دانلود کتاب صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج با صدای فرزانه فائزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج اثر جان گاتمن

دانلود و خرید کتاب صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج

معرفی کتاب صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج

کتابچه صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج، چکیده‌ای از ارزشمندترین مطالب کتاب اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج اثر جان گاتمَن است. این کتاب یک راهنمای عملی برای روابط بین همسران است.

درباره کتاب صوتی اصول هفتگانه برای پایداری ازدواج

کتاب اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج، راهنمای عملی روابط همسران، سیستمی را در اختیار زوجین قرار می‌دهد تا سلامت ازدواج‌شان را ارزیابی کنند و روش‌ها و تدبیرهایی را به آن‌ها می‌آموزد تا بتوانند به سازگاری بیشتری در پیوند زناشویی‌شان برسند.

روان‌شناس، جان اِم. گاتمَن، با کمک روزنامه‌نگاری به نامِ نان سیلوِر، در این کتاب در دوازده فصل به خواننده نشان می‌دهد که چرا بعضی از ازدواج‌های شاد و پایدار، تا چندین دهه دوام می‌آورند، و همسرانی که از ازدواج خود راضی نیستند چطور می‌توانند روابط‌شان را بهبود دهند. همسران با تغییر دادن الگوهای رفتاریِ سمّی و ایجاد روابط منطقی و طبیعیِ مجدد با یکدیگر، در اولین گام می‌توانند جرقه‌ای که باعث شد آن‌ها با یکدیگر پیوند زناشویی ببندند را دوباره شناسایی کرده و به یاد بیاورند. هنگامی که یک ازدواج به تدریج ناخوشایند می‌شود، به راحتی می‌شود علت آن را در نبودن علایق مشترک یا وجود بگومگوهای دائمی جستجو کرد، اما ازدواج‌ها فقط به خاطر بگومگوهای زوجین یا داشتنِ علایق مختلف دچار مشکل نمی‌شوند؛ بلکه هنگامی مشکل به وجود می‌آید که افکار و تعاملاتِ منفی، به تدریج مهم‌تر و ارجح‌تر از جنبه‌های مثبتِ رابطه می‌شوند. همسرانی که ازدواج شاد و خوبی دارند، می‌توانند تفاوت‌ها را مدیریت کنند و در عین حال پیوند صمیمانه‌ای داشته باشند.

جان ام. گاتمَن در کتاب اصول هفت‌گانه برای پایداری ازدواج، ازدواج‌های پر از جنجال را بررسی می‌کند، اما مخاطبینِ او فقط زوجین حاضر در پیوندهای زناشوییِ غیر شاد نیستند. گاتمَن تاکید می‌کند که تمام زوجین، از جمله افرادی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، می‌توانند از برنامهٔ او استفاده کنند. حتی افرادی که احساس می‌کنند همسرشان را درک می‌کنند و ارتباط خوبی با او دارند نیز می‌توانند از تمرینات این کتاب برای افزایش صمیمیت یا بالاتر بردن سطح احساساتِ عاشقانه‌شان استفاده کنند. 

شنیدن کتابچه صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری روابط همسران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این اثر برای همسران نوشته شده است. چه همسران جوان و در آستانه ازدواج و چه همسرانی که سال‌ها از ازدواجشان می‌گذرد، می‌توانند از راهکارهای عملی و سودمند این کتاب برای بهبود کیفیت روابط خود استفاده کنند.

بخشی از کتابچه صوتی اصول هفت‌گانه برای پایداری روابط همسران

محققان نشان داده‌اند که زوجین هنگامی ازدواج‌های شادتری دارند که هر هفته حداقل شش ساعت را به رابطه‌شان اختصاص دهند. از این شش ساعت باید برای تقویت مراسم و تشریفاتِ مثبتی استفاده شود که ارتباط زوجین را بهبود می‌دهند. مثلا وقتی زوجین به خانه می‌رسند، می‌توانند ۲۰ دقیقه را به صحبت کردن در مورد روزشان اختصاص دهند. آن‌ها هر هفته می‌توانند یک ساعت را برای صحبت کردن در مورد چیزهای موثر و غیر موثر در رابطه زناشویی‌شان سپری کنند. زوجین با اختصاص دادن دائمیِ هفته ای چند ساعت برای ارتباط با یکدیگر، می‌توانند حتی در دوره‌های پُر استرس، دوستی‌شان را تقویت کرده و پیوندشان را حفظ کنند.

اگر برای زوجی دشوار است که همیشه جویای احوالِ یکدیگر شوند، می‌توانند فضایی را در خانه ایجاد کنند که به طور ویژه مکالمات را در آن‌جا انجام دهند. جِیمز کلیِر (James Clear) در کتابش با عنوان "عادات اتمی" (۲۰۱۸) توضیح می‌دهد که عادات، اغلب ارتباط عمیقی با محیط دارند. به دلیل این‌که محیط‌ها می‌توانند نقش قدرتمندی در چرخهٔ عادات ایفا کنند، کلیِر توصیه می‌کند که افراد محیط‌شان را تغییر دهند تا الگوهای رفتاریِ جدیدی ایجاد شوند. اگر مثلا یکی از زوجین عادت دارد که در اتاق نشیمن غذا بخورد، امکان دارد بیشتر تمایل داشته باشند جلوی تلویزیون بنشینند تا این‌که بخواهند در مورد اتفاقات روزشان صحبت کنند. اما اگر همان زوج، میزِ کوچکی در نزدیکیِ آشپزخانه بچینند، می‌توانند هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار، به خوبی با هم صبحانه بخورند. در این صورت، از همان فضای غذا خوردن می‌توانند شب‌هنگام برای نشستن در کنار یکدیگر نیز استفاده کنند.

معرفی نویسنده
جان گاتمن

جان گاتمن با نام کامل جان شوارتز گاتمن، نویسنده و روانشناس آمریکایی و همچنین استاد بازنشسته‌ی روانشناسی در دانشگاه واشنگتن است. او ۲۶ آپریل سال ۱۹۴۲ در جمهوری دومنیکن متولد شد. او ابتدا در رشته‌ی فیزیک و ریاضیات دانشگاه دیکنسون تحصیل کرد و موفق به اخذ مردک لیسانس خود در سال ۱۹۶۴ شد. مقطع فوق لیسانس خود را در رشته‌ی روانشناسی ریاضیاتی در مرکز فنی ماساچوست (MIT) گذراند و در نهایت موفق به اخذ مدرک دکترای روانشناسی خود از دانشگاه ویسکانسین مدیسون شد. حوزه‌ی تخصصی کار او روابط زوجین، ازدواج و طلاق است و سال‌هاست در زمینه‌ی زوج‌درمانی فعالیت می‌کند. او با بینش ریاضیاتی وارد حیطه‌ی مطالعات روانشناسی شد. همین بینش باعث شد که او در طی فعالیت طولانی‌مدت خود به بررسی الگوها و مدل‌های تعامل زوج‌ها بپردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد