علت اعدادی در چگونه دیدن ما تأثیر می گذارند. ما هراندازه هم که اگزیستانسیالیستی فکر کنیم و به تقرر وجودی و ظهوری بعد از اگزیستانسیالیسم قائل شویم یا حتی سارتری بیندیشیم و با گزینه هایی روبرو باشیم مبتنی بر اینکه همین الآن زندگی را ببینم، باز بافت های اجتماعی و بافت های تاریخی، در نوع برداشت ما دخالت هایی خواهند داشت. نکته دیگری که می توان تکمیل کننده بحث باشد، یکی جنبه نظری یا ذهن عقلی است، یکی هم جنبه ذهن تجربی است که آنجا دیگر بحث استدلال عقلی نیست، بحث تجربیاتی است که با زمینه ناخودآگاه و نیمه خود آگاه مرتبط می شود. این دو ذهن با هم بسیار متفاوت است، چون این مسئله به لحاظ عقلی ممکن است که برای کسی که از چیزی می ترسد، شما هر اندازه استدلال کنید، تا به لحاظ تجربی به این باور نرسد که نباید بترسد، استیلای منفی همچنان بر ذهن او حاکم خواهد بود.

فهرست 

  • مقدمه
  • زندگی و بس

نظرات کاربران

کاربر ۵۷۵۵۱۶۱
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

کتاب بسیا خوبیه.... فقط گوینده گاهی غلط لفظی داره و کاش صدای خود دکتر بود...اون بسیار گیراتره در کل ممنونم کتاب خوبی بود

کاربر 2679624
۱۴۰۲/۰۷/۱۰

زندگی بشر دور از شعر قابل تصور نیست. چرا که اندیشه‌های انسان درباره خودش و طبیعت، که شکل شعرهای ساده و ابتدایی را دارد، از ابعاد روح بشمار می‌رود. و نمی‌توانیم زندگی او را از این بعد روحی مجرد سازیم.

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان