دانلود کتاب صوتی آب زندگی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آب زندگی اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی آب زندگی

معرفی کتاب صوتی آب زندگی

کتاب صوتی آب زندگی، داستانی نوشته‌ی صادق هدایت است که از مجموعه‌ی زنده‌ به‌گور انتخاب شده است. آب زندگی داستانی نمادین درباره‌ی زندگی پسران پینه‌دوزی است که می‌خواهند پی کاری بروند و از سادگی مردم سواستفاده می‌کنند. 

شنیدن نسخه صوتی داستان آب زندگی با صدای  مصطفی طالبیان، به یکی از تجربیات خوبتان مبدل خواهد شد.

درباره‌ی کتاب صوتی آب زندگی 

آب زندگی، داستانی نمادین و جذاب از صادق هدایت است. آب زندگی، داستان مرد پینه‌دوزی است که سه پسر دارد. حسن قوزی و حسینی کچل و احمدک. احمدک پسر خلفی بودکه مشغول کار در یک دکان عطاری بود و مزدش را سر ماه به پدرش می‌داد. اما حسنی قوزی و حسینی کچل برای خودشان ول می‌گشتند و کاری نداشتند انجام بدهد. وقتی که در شهر قحطی افتاد، پدر، پسرهایش را جمع کرد و به آن‌ها سفارش کرد هرکدام دنبال کاری بروند و شغلی پیدا کنند. حسنی قوزی و حسینی کچل به سرزمین‌های زرافشان و ماه‌تابان می‌رسند و از کوری و کری مردم آنجا سواستفاده می‌کنند و به چپاول مردم مشغول می‌شوند. اما احمدک بعد از کلی ماجرا به کشور همیشه بهار می‌رسد و آنجا زندگی خوبی برای خودش دست و پا  می‌کند. اما روزی تصمیم می‌گیرد که به سراغ برادرهایش برود و آن‌ها را نجات دهد...

داستان آب زندگی زبان ساده‌ای دارد. این داستان مانند قصه‌های کودکان با یکی بود یکی نبود شروع می‌شود و با قصه‌ی ما به سر رسید، کلاغه به خونه‌اش نرسید به پایان می‌رسد. 

کتاب صوتی آب زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به داستان‌های کوتاه و نمادین علاقه‌مند هستید، از شنیدن نسخه صوتی آب زندگی پشیمان نمی‌شوید. آب زندگی برای کسانی که بقیه‌ی آثار صادق هدایت را خوانده و دوست داشته‌اند نیز جذاب است.

درباره‌ی صادق هدایت 

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمالزاده و بزرگ علوی و صادق چوبک از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده‌اند و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

جملاتی از کتاب صوتی آب زندگی

«عمو جان! چرا مردم اینجا کورن؟»

آن مرد جواب داد: «این سرزمین خاکش مخلوط با طلاس و خاصیتش اینه که چشمو کور میکنه . ما چشـم بـراه پیغمبری هسیم که میباس بیاد و چشمهای ما رو شفا بده . اگر چه همه مون پرمال و مکنت هسیم. اما چـون چـش نداریم آرزو میکنیم که گدا بودیم و میتونسیم دنیا را ببینیم . باینجهت خجالـت زده گوشـه شـهر خودمـون مونـدهایم.»

حسنی را میگوئی چشده خور شد. با خودش گفت: « اینارو خوب میشه گولشون زد و دوشید، خوب چه عیب دارهکه من پیغمبرشون بشم؟» رفت بالای منبر که کنج میدان بود و فریاد کشید: «آهای مردمون! بدونین که من همون پیغمبر موعودم و از طرف خدا آمدم تـا بشـما بشـارتی بـدم. چـون خـدا خواسه که شما رو بمحلت امتحون در بیاره، شما رو از دیدن ایـن دنیـای دون محـروم کـرده تـا بتـونین بیشـتر جستجوی حقایقو بکنین و چشم حقیقت بین شما واز بشه. چون خود شناسی خدا شناسیس. دنیا سر تا سر پر از وسوسه شیطونی و موهوماته، همونطور که گفتن: دیدن چشم و خواستن دل. پس شما که نمی بینین از وسوسـه شیطونی فارغ هسین و خوش و راضی زندگی میکنین و با هر بدی میسازین . پس بردبار باشـین و شـکر خـدا را بجا بیارین که این موهبت عظما رو بشما داده! چون این دنیا موقتی و گذرندس. اما اون دنیا همیشگی و ابـدیس و من برای راهنمائیه شماها اومدم.»

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

من با این کتاب زندگی کردم! داستانش خیلی جالب بود

جواد رحیم پور
۱۴۰۳/۰۱/۲۸

داستان جالبی از تعلقات به دنیا رو به تحریر درآورده

Zahra Abn
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

داستان فوق‌العاده جذابی بود و همزمان به چندین حکایت مذهبی اشاره داشت و پر از کنایه‌های جالب بود. و به نظرم گوینده هم خیلی خوب داستان رو بیان می‌کرد و احساسات و شوق رو به خواننده منتقل می‌کرد👌🏻

Saeed
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

چه آشناست این قصه

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۱/۰۷/۰۶

حکایت جامعه ی کر و کور امروز خودمونه. داستانی با درون مایه سیاسی که هر چند هدایت احتمالا در نقد دوران شاهنشاهی نوشته اما همیشه کاربرد داره چون تاریخ همیشه تکرار میشه

زمان

۵۶ دقیقه

حجم

۵۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۶ دقیقه

حجم

۵۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان