دانلود رایگان کتاب صوتی قصه «به دنبال فلک» با صدای مائده مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه «به دنبال فلک» اثر صمد  بهرنگی

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه «به دنبال فلک»

معرفی کتاب صوتی قصه «به دنبال فلک»

کتاب صوتی قصه به دنبال فلک، داستانی نمادین از صمد بهرنگی است که  درباره‌ی مردی فلک زده و بیچاره است که تصمیم می‌گیرد برود فلک را پیدا کند تا بلکه بفهمد ماجرای اینهمه بدبختی او چیست. کانون فرهنگی چوک داستان به دنبال فلک را با صدای مائده مرتضوی، مهدی رضایی و علی شمسی در اختیار شنوندگان قرار داده است. 

درباره‌ی کتاب صوتی قصه به دنبال فلک

قصه‌ی به دنبال فلک، یکی از داستان‌های فولکلور آذربایجان است که صمد بهرنگی آن را بازنویسی کرده است و درباره‌ی مردی است که کارش زار است و وقتی می‌بیند که اینطوری دیگر نمی‌تواند ادامه بدهد، راه می‌افتد برود دنبال فلک که او را پیدا کند و درمان دردش را از او بطلد. توی راه گرگی او را می‌بیند و بعد به پادشاهی می‌رسد و بعد هم ماهی در یک رودخانه را می‌بیند. همگی آن‌ها سوال‌هایی از فلک دارند و مرد قول می‌دهد که سوال‌های آن‌ها را هم از فلک بپرسد و مشکل همه را حل کند.

کتاب صوتی قصه به دنبال فلک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

داستان‌های صمد بهرنگی، پر از پند و اندرز و نکته‌های ظریف و طنزی پنهان هستند. اگر دوست دارید داستانی خوب از نویسنده‌ی خوب ایرانی بخوانید، قصه‌ی به دنبال فلک برایتان جذاب است.

درباره‌ی صمد بهرنگی

صمد بهرنگی متولد ۲ تیر ۱۳۱۸ در تبریز آموزگار، منتقد اجتماعی، داستان‌نویس، مترجم، و پژوهش‌گر فولکلور آذربایجانی بود. او داستان‌های بسیاری نوشت و مهم‌ترین و معروف‌ترین داستانش ماهی سیاه کوچولو نام دارد. این کتاب با تصویرگری فرشید مثقالی جایزه براتیسلاوا را از آن خود کرده است. صمد بهرنگی درسش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در  دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز خواند و همزمان به کار معلمی نیز مشغول بود. بهرنگی در ۹ شهریور ۱۳۴۷ در ارسباران به علت غرق شدن در رود ارس چشم از دنیا فروبست. 

جملاتی از کتاب صوتی قصه به دنبال فلک

مرد به راه افتاد. آخر سر رسید به جایی، دید مردی پاچه‌های شلوارش را بالا زده و بیلی روی کولش گذاشته و دارد باغش را آب می‌دهد. توی باغ هزارها کرت بود، بزرگ و کوچک. خاک خیلی از کرت‌ها از بی‌آبی ترک برداشته بود. اما چند تایی هم بود که آب توی آن‌ها لب پر می‌زد و باغبان باز آب را توی آن‌ها ول می‌کرد.

‌باغبان تا چشمش به مرد افتاد پرسید: کجا می‌روی؟ مرد گفت: می‌روم فلک را پیدا کنم.

‌باغبان گفت: چه می‌خواهی به او بگویی؟

‌مرد گفت: اگر پیدایش کردم می‌دانم به او چه بگویم: هزار تا فحش می‌دهم. باغبان گفت: حرفت را بزن. فلک منم.

‌مرد گفت: اول بگو ببینم این کرت‌ها چیست؟ باغبان گفت: این‌ها مال آدم‌های روی زمین است. مرد پرسید: مال من کو؟

‌باغبان کرت کوچک و تشنه‌ای را نشان داد که از شدت عطش ترک برداشته بود. مرد با خشم زیاد بیل را از دوش فلک قاپید و سر آب را برگرداند به کرت خودش. حسابی که سیراب شد گفت: خب، اینش درست شد.

معرفی نویسنده
عکس صمد  بهرنگی
صمد بهرنگی

هانس کریستین اندرسن ایران، پدر قصه‌های آذربایجان، صمد بهرنگی یکی از نویسندگان سرشناس و محبوب ادبیات کودک و نوجوان در کشور و خالق داستان ماهی سیاه کوچولو است. بهرنگی معلمی بود که اغلب داستان‌های خود را برای کودکان فقیر و روستایی می‌نوشت. این داستان‌ها بیانی ساده و صمیمی دارند و شخصیت‌های آن‌ها اغلب کودک، حیوان و عروسک هستند.

نظرات کاربران

ezanlou
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

داستان گیرا و قشنگی داشت و مطمئنا برای کودکان جالب خواهد بود، صدای یکی از گویندگان من رو یاد پاتریک در مجموعه ی باب اسفنجی انداخت

che014
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

این داستان رو بچه گیهام شنیده بودم ولی نمیدونستم از صمد بهرنگیه خیلی داستان زیبا و جدابی بود

رحمانی
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

کتاب خیلی خوبی هست

فرزاداشرفی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

کودکانه ، آموزنده

کاربر ۱۴۵۴۹۷۷
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

صمد بهرنگی نیازی به تعریف نداره من عاشق این داستان بودم ولی با این گویندگی خیلی ضعیف دلمو زد گویندگی خیلی خیلی خیلی بد بود

کاربر 708173
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

جالب بود

AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

فوق العاده، بسیارعالی، این داستان کوتاه شنیدنش هم برای کودکان وهم برای بزرگسالان شنیدنی وخواندنی وعبرت آموزاست،ممنون ازدست اندرکاران.

کاربر ۴۹۴۳۹۳۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

قصه کوتاه وجالبی بودونشان میدهد که موقعیت هرکس دست خودش است وشانس تنهایک بهانه است.مسعود

کاربر 1803127
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

خیلی خوب بود

Nas Moj
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

یک داستان کوتاه خوب برای کودکان

زمان

۹ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان